Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä siinä on niin helvatun kauheaa jos 3v:lle kertoo että

Vierailija
07.02.2009 |

mekkoja, hameita ja sumeenpinkkejä juttuja käyttää yleensä vain tytöt?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitähän käyttääkin yleensä vaan tytöt. Meidän pojat tuijotti junassa suu auki miestä kukkaleningissä, ei niitä niin kauheesti tuolla kaupungilla näe...

En kyllä suostu kasvattamaan lapsestani "täysin suvaitsevaista" vaikka se nykyään niin muotia onkin. Ei niille erilaisille tarvii ääneen naureskella ja osotella ketään, mutta meillä niitä pidetään nimenomaan ei-tavallisina koska sitähän ne on.

Vierailija
2/9 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni ihmetteli viime viikolla kun kylässä ollut poika ei huolinut hiuspinniä.

Sanoin etteivät pojat käytä pinnejä vaan niitä laitetaan tytöille.

Musta siinä ei ole mitään pahaa.

Nuo pukeutumisasiat (esim. mekot tytöille, dinosauruspaidat pojille) ovat tapoja eivätkä tapahdu pakottamalla lasta.

Jos tyttäreni haluaisi joskus vaikka cars -paidan saattaisin ostaa jos arvelisin että sille todella on käyttöä.

Samoin poikani saisi pitää kotona ponnareita jos ne kovasti kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla tosi avoin kaikelle, ei ole enää sukupuolia vaan vain erityyppisiä ihmisiä. Siispä sukupuoliajatukset romukoppaan! Kuuluu tyrkyttää väkisin pojalle nukkea vaikka se kuinka haluaisi mieluummin ne sotaukkelit....sama juttu tässä, ei ole "tyttöjenjuttuja" ja "poikienvärejä" vaan tositrendikäs äiti laittaa pinkit trikoot pojalleen

Vierailija
4/9 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaluokkalaisen poikani puolesta. Pikkusiskot halusivat lakata kyntensä ja sitten isovelikin kysyi, että hänkin haluaisi kokeilla. Sanoin, että mitäs koulussa sanotaan. Poika lupasi kestää. Ja sitten iltapäivällä se tuli kotiin ihan suru puserossa, kun kaikki olivat nauraneet. Lakka oli vaaleanpunaista ja vain kahdessa sormessa, eli ei mitenkään silmiinpistävää. Ehkä poika oppi kertaheitolla taas jotain elämästä.

Vierailija
5/9 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmevuotiaalla on ponnari, koska tukka ylettyy selkään asti. japinnit paraikaa, koska itse halus, eikä sitten mene hiukset silmille tai suuhun.

hänellä on paljon ihania punaisia vaatteita, koska väri sopii hänelle ja itsekin tykkää. hänellä ei ole yhtään mitään monsteripaitaa, koska mörköt on pelottavia.

pinkkiä ei kyllä ole.

eikä hän tykkää leikkiä nukeilla, vaan hajottaa ja riehua. pikkuautot ovat parasta mitä tietää. ja "ruuanlaittohommat"!

Vierailija
6/9 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin poika- ja tyttövärit ovat hyvin kulttuurisidonnaisia. Aikoinaan esim. ajateltiin että kirkkaan punainen voimakkaana "veren värinä" sopii vain pojille.

Vierailija
7/9 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumppakoulussa olen kahdellakin pojalla nähnyt pinnejä (neutraaleja yksivärisiä, ei mitään kukikkaita tai kimaltelevia)

Vierailija
8/9 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jostain jutusta sanonut, että saat laittaa, mutta älä pelästy, jos joku luulee sinua tytöksi. Ja selittänyt, että tällaisia on yleensä tytöillä.

Minä en ikinä jostain dino-paidasta menisi sanomaan, että on vain poikien juttu - ihan eri asia kuin hameet.

Vierailija
9/9 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin komerosta violetti-mustan talvihaalarin ja aloin näpytellä sitä huutikseen. Poika halusi välttämättä sovittaa sitä vaikka se on 86cm puku ja poika itse on n. 95cm. Saimme kuitenkin tungettua puvun päälle ja sälli ihaili itseään peilistä sanomalla: Mie näytän ihan Sohvilta (siis tarhakaveriltaan). Vaikka tytöllä tuskin on juuri tuon väristä pukua niin silti poika tunnisti sen tyttöjen puvuksi.

Itseäni ei haittaisi vaikka pojasta tulisi mikä tahansa seksuaalisuuntaukseltaan, kunhan tulisi kunnon ihminen (eikä menisi armeijaan, toki itse päättää senkin).