Kauhea olen :(
LAitoin lapset puol kasi sänkyihin, meni hermot, tosi kauheaa käytöstä ollut koko viikonloppu. Lapsia 4 kpl.
Miten tätä voi kestää, arkea, ei hetken rauhaa omille ajatuksille saati kotitöille tms?? SAATI harrastuksille, omille siis.
Siis lapset yhä hereillä sängyissään, hiljaa kylläkin mutta silti, paha mieli. Tekis mieli ottaa kaikki kainaloon..mutta ei helvetti en jaksa.
Kommentit (19)
Ap, luulen et kaikille tulee noita vaiheita, jos on monta lasta. Olet varmaan yrittänyt kovasti olla hyvä äiti, kun olet uupunut. Jos et ole ennen sitä tehnyt, niin nyt on aika miettiä mikä hoitaa sua, äitiä. Onko sulla säännöllistä omaa menoa, että pääset tuulettamaan päätäsi? Pääsetkö iltaisin vaikka kävelylenkille, laittaako mies joskus lapset nukkumaan iltapesuineen kaikkineen?
Mä uuvuin 5 lapsen äitinä täysin ja vasta sitten tajusin, että en ole eikä mun tartte olla kaiken kestävä kone. En ollut osannut ajatella, miltä musta tuntuu, olenko liian väsynyt, milloin tartten apua ja lepoa. Osasin vain tiuskia ja huutaa. Nyt oon opetellut ja onneksi mieskin on tässä apuna, että saan väsyä ja tarvita lepoa ja omaa aikaa. Ajoittain sitä on vaikee järjestää, mutta noin periaatteessa on sovittu 1 arki-ilta jolloin lähden kotoa heti kun mies tulee töistä. Lisäksi oon alkanut käydä keikkatöissä.
Jos lapset nyt nukkuu jo niin anna niiden nukkua, voit aamulla puhua niiden kanssa ja pyytää anteeksi jos räyhäsit. Voi lapsillekin sanoa, että äiti oli liian väsynyt ja alkoi kiukuttaa, sehän on inhimillistä.
Nelosen kirjoitus oli tosi hyvä ja itse "vain" yhden lapsen äitinä olen samaa mieltä, että yritä löytää itsellesi jostain voimavaroja. Jokainen äiti pettyy itseensä ja joskus menettää malttinsa. Et ole kuitenkaan tehnyt mitään, mitä et voisi puhumalla korjata. Tsemppiä tästä eteenpäin, puhu myös miehesi kanssa jos sellainen on. Toivon sinulle kovasti jaksamista!!!!
Ja nelosen kaltaisille ihmisille paljon kiitoksia!!!
Eikö miehesi osallistu?
Meillä työnjakoa esim. toinen tekee iltapesut ja toinen lukee sadun
Itsekin joskus hermostun ihan samalla lailla, mutta en tosiaankaan pidä itseäni mitenkään huonona ihmisenä tai kamalana mutsina. Olenpahan ihan tavallinen ihminen, joka aina välillä hermostuu. Tsemppiä, mene lasten nukahdettua ihastelemaan miten suloisia lapsukaisia olet saanut aikaiseksi :-)
Todella ajattelematonta!
Monessako asiassa sinun ollessa väsynyt, sairas tai heikommassa asemassa suhteessa muihin voisi kysyä: "olisi kannattanut ajatella"!
Elämä opettaa sinua vielä.
Se on karman laki.
jos tulos on toi. Ovatko nämä mammat niin helvetin tyhmiä, etteivät osaa sen ensimmäisen lapsen perusteella mitä elämä on kahden tai kolmen tai enemmän kanssa. Ja eivätkö he osaa ottaa huomioon sitä, että vaikka eka on kiltti niin, toinen voi olla hirviö?
Itsellani on kaksi lasta suurella ikäerolla, koska tiedän, että pieni ikäero ei sovi minulle eikä parisuhteellemme. Isompi lapsi jo hoitaa pienempää ja elämä on mukavaa. Enempää lapsia ei tule.
jaksaa valvoa niin v.loppuisin yhdeksään tai puol 10. aamulla heräävät 8-9.30 . En jaksais jos illalla ei jää hetken rauhaa ja hiljaisuutta itelle ja miehelle.
Sinä, jonka mielestä on asiallista kiusata jo muutenkin väsynyttä ykköstä.
Lue omat sanasi uudelleen:
>Isompi lapsi jo hoitaa pienempää ja elämä on mukavaa. Enempää lapsia ei tule
Isompi lapsi hoitaa pienempää
Elämä on mukavaa
Enempää lapsia ei tule
Hyvä!!! Hyvä, että sinun geenisi eivät jatku ýhtään enempää, mutta sen sijaan ykkösen kaltaisen ihmisen geenit jatkuvat!
pari kertaa jos et kerran itse jaksa 2 lasta hoitaa?
jos tulos on toi. Ovatko nämä mammat niin helvetin tyhmiä, etteivät osaa sen ensimmäisen lapsen perusteella mitä elämä on kahden tai kolmen tai enemmän kanssa. Ja eivätkö he osaa ottaa huomioon sitä, että vaikka eka on kiltti niin, toinen voi olla hirviö?
Itsellani on kaksi lasta suurella ikäerolla, koska tiedän, että pieni ikäero ei sovi minulle eikä parisuhteellemme. Isompi lapsi jo hoitaa pienempää ja elämä on mukavaa. Enempää lapsia ei tule.
Ovatko nämä mammat niin helvetin tyhmiä, etteivät osaa sen ensimmäisen lapsen perusteella mitä elämä on kahden tai kolmen tai enemmän kanssa. .
luulee tietävänsä, millaista on kahden tai useamman lapsen kanssa...
Voi olla viisas.
Ja kahden enkelivauvan äiti.
T. 4:n äiti, täydellisen epätäydellinen
Oletteko kuullut esim. yllätys- tai vahinko- tai monikkoraskauksista???
Tai että jotkut ovat voineet ihan oikeasti halutakin monta, jopa neljä ja enemmänkin, lasta?
Ja silti on ihan inhimillistä väsyä välillä. Typerät vastaukset joka tapauksessa teiltä molemmilta.
Hei!
Et ole kauhea!!!
Minullakin on vain yksi lapsi jos se lukumäärä on jonkun mielestä oleellista. Haluaisin lisää lapsia ja tiedän, että joskus se on sitten tuollaista. Huh... aargh!
Mutta nauti niistä onnellisista hetkistä joita on takana ja edessä.
Yritä jaksaa!!!
Olet rehellinen ja hyvä äiti, kun pohdit, että teetkö oikein.
Nukkkumaanmenoajankin osalta tuo on ihan normaali kellonaika.
Aina nukkumaanmeno hyvällä mielellä ei valitettavasti onnistu.
Äläkä murehdi jos täällä joku syyttää lasten tekemisestä tai tajuamisesta tai tyhmyydestä. Elämän suurta viisauttta on se, että on lapsia on. Se on ihan normaalia, että nainen synnyttää, saa/hankkii lapsia jne. Väsymys on myös aivan luonnollinen asia. Kuuntele sydäntäsi jatkossakin äläkä anna syyttäville järkeilyille liikaa sijaa :) :) :) Päivä se on huomennakin!
Jos uupumus jatkuu pitkään, pyytäkää apua, niin saatte sitä.
Joskus on ohimeneviä hermoamisia, ne eivät ole vaaraksi eivätkä tyhmyyyttä.
Pitkäaikainen pahoinvointi sen sijaan pitää korjata.
En ole varma kummasta viestissäsi on kysymys.
Kovasti voimia sinulle!!!!!
Kiitos teille :). Tämä oli tosiaan "niitä" päiviä kun en meinannut mistään selvitä kunnialla...näitänä riittää..ainakin suuremmassa perheessä!
Ja tiedoksi muutamalle, meillä 2 lasta on saanut alkunsa töysin vahingossa, niin hullulta kuin se kuulostaakin, mutta niinkin voi käydä, yksi pieni kömmähdys niin olet useamman kuin yhden äiti ;).
Itse en olisi voinut aborttia tehdä vaan ilolla otin yllätyket vastaan. Mutta aina tämä elo ei niin auvoista ole. Lapset iältään 1-10v, kaikilla eri halut ja elämänvaiheet, vaikea yhteensovittaa jotta kaikki olis tyytyväisiä.
Mutta kaikki nukahti! Ilman huutoja tms, eli ei kait tästä traumoja sitten kuitenkaan jäänyt..
t. ap
Tukea silloin kun itsellä on voimat vähissä.
Jaksamista kaikille missä elämäntilanteessa olettekin.
Eka kommentti minulta tähän ketjuun.
Kun elämä on paskaa ja koet huonoa omaatuntoa jostain sanomisesta tai tekemisestä niin ensi viikolla et luultavasti toista sitä.
Huono omatunto saa minut ainakin toimimaan seuraavana päivinä eri tavalla ja olen taas se hyvä ja pitkäpinnainen äiti.
Silloin elämä taas hymyilee ja jaksaa nauttia lapsista.
Olen huomannut, että itse käyn siellä pohjalla aina silloin tällöin ja niillä on todellakin positiivinen vaikutus elämään!
Kay antamassa halit ja pyyda anteeksi. Tunnet olosi paljon paremmaksi. Selita, miksi suutuit ja pyyda, etta lapset yrittaisivat kayttaytya ensi kerralla paremmin.