Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enkä tahdo hakea enää töitä, miten pääsisin eläkkeelle?

Vierailija
28.07.2022 |

Ikää mulla tosin vasta 25v, mutta masennuksen tai muiden mielenterveysongelmien takia monet nuorethan vat työkyvyttömiä.
Masennusta mulla on ollut lievästä keskivaikeaan, olen käynyt terveyskeskuksessa juttelemassa joskus psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa.
Miten voisin toimia että saisin terveystietoihini merkinnän työkyvyttömyydestä?

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 vuotiaana eläkkeellä?!

Jos elät vaikka 95 vuotiaaksi; kuinka aiot seuraavat 70 vuotta aikaasi kuluttaa!?

Eiköhän ole viisaampaa yrittää parantua siitä masennuksestasi?

Vierailija
2/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä merkintää sinne ihan helpolla saa. Helpompaa on käydä töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen melkein 50, burnoutin jälkeisen vaikean masennuksen takia osatyökyvyttömyyseläkkeellä. Kyllä se on ainakin minun eläkeyhtiössä tiukan takana saada koko eläke.

Vierailija
4/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla harrastuksia on, viimeksi innostuin tekeen makramee-töitä ja tykkään kulkea luonnossa. Mun ongelma on siinä, etten viihdy ihmisjoukossa, varsinkaan tuntemattomien seura ahdistaa. Oma poikaystävä ja jotku sukulaiset riittää. Oon kai vähän erakko. Mutta ahdistun älyttömästi ajatuksesta että pitäisi mennä jokapäivä työpaikalle jossa saatetaan kiusata, ja työelämä on muutenkin niin kuluttavaa, en tajuu kuka sitä jaksaa. Minulle riittäisi se säännöllinen eläke, en enää jaksaisi toimeentulotukihakemuksia tehä. T. Ap

Vierailija
5/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievästä keskivaikean masennuksen perusteella ei vielä saa edes Kelaterapiaa, joten tämä provo on täysin aiheeton.

Vierailija
6/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla harrastuksia on, viimeksi innostuin tekeen makramee-töitä ja tykkään kulkea luonnossa. Mun ongelma on siinä, etten viihdy ihmisjoukossa, varsinkaan tuntemattomien seura ahdistaa. Oma poikaystävä ja jotku sukulaiset riittää. Oon kai vähän erakko. Mutta ahdistun älyttömästi ajatuksesta että pitäisi mennä jokapäivä työpaikalle jossa saatetaan kiusata, ja työelämä on muutenkin niin kuluttavaa, en tajuu kuka sitä jaksaa. Minulle riittäisi se säännöllinen eläke, en enää jaksaisi toimeentulotukihakemuksia tehä. T. Ap

Eikö ennemminkin kannattaisi hakeutua tekemään jotain sellaista työtä jota voit tehdä esimerkiksi yksin kotoa käsin? Tai vaikka eräoppaaksi niin saisit palkkaa siitä mitä nautit. Voisi auttaa siihen masennukseenkin jos saisit päiviin rytmiä ja tekisit jotain järkevää.

Vierailija
7/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työtön nykyään pääse eläkkeelle oikeastaan millään. Aina löytyy porsaanreikä jolla eläke hylätään. Luin jostain, että eläkehakemuksen käsittelyn lähtökohta ei ole se, hyötyisikö hakija eläkkeestä sairauksiensa vuoksi, vaan lähtökohta on etsiä porsaanreikä, jolla eläkehakemus voidaan hylätä.

Vierailija
8/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, ketkä sen sun säännöllisen eläkkeen joutuisivat sitten maksamaan?

Lienee provo, muuten täysin käsittämätöntä!

Vierailija
9/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluta aikaasi menemällä opiskelemaan ja niin ne monet muutkin mt ongelmaiset tekevät tuossa iässä ja siellähän se masennus poistuu yhteisössä kun ei tuon ikäisen ole normaalia olla kotona tekemättä yhtään mitään ja ongelmat vain pahenee. Kokeile edes ja voihan sitä keskeyttää jos valittu ala osoittautuu vääräksi ja vaihtaa toiseen. Kiinnostavalle alalle kun pyrkii työharjoitteluun ensin niin se olisi tietenkin näköalaa parhaiten kasvattavaa siitä alasta. 

