Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä kokemuksia hormonikierukasta?

Vierailija
08.02.2009 |

Gyne iski mulle kierukkareseptin käteen, vaikka sanoin, etteivät pillerit aikoinaan sopineet mulle mielialanvaihteluiden ja turvotuksen takia. On kuulemma hormonitasot kierukassa paljon alhaisemmat... Onko näin? Toisaalta runsaiden kuukautisten takia tekis mieli laittaa kierukka, mutta jos musta tulee sellainen monsteri, kuin aikanaan pillereitä syödessäni, niin ainakaan ehkäisylle ei sitten olisi enää mitään tarvetta. Kokemuksia?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten vaivaudu vastaamaan mun kysymykseen :o(

Vierailija
2/16 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsaat kuukautiset (aikaisemmin hyvin runsasta vuotoa 2 päivää, sain olla vaihtamassa sidettä puolen tunnin välein) muuttuivat siten että nyt vuotoa kestää runsaan viikon, mutta se ei ole enää yhtä runsasta. Mielialaan ei ole vaikuttanut mielestäni yhtään, alussa oli vähän turvottelua ja tiputtelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi että sain kohdunulkoisen, halut väheni, hajut tuli ja kuukautiset pitkittyi.

Vierailija
4/16 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on loistava, menkat tulee kerran 1.5kk:ssa ja kestää päivän, max kaksi ja pikkuhousunsuojalla pärjää. Mieli on kerrankin tasainen! Suosittelen!!

Vierailija
5/16 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kierukka reseptin?Haetteko siis itse kierukkanne apteekista ja sitten asennatte sen??Eikö sen kierukan saa juuri sieltä gyneltä asennuksineen päivineen??

-kuparikierukkailen:)

Vierailija
6/16 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuotta. Todella ihanaa!

Mulla runsaat menkat loppui seinään, 2-3 päivää tihkuttaa, parin kk välein.

PMS oireet olivat KAMALAT, nyt selviä normaalilla äksyilyllä murhatoiveiden sijaan. =)

Ei menkkakipuja, ei huolta mistään muusta, ku et muistaa vaihtaa 5 vuoden päästä. =)

Suosittelen!

Langat voivat tuntua, mutta niitä voi lyhentää jos häiritsevät miestä. (harvinaista)

Vierailija
7/16 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitettiin kolmepäivää sitten, eli en voi juurikaan kokemusta pitkältäaikaväliltä kertoa. Laittaminen ei sattunut eikä ole oikeastaan tuntunut ollenkaan laiton jälkeen. Toivon, että pms-oireeni lievittyvät hormonikierukalla...nähtäväksi jää. Itse en muistanut aina ottaa pillereitä, joten ainakin tämä on huolettomampaa!

Vierailija
8/16 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pillereissä myös estrogeenia joka ne oireet yleensä aiheuttaa.

Vierailija
9/16 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käski tulla asennukseen seuraavien kuukautisten aikaan. Nyt vaan mietin, kannattaako?

Vierailija
10/16 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodot loppuivat heti ja ovat pysyneet poissa, ne olivat aikaisemmin kuin Niagaran putous 3 lapsen jälkeen. Hemoglobiini nousi 50 pykälää. Vähän finnejä mutta ei muita sivuvaikutuksia.

Vierailija
11/16 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli puoli vuotta ja vuodin KOKO ajan. Lopulta gyne otti pois ja SIINÄ VAIHEESSA pahoitellen totesi ettei se kaikille sovi... Olisi nyt ensin edes varoittanut.

Vierailija
12/16 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut kierukan kanssa ei oo ollut ongelmia, kuukautiset on hyvin vähäiset ehkä 2 tihkupäivää, alun monen viikon vuodon jälkeen

Mä olen tyytyväinen tähän

Vierailija
13/16 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kierukka reseptin?Haetteko siis itse kierukkanne apteekista ja sitten asennatte sen??Eikö sen kierukan saa juuri sieltä gyneltä asennuksineen päivineen??

-kuparikierukkailen:)

Vierailija
14/16 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit ei sovi, joten suostuin koittamaan hormonikierukkaa. Kaks vuotta odotin, että hormonitaso madaltuisi ja kaikki kamalat vaivat häipyisi, mut eivät häipyneet eli pois otettiin ja vaivat katos. Oli aivan järkky olo ennen kuukautisia ja pinna ihan piukalla, hiuksia lähti, jatkuvia hiivatulehduksia, haluttomuutta..

Vierailija
15/16 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käski tulla asennukseen seuraavien kuukautisten aikaan. Nyt vaan mietin, kannattaako?

Tähän kommentoisin, että jos olet varma, että et ole raskaana, niin kierukan voi laitatuttaa muulloinkin kuin kuukautisten aikana.

Minulla oli vuoden verran Mirena. Mieli oli paljon tasaisempi kuin pillereiden aikana, mutta vuotohäiriöiden vuoksi poistatin. Vuoti vuoden aikana enemmän kuin oli vuotamatta. Eli ei se tosiaan kaikille sovi, mutta käsittääkseni se on enemmistölle kyllä hyvä ja helppo ehkäisymenetelmä.

Vierailija
16/16 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut Mirena käytössä nyt reilu puoli vuotta ja se laitettiin lähinnä erittäin runsaaseen vuotoon. Ekat kaksi kuukautta oli lähes joka päivä järkyttävää pahoinvointia, en oksentanut mutta paha olo velloi lähinnä aamulla ja aamupäivällä. Ihan kuten raskaana ollessa. Vuoto kuitenkin väheni heti alussa ja nyt puolen vuoden käytön jälkeen kuukautiset tulee noin 1½kk:n kierrolla ja vuotaa n.4pv "normaalia" tai vähäistä vuotoa. Eli hyvästi ekstra-super-maxisiteet ;).

Mulla pillerit ja rengas aiheutti aivan järjettömät monen viikon migreenit joten tää sopii loistavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi