Olin rv 13 ja yöllä hulahti sänkyyn 0,5 litraa kirkasta verta. Miten tässä edetään?
Nyt ei vuoda mitään, eikä ole kipuja. Pitääkö odottaa kipuja ja vuodon alkamista ennekuin lähtee lääkäriin?
Kommentit (23)
kipuja ei ollut, yksi punainen limaklimppi tuli mutta ei muuta sikiöön viittaavaa. Kävin 1,5 viikkoa sitten nt-ultrassa ja sikiö oli silloin elossa eli ei ollut tuulimuna.
Kotidoppleri oli oikeassa, vielä sunnuntaina kuulin sikiön sykkeen, mutta en enää keskiviikkona.
En haluaisi mitään kohtutulehdusta pitkittämällä tätä keskenmenoa
liioitella noita verimääriä.. :DDD
nolo.
Lähdin ampparilla sairaalaan. En halunnut edes katsoa ultran ruutuun. Kätilö ultrasi pitkään ihan hiljaa ja sanoi... Ei täällä mitään hätää ole, tuossa pikkuinen huitoo! Uskalsin vihdoin katsoa.
Nyt on 3v vauhdikas poika ;-)
olin varma ,että sain keskenmenon suurinpiirtein samoilla raskausviikoilla kuin mitä sinä nyt olet, koska heräsin yöllä verenvuotoon,soitin aamulla terveyskeskuksen päivystykseen ja minut ultrattiin siellä ja pikkuinen oli masussa hyvävointisena. Poikani syntyi aikoinaan kuukautta etuajassa ja pitkin raskautta ilmeni tätä verenvuotoa,mikä jäi sitten arvoitukseksi miksi? mutta poikani syntyi terveenä ja voi edelleen hyvin...
vuodolla johon heräsin aamuyöstä. Sitten tuli vaan tuhruvuotoa ja 2 päivää siitä tuli asukki..Oli myös ihan oikeassa paikassa.=( Toivottavasti sulla ei mitään hälyttävää!! Sinuna menisin heti käymään ä-polilla!
Kotidoppleri oli oikeassa, vielä sunnuntaina kuulin sikiön sykkeen, mutta en enää keskiviikkona.
Se lähettää ultraääntä ja ottaa sitten kaiun vastaan.
Mulla lorahti viikolla 10 vaaleanpunaista vettä/verta reilusti sänkyyn ja lääkäri sanoi että kaikki muu kuin kirkas veri on yleensä merkki keskenmenosta, mutta nyt vaan porskutellaan viikolla 15 ja ainakin keskiviikkona vielä oli syke ja muut.
Ja lisään vielä että olen vuotanut muutenkin n 8 viikkoa tässä raskaudessa, alkaa nyt vasta helpottaa.
vaikeaa arvioida. Pienikin määrä näyttää jo suurelta lammikolta eli ei kukaan välttämättä liioittele vaan se on hankala arvioida.
1 dl lienee jo lähempänä totuutta
Lähdin suorinta tietä sairaalaan, vaan kuinka ollakaan kyseessä olikin sikiölle vaaraton vuoto (ei tullut istukasta). Nyt kotona leikkii vuoden ikäinen reipas tyttö :)
tk-päivystykseen eivät ottaneet, koska yleislääkäri ei kuulemma osaa käyttää ultralaitetta luotettavasti.
Kävin yksityisellä päivystävällä gynellä ultrassa