Järkyttävää jos noin nuori ihminen suunnittelee jo eläkkeelle pääsyä ja sekö sitten ne ongelmasi poistaisi. En voi ymmärtää miksi noin nuori ihminen tahtoo eläkkeelle eikä mikään kiinnosta. 

Vierailija
10/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työtön nykyään pääse eläkkeelle oikeastaan millään. Aina löytyy porsaanreikä jolla eläke hylätään. Luin jostain, että eläkehakemuksen käsittelyn lähtökohta ei ole se, hyötyisikö hakija eläkkeestä sairauksiensa vuoksi, vaan lähtökohta on etsiä porsaanreikä, jolla eläkehakemus voidaan hylätä.

Niin se mielestäni pitäisikin olla että 25-vuotiaan laittaminen eläkkeelle on vasta se ihan vihoviimeinen vaihtoehto. 

Vierailija
11/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feikkaa selkäkivut. 

Vierailija
12/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisen kuuluu opiskella tai käydä töissä ja ilman muuta sitä masentuu jos ei mikään kiinnosta eikä mitään jaksa tehdä. Kiinnostaa ainakin juttelu esittäen sairasta jotta saisi lausunnon siihen että rahaa saisi laiskuudesta. Voisi jutella Te-toimiston ammatinvalinnan ohjaajankin kanssa mihinkä ammattiin lähtee opiskelemaan. 

Vierailija
13/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feikkaa selkäkivut. 

Nolottaa puolestasi

Vierailija
14/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feikkaa selkäkivut. 

Nolottaa puolestasi

Miksi? En minä mitään selkäkipuja feikkaa. Vastasin vain otsikon kysymykseen. 

Vierailija
15/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos hakisit opiskelemaan alalle, jossa tarvitaan käden taitoja? Mieti toki myös työllistymistä. Ajattelin esim. leipuri-kondiittori, askartelunohjaaja tms.

Vierailija
16/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mielenterveyssyistä jää eläkkeelle, siinä ei ole hurraamista. Täytyy olla hyvin huonossa kunnossa ja kunto vain pahenee, kun pumpataan täyteen lääkkeitä. Moni myös lihoo kymmeniä kiloja. Melkein mikä tahansa muu itse valittu vaihtoehto on parempi, esim. osapäivätyökin, jos ei pysty kokoaikaiseen. Ala vai asennoitua niin, että kohta olet työssä tai koulussa, siis jos et ole todella hyvin huonossa kunnossa.

On myös töitä, joissa ei tarvitse olla paljon ihmisten kanssa tekemisissä, jos se on kynnyskysymys.

Vierailija
17/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se mielestäni pitäisikin olla että 25-vuotiaan laittaminen eläkkeelle on vasta se ihan vihoviimeinen vaihtoehto. 

Kyllä tämä ilmiö koskee ihan kaiken ikäisiä ettei työttömiä haluta päästää eläkkeelle, vanhojen on itseasiassa vaikeampi päästä eläkkeelle kuin nuorempien.

Vierailija
18/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ja muut mielenterveyden ongelmat ovat helpoin keino feikata. Itselläni meni 11 vuotta ennen kuin sain eläkepaperit. Kärsivällisyyttä se vaatii.

Vierailija
19/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua (esim. sen tk:n kautta psykiatrian polilta) siihen masennukseesi, se sun täytyy joka tapauksessa tehdä pitkän kaavan kautta, jos meinaat eläkkeelle päästä. Voikin olla, että saat pääsi kuntoon, etkä enää havittele työkyvyttömäksi.

Vierailija
20/87 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää kaikin mokomin eläkkeelle, mutta ei sulle pidä mitään eläkettä maksaa. Siinä sulle toimintaa päiviin kun etsit ruoan itsellesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi