Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ticket baggien selänpituus koot 116 ja 122

07.02.2009 |

T2H ei mun kysymyksiini vastaa, joten on käännyttävä tänne avun toivossa. Voisiko joku mitata tämänvuotisen baggien selän pituuden (ja lahkeen pituuden) koossa 116 ja/tai 122.

Olen ostamassa ensi talveksi haalaria suoraan ticketiltä, mutta kokoa en ilman mittoja uskalla valita.

Suurkiitos!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole valitettavasti auttaa sinua asian kanssa, mutta sen verran tähän sotkeudun, että kannattaa varmistaa, että saamasi mitat ovat tämän talven mallistosta.

Nimittäin pojalla on viime ltavne T2H 80 haalari käytössä ollut pojalla ja nyt meinasin ostaa uuden tämän vuoden mallistosta, niin samainen selkämitta oli nyt koossa 98! Ei siis enää pysty ostamaan meidän pojille ko. haalaria uudemmista mallistoista.

Vierailija
2/6 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että selkämitta on lähes sama kaikissa koissa ;-) , no ei nyt toki ihan, mutta ajatus taustalla on että selän pituus ei kasva lapsilla samaa tahtia kuin raajojen pituus ja selkämitta kasvaa koosta toiseen ihan minimaalisesti, pituuden lisäys on lahkeissa ja hihoissa.

Tässä Kuperkeikan sivuilta Uffon kokoja, joista näkee että selkämitta kasvaa koosta toiseen vain 2-4 cm

Mittoja 80/86/92/98/104

- olka-lahkeensuu 80/83/88/94/100

- niska-haara 48/51/53/54/58

- haara-lahkeensuu 34/37/42/44/46

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa, että paljonkohan tuossa selkämitassa sitten pitäisi jättää kasvuvaraa? Kokeilin nimittäin 86 cm Uffoa meidän 1,5v tytölle (pituus nyt noin 83 cm) ja haalari jäi ihan siksi kauppaan kun nimenomaan siinä selkämitassa tuntui olevan hurjan vähän kasvuvaraa ja toivoisin toki saman haalarin menevän ensi syksyyn saakka (jolloin pituus kasvukäyrän mukaan pitäisi olla jo 90 cm). Muuten tuo koko olisi ollut mielestäni ihan kiva meidän tytölle. Seuraavassa koossa sitten taas lahkeet jäivät sen sadalle rypylle niin että haalari näytti aivan naurettavan isolle... Mulle ei siis oikein selvinnyt oliko haalari vain totaalisen väärän mallinen meidän tytölle vai olisiko se muutaman sentin ylimäärä niska-haarapituudessa sitten kuitenkin riittänyt?

Jäi vai harmittamaan herkullisen väriset haalarit, kun muita kovin ihanan näköisiä haalareita en ole vielä bongannut tälle keväälle. :/

että selkämitta on lähes sama kaikissa koissa ;-) , no ei nyt toki ihan, mutta ajatus taustalla on että selän pituus ei kasva lapsilla samaa tahtia kuin raajojen pituus ja selkämitta kasvaa koosta toiseen ihan minimaalisesti, pituuden lisäys on lahkeissa ja hihoissa.

Vierailija
4/6 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adeleide. Luulen, että havaintosi on oikea, että haalari on totaalisen väärän mallinen. Tämän minä jouduin ainakin toteamaan. Hyvät esimerkit tuossa Stine laittoi. Meillä selkämitta on aina se, joka ottaa ensimmäisenä kiinni ja tuommoinen 80 cm haalarin 48 selkämitta on katastrofi.

Tässä muutamia 80-86 haalarien selkämittoja ihan kuriositeettinä:

Polarn O Pyret 80 51 cm

Motion 86 56 cm

Ticket viime vuoden mallistosta 80 cm 56 cm.

Meille pitkäselkäisten lasten vanhemmille tuommoinen 8 cm lyheneminen Ticketin selkämitassa on katastrofi ja vaatteet jää kauppaan.

Vierailija
5/6 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans pitkäselkäisiä lapsia. Etsin alesta pojalleni 1v7kk 92cm haalaria. Ja kuinka monta haalaria mittasinkaan niska-haara. Pojan käytössä ollut (peritty Reimatec) 86cm oli lähes saman kokoinen kuin usean merkin 92cm. Huppa oli jopa pienempi, ei meinannut mahtua edes päälle kun kokeilin. Ainut jonka sitten löysin oli T2H:n Baby Baggie ja niska-haara 60cm. Se oli pakko ottaa ja on ollutkin ihan hyvä valinta. Vaikea on löytää pitkäselkäisille lapsille haalareita. Olemme nyt siirtyneet 6v ja 5v lapsille kaksiosaisiin, koska haalarit eivät tunnu enään istuvan.

Vierailija
6/6 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koon 116 selänpituus on 63 cm, isomman mittoihin en ole törmännyt. Mutta olen ymmärtänyt, että Uffossa on hieman eri mittasuhteet kuin baggiessa, ts baggie sopisi pitempiselkäiselle.

Mutta selvitystyö jatkuu vielä...