Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksipuoliset kyläilyt ärsyttäviä

Vierailija
19.02.2009 |

Meillä on kaksi ystäväperhettä, jotka kummatkin käyttäytyvät täsmälleen samoin. Tulevat koko perhe lapsineen meille aina hypynkengässä syömään ja juomaan, kun kutsutaan. Ja kun olisi heidän vuoronsa järjestää tapaamista, kutsuvat aina johonkin ravintolaan "Mitäs jos mentäis vaikka American Dineriin koko perhe? Lapsille olisi kiva juttu, eikö?" Lasku ollaan maksettu ihan itse jokainen perhe. Tai toinen vaihtoehto "Mennääks ulos luisteleen/pulkkamäkeen/uimaan, kun on niin hyvä ilma?"

Kummallakaan perheellä ei ole kyse rahasta tai tilasta, enemmänkin vaivannäön puutteesta. Ärsyttää olla se, joka aina maksaa itse, mentiin sitten ravintolaan tai oltiin meillä. Eikä meillä sentään ole kauhean usein varaa mennä lasten kanssa ulos syömään, että voitais heittää samaa takasin. En ymmärrä, etteikö nämä perheet huomaa, että tää ei mene nyt ihan reilusti.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain halua teitä kylään kotiinsa. Kannattaisiko tarkistaa omia kyläilytapoja?

Vierailija
2/25 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai pyynnön saaja olettaa, että on tervetullut, kun kerran kutsutaan!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisimme mieluummin tulla teille, kun ei olla käyty pitkään aikaan. Lastenkin on mukavampi leikkiä yhdessä kotona tms.

Vierailija
4/25 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin kuin...

Vierailija
5/25 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös muutama tuttavaperhe, joita en kotiini vapaaehtoisesti ota. Lapset kun kertakaikkiaan eivät osaa käyttäytyä ja vanhemmat eivät puutu menoon mitenkään. Tästä syystä ei tarvitse heidän enää tulla meille kyläilemään. Ehkä sitten, kun lapset sen ikäisiä, etteivät enää tule mukaan.

Jos nuo kaverisi kutsuvat kuitenkin muita perheitä kylään kotiinsa, veikkaan että juuri tuosta kyse. Sorry!

Vierailija
6/25 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syy siihen miksi en muutamaa perhettä kutsu mielelläni kotiini on se että meillä on eläimiä ja niillä ei ja niiden muksut jahtaa meidän elukoita kuin jotain puluja torilla:D siksi tapaan mieluummin ulkona. Toinen syy voi olla se että niiden kodin perustila on kaaos eivätkä jaksa tehdä jättisiivousta että ilkeisivät vieraita kutsua;)

Vierailija
7/25 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta syy on oikeasti tässä kaaoksessa. Mulla ei ole voimia saada tätä kaaosta tarpeeksi siistiksi ja mä häpeän muutenkin kotiani.

Vierailija
8/25 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ole vaatehuonetta joten en saa suurempia minnekään näkyvistä pois. harmittaa.

Vierailija
9/25 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kyllä tullaan (usein jopa kutsuvat itse itsensä) ja syövät ja juovat ja viihtyvät pitkälle iltaan, mutta vastakutsua heidän kotiinsa ei ikinä tule.

Jos jonnekin pyytävät, niin johonkin tilaisuuteen, esim. teatteriin ym. En enää jaksaisi pyytää, kyllästyttää se passaaminen.

Viimeksikin yhden perheen kanssa sovimme että menemme heille. Viikkoa ennen ilmoittivat että "meidän on kuitenkin helpompi tulla teille kuin teidän meille. Teillähän se nuorinkin on vielä niin pieni". Ja taas kokkasin.

Vierailija
10/25 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suorastaan pöyristyi annettuja kommentteja! Meillä ei todellakaan ole huonot käytöstavat! Uskomaton ehdotus, ei tullut mieleenkään mainita tuollaista. Eikä kyseessä ole eläinperheet. Siksi laitoinkin aloituksen tänne, kun en kerrassaan keksi mitään muuta syytä tähän asiaan, kuin muitten laiskuuden.

Tiedän olevani hyvä ruoanlaittaja ja rakastan kokata. Ja tiedän, että näiden kahden perheen äidit eivät rakasta ruoanlaittoa, mutta eivät he mitään surkimuksiakaan sen suhteen ole. Itse en keksi kuin sen, että he eivät jaksa nähdä niin paljon vaivaa, kun eivät ehkä ole mitään emäntätyyppejä. Mutta jotenkin asiat voisivat olla tasapuolisemmin. Meillä kumpikin perhe viihtyy aina tappiin asti, niin että saa hätistellä melkein pois, kun laspetkin jo väsyvät. Minusta tämä vaan on oikeasti tylsää, mutta ymmärsin jo yskän, että olen turha nipo. Tänks illan pelastamisesta.

Vierailija
11/25 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa itse kutsuttuna. "Onneksi" meillä on pieninkin lapsi vielä todella pieni yms elämäntilannetta että olen vaan alkanut sanoa etten jaksa sitten kokata (ja lähikauppakin kilometrien takana) joten eikös järkätä nyyttärit -mitäs haluaisitte tuoda? Jos ei muuta niin paistetaan takkamakkaroita, ainakin se on lapsista kivaa.

Vierailija
12/25 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain pokkani kestäisi (olen parantumaton emäntä, eli haluan kaiken olevan lähes täydellistä...), tekisin tuon saman.

Eli takkamakkaroita ja cokista päälle. Jos ei kelpaa niin ei sitten... ;)

11

Vierailija
13/25 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsuttuna ja joskus vieraat kutsuvat itse itsensä.

Ajoittain asia vaivaa todella vaikka tykkäänkin että meillä käy vieraita. Ollaan kovia laittamaan ruokaa yms. ja aina on pöytä koreana. Yhdelle ystävälleni kerran mainitsin asiasta ja hän hämmastyi kun oli mun ajatellut vaan nauttivan kestitsemisestä....niin onhan se ihan kivaa, mutta joskus olisi myös kiva istua valmiiseen pöytään varsinkin kolmen pienen kanssa.

Joillekkin puolitutuille en oikein ole kehdannut asiasta mainita, mutta sitten se menee siihen, että ei vaan jakseta enää kutsua...

Vierailija
14/25 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kommentteja tyyliin, että mitäs kutsut vieraita. Jos meillä on tuttavaperhe, mielestäni on normaalia kutsua kylään. Koska kyseessä ei ole enää suinkaan mitään nuoria opiskelijaperheitä, en näe vaihtoehdoksi mitään nyyttäreitäkään. En todella kehtaisi sanoa, että tuokaa omia tarjottavia mukananne. Olen nyt nämä vuodet tarjonnut syötävät ja juotavat, niin en voi yhtäkkiä sanoa, että vaihdetaanpas tyyliä, että tekin joudutte maksumiehiksi.

Tuo siivouspuoli on tietysti yksi juttu, joka voi aiheuttaa tätä. Enkä todella tiedä kuinka usein näissä perheissä kestitään vieraita, emme ole päivittäin tekemisissä. Nämä perheet sattuvat vain olemaan niitä harvoja koko perheen tuttuja, missä miehetkin tuntevat toisensa ja viihtyvät toistensa seurassa, naisista ja lapsista puhumattakaan. En millään muotoa halua lopettaa näitä tuttavuuksia, mutta kaipaan vain tasapuolisuutta. Minusta tilanne on epäreilu, vaikka kuka väittäisi muuta.

Ap jälleen, ihan tuohtuneena

Vierailija
15/25 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevat kylään sun passattaviksi NIIN MIKSI IHMEESSÄ KUTSUT?

Itse kyllä oletan, että perheemme todella halutaan kylään MIKÄLI KUTSUTAAN!

Mikään pakkohan ei ketään ole kotiinsa kenenkään kutsua! Jos tahdot tavata, mutta et tahdo heitä teille, pyydä tapaamista jossain muualla. Muutoin alistu kohtaloosi. Itseäsi voit muuttaa, muita et!

Vierailija
16/25 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös haluan pitää yhteyttä koko perheen ystäviin, ja näin keski-ikää lähestyvinä normaalein kohtaamispaikka on koti. Ja kuten sanoin, olen aina kestinnyt hyvin, jos on illan istumista, me tarjoamme viinejä myöten kaiken. En oikeasti kehtaa pyytää mitään tuomaan.

Ja nämä ystäväperheet haluavat nähdä myös meitä, olemme kummeja kumpaankin suuntaan. Ja usein ehdottavat että tulevat kylään. No en halua kieltääkään. Toisinaan sanovat hyvien tarjoilujen jälkeen, että seuraavaksi te sitten tulette meille. Mutta sitä kutsua tässä on odotettu nyt kolmisen vuotta. Silloin olemme viimeksi heillä käyneet. Ja he käyvät meillä useita kertoja vuodessa.

Nyt alkaa jo hieman tympiä. Näitä tällaisia ystäväperheitä meillä on myös useampi kuin yksi. En sure rahaa, en vaivaa, vaan jotenkin tuntee itsensä hyväksikäytetyksi.

11

Vierailija
17/25 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jatkan samaa linjaa vaan. Koska perheet mielellään tulevat meille, kutsun heitä jatkossakin. Haluan kutsua, koska pidän kyläilyistä ja lapset nauttivat hurjasti, kun saavat vieraita. Ja puren hammasta, kun vastakutsu tulee taas leikkipuistoon tai pizzalle. Ehkä ne joku päivä joskus hamassa tulevaisuudessa ymmärtävät kutsua meidätkin... Tai voinhan yrittää vinkata nuorimmaiseni kysymään saman heiltä, minkä hän kysyi minulta: miksi en koskaan saa mennä leikkimään Julian leluilla niille?

Vierailija
18/25 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on kova laittamaan ruokaa ja tykkäis laittaa vaikka kylässä. Meille harvoin pyydetään vieraita kun asutaan ahtaasti. Tällä hetkellä meillä ei ole esim keittiön pöytää, se odottaa käsittelyä. Itse en kehtaisi mennä jatkuvasti kylään, jos en veisi osaa tarjottavista. En kehtaisi jatkuvasti käydä toisessa perheessä kestittävänä. Meillä ei ole hirveästi ystäviä, tuttuja ...mutta olisi kiva tutustua ja kyläillä vuoroperiaatteella ilman muuta. Tai sitten veisimme ruokaa ja juomaa mukanamme, jos toisessa perheessä kävisimme useamman kerran peräkkäin.

Vierailija
19/25 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautitte uskoni siihen, etten ole ihan väärässä! Harmi vaan, kun ei tunneta toisiamme!

Ap

Vierailija
20/25 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kutsutaan mielellään ihmisiä kylään, ja viikoittain meillä onkin vieraita jos suinkin kaikki ovat terveinä... mä olen sellainen ihminen, että mielummin kutsun ihmisiä meille kuin menen muille vierailulle, vaikka toki sekin on kivaa, mutta neljän pienen lapsen kanssa se vaan tuntuu helpommalta, että porukkaa tulee meille päin... Joten voin hyvin kuvitella, että jos useammin olette kutsuneet, niin joku saattaa olettaakin, että kutsutte kotiin siksi, että se on teille mukavinta ja helpointa ja he sitten kutsuvat siten, mikä on heille helpointa sitä sen kummemmin ajattelematta. Onnekseni en ole täydellisyyttä tavoitteleva, joten talon ei tarvitse olla ihan tip top, kun tulee kavereita, toki perussiisti, ja ruokapuolikaan ei ole mitään hienoa, mutta kyllä aina kaikkia ruokitaan --- sillä mitä on, usein kun saatetaan kutsua hyvinkin lyhyellä varoitusajalla... Joten se ei sinänsä ole rasite, kun tekee sitä samaa mitä olisi muutenkin tehnyt vaan isomman satsin...

... mutta jos ei ole tällainen tuletteko meille suoraan täältä kutsu, niin kyllä meidän tuttavat järjestään kysyy, ja samoin me itse kysytään kun jonnekin kutsutaan, että saadaanko tuoda jotain mukana. Meillä ei harrasteta jälkiruokia, joten sanotaan, että jos haluaa jälkiruokaa tuoda niin saa, ei tarvitse kuitenkaan tuoda mukanaan mitään... hyvin on toiminut, ja kyllä mun mielestä kuuluu hyviin tapoihin ainakin tarjoutua jotain tuomaan varsinkin jos on tällaista usein tapahtuvaa kyläilyä.

Ymmärrän kyllä yskän lasten näkökulmasta. Totta kai olisi kiva päästä joskus toistenkin luo leikkimään ja itse varmaan tässä tilanteessa, jos asia mua vaivaisi, kysyisin suoraan "milloin meidän liisa voisi tulla leikkimään teidän leenan kanssa, kun liisa niin kyselee siitä ja haluaisi tulla, kun leenakin on niin usein ollut meillä leikkimässä... jos siitä ei tule kutsua koko perheelle, niin on ainakin iloa lapselle.

En kyllä henkilökohtaisesti ymmärrä kuka haluaa lasten kanssa mennä tapaamaan toista perhettä ravintolaan--- itse en ainakaan pääsisi nauttimaan ruokailusta, kun lapsia täytyy ehkä viihdyttää ruokaa odotellessa ym... käydään kyllä perheenä silloin tällöin, lähinnä jos ollaan reissussa tms ja tulee aika syödä, mutta kyllä sitä paljon mielummin viettää aikaa ihmisten kanssa muualla. Jos vastaavia kutsuja tulisi, niin ehkä kerran mentäisiin, mutta sen jälkeen sanottaisiin, ettei nähdä siinä olevan mitään järkeä, ja ehdotettaisiin sitten vaikka sitä pulkkamäkeen menoa oman kodin sijasta...