Mitä mieltä olet Tuijan ja Roopen suhteesta (Kotikatu)?
Kommentit (34)
Kaipaisi lisää samanlaisia räiskyviä tyyppejä, kuten Ada ja sen äiti, Rantaska, Niinan narsistinen Auervaara-isä...lisää uusia naamoja! Ja Arvo Jänis, tule takaisin!
Muistelkaapa sarjan alkuaikoja!
Meillä juonenkäänteet on saaneet sen aikaan että mieskin alkoi seuraamaan kotikatua, ei kuulemma ole enää pelkästään äitinsä ja anopin sarja! Kaikki tommoset pettämiset yms. juonenkäänteet valitettavasti kiinnostaa katsojia. Kuinka paljon salkkareillakin on katsojia mutta moni ei kuitenkaan halua myöntää että salkkarit on nähtävä, kummaa.... näinköhän käy kotikadullekin ;-)
Oon kattonu alusta lähtien ja on ainut sarja jota seuraan. Ja just sen takia oon seurannut kun on siistimpi ja sopii paremmin mun arvomaailmaan kuin nämä parinvaihtoon ja pettämiseen keskittyvät hömppäsarjat. Metsoloita seurasin aikanaan, nyt en enää uusinnan uusintaa viitsi katsoa.
Oon sanonutkin, että kalliit 45 minuuttia kun en juuri muuta töllöstä katsele. Telkusta voisin luopua ihan hyvin, mutta lapset haluaa katsella lastenohjelmat, joten vielä jokusen vuoden joutuu lupamaksuja makselemaan.
Myös kuvaus on ärsyttävää nykyään Kotikadussa. Pari jaksoa vielä kokeeksi katson ja jos sama meno jatkuu, on edessä jäähyväiset...nyyh!
Viime jakson jälkeen päätin lopettaa katsomisen. Jos haluaisin katsoa saippuaa, valitsisin Salkkarit tai Kaunarit. Kotikatu on ollut ainoa katsomisen arvoinen kotimainen sarja monta vuotta. Nyt siitä on tehty Salkkarit 2, jossa juonenkäänteet ja ihmisten luonnemuutokset ovat täysin epäuskottavia. Alaikäinen Tuuli ihastuu yhtäkkiä lähes kaksikymmentä vuotta vanhempaan, erosotkussa olevaan mieheen. Maija ja Elsi sairastavat Alzheimeria, sitä voitaisiin kuvata uskottavastikin, eikä tällä tavalla sekoillen. "Maailman paras äiti" Niina, joka hysteerisesti vahti, ettei kukaan vaan satuta tytärtään, ja jonka mielestä vain hän osasi hoitaa lastaan, on nyt niin kiimassa, ettei ehdi edes hyvästellä lastaan päiväkodissa. Pertistä tehtiin yhtäkkiä täysin höperö isä.
Kuvaustapa muuttui aivan kaameaksi, ihan liikaa noita hirveitä lähikuvia ja kohtaukset vaihtuvat liian nopeasti.
Ainoat piristävät henkilöhahmot Kotikadulla tällä hetkellä ovat Risto, Teemu ja Partaset.
varmaan paljastuu, että Risto istui vankilassa Lauran ex-poikaystävn puukotuksesta. Eikös ihan alussa Laura seurustellut jonkun rikollisen kanssa, joka tapettiin ja jolle Laura sai lapsen.
Roopen ja Niinan suhde (ja Pertin vauva) tuntuvat juonikuvioilta, jotka on ollut pakko keksaista "pelastamaan" sarja. Epäuskottavuudessaankin ne ovat siksi tervetulleita minulle, koska muuten en olisi enää jaksanut katsoa Kotikatua; Maurin ja Onnin pitkäpiimäisiä veneretkiä jne.
Olen samaa mieltä jonkun aikaisemman kirjoittajan kanssa siitä, että näyttelijät eivät ole saaneet Roopen ja Niinan juttua tuntumaan todelta; mitään kemiaa ei välity.
Sitä mieltä että Roope saattaa olla ihan oikeasti lääpällään. On löytänyt "unelmiensa naisen". Niina sen sijaan, luulen, on vain ahdistunut, pää pyörällä ja tahtoo jotain mihin paeta arkea ja Roope on vastaus tähän.
Niinalla on elämä nyt päin peetä. Väikkäri meni pommiin, Teemun kanssa menee huonosti, oma lapsikin taitaa tuntua vain rieselta ja sitten ryhtyi vielä pettämään. Pää on niin sekaisin ettei itsekään tiedä mitä tekee.
Roopelta tämä sen sijaan tuntuisi harkitummalta siirrolta. Se heidän eka sänkyynmeno tuntui melkein hyväksikäytöltä Roopen puolelta. Niinalla oli JUURI mennyt väikkärin kanssa pieleen ja porukka oli juhlapaikalla: pää aivan sekaisin ja ahdistus suurimmillaan. Tuollaisessa tilanteessa hairahtuu helpommin.
Uskon ja toivon että Niina vielä lopettaa kyseisen suhteen. Se tulee Roopelle olemaan kova paikka kyllä.
Mielenkiinnolla odotan kuinka käy jos ja kun Teemu saa tietää tästä. Heillähän Roopen kanssa aiemminkin ollut "naissotaa".
Sähän analysoit niinkö jotain parhaita kavereitas!
Alaluokkalainen tytär juuri alkoi seurat kanssani sarjaa ja nyt ohelma mennyt tällaiseksi, jatkuvaa sängyssä vehtaamista jonkun kanssa (Janne myös). Miksei voi olla edes yksi ohjelma jota voi katsoa koko perhe.
ennen saattoi katsoa koko perheen kanssa, nyt pitää olla haukkana kaukosäätimen kanssa koko ajan. Surkeat käsikirjoittajat nykyään
pois sarjasta. Niiden juttuja jaksa erkkikään. Maurizio, argghhhhhhhhhhh
Ihmiset muuttuvat ihan uskomattomasti parissa jaksossa. Jannesta tuli epäsiisti bilehile. Niina muuttui hysteerisestä äitylistä himokkaaksi vampiksi. Hurumummot Maija ja Elsi tunkevat rahoja rintaliiveihin ja menevät ostamaan autoa. Onneksi tv:ssä on kaukosäädin, josta voi vaihtaa kanavaa. Taidan lopettaa koko sarjan katsomisen.
Kotikadusta on tullut Salkkarit kakkonen - Pertillä on salainen lapsi, Niinalla ja Roopella on salasuhde ja salakämppä... Mitä vielä näemmekään, Maurin tai Onnin huumediilerinä?
suoraan Salkkareista? Sen kyllä huomaa, laadutonta meininkiä nykyään. Sääli, Kotikatu oli hyvä koko perheen sarja, vaan eipä ole enää.
itse nimittäin olin aivan hurmoksessa kun sarja yht'äkkiä otti harppauksen laadukkaampaan suuntaan. Tarkoitan nyt juuri kuvallisesti: katsottiin ihan silmät ymmyrkäisinä että ovatko saaneet lisää rahaa roimasti kun kuvaukseen on alettu niin paljon panostaa. Mielestäni tosi upeaa uudistaa tuolla tavalla. En tiedä ovatko alkaneet kuvata filmille, mutta kuvan laatu muuttui täydellisesti, kamera-ajot ovat mahtavia. Ihan kun katsoisi jotain laatusarjaa. Olen tosi tyytyväinen!
Ja minusta tuo Niinan näyttelijä on täysin uskottava. Samoin Roope. Kyllähän noita suhteita on nykyään vaikka kuinka monella ihmisellä. Ei mitenkään kaukaa haettu juonikuvio mielestäni. Kyllä ihmiset voivatkin olla fakkiintuneita, ei kai tuollaisessa sarjassa voida näyttää vaan jotain kaupassa käyntiä jne "tavallista toimintaa".