Miksei äidit/isät tajua, että edes 1 kestovaippa päivässä säästää luontoa?
Kommentit (6)
milloin mihinkin maailmankolkkaan tuhoaa luontoa huomattavasti enemmän.
Valmistus, monta eri välikättä ja kuljetusta, peseminen kaikkine pesuaineineen ja sähkönkulutuksineen.... esim. kangaskassiahan piti hesarin testin mukaan käyttää vähintään 53 kertaa ennen kuin voitti luonnonvaroissa muovikassin, ja niitä kasseja ei edes pestä.
¨Jos kestojen elinkaari on pitkä, eli käytetään monella lapsella jatkuvasti niin saattaa kannattakin (tosin ne pesuaineet ja sähkönkulutus tulee silti) mutta kerran päivässä yhdellä lapsella tuskin säästää luontoa... öljypohjaiset raaka-aineet, puuvillankasvatus yms on luonnolle aika pahasta nekin.
Ostakaa aasialaiset luukkupöksyt pilteillenne, se vasta luontoa säästääkin!
Kestovaipan valmistus tosiaan vie energiaa, mutta samaa vaippaa voi käyttää varmaan tuhansia kertoja.
Peseminen onnistuu muun pyykin seassa, eli uskaltaisin väittää, että energiaa siihen ei juurikaan mene.
Kestoa käytät kerran ja sen jälkeen sen öljystä valmistettu muoviläjä menee kaatopaikalle makaamaan tuhansiksi vuosiksi.
Nice!
Ketovaippojen valmistus, pesu, kuivaus jne kuluttaa huomattavan määrän energiaa. Kestovaipan maatuminen on mytös vähän niin ja näin.
Aikansa kun pyörittää ja kerää kaikki vaikutukset, niin lopputulos on ihan sama kuin kauppakassien suhteen. Ne iänikuiset muovipussit on lopulta se ekoin vaihtoehto :).
Ken uskoo mitä haluaa...
ovat laiskoja ja eivät halua pistää tikkua ristiin, kun oma mukavuus kärsii.
Jos ihmiset välittäisivät niin ei maailmassa olisi nälänhätää eikä meillä olisi ilmastonmuutosta. Mutta kun ei vieläkään -- uhkista huolimatta -- kiinnosta. Pyykinkuivaimetkin vain lisääntyvät, vaikka kyllä se pyykki ilman sähköäkin kuivuu.
miten niin kangaskassia täytyy käyttää 53 kertaa, että tulee halvemmaksi? Mulla on kolme kauppakassia, kankaisia. Yksi niistä on esim.itse ompelemani vuodelta 1979 (olin silloin 9. vuotias).
Olen käyttänyt sitä kassia n. miljoona 53 kertaa, samoin niitä muita, vaikka ovatkin vasta 20 vuotta vanhoja. Ihme käsityksiä!
Ja takuu´varmasti kestovaipat ovat sekä ekompia, että halvempia. Niitähän voi kierrättää vuositolkulla.
Ketovaippojen valmistus, pesu, kuivaus jne kuluttaa huomattavan määrän energiaa. Kestovaipan maatuminen on mytös vähän niin ja näin.
Aikansa kun pyörittää ja kerää kaikki vaikutukset, niin lopputulos on ihan sama kuin kauppakassien suhteen. Ne iänikuiset muovipussit on lopulta se ekoin vaihtoehto :).
Ken uskoo mitä haluaa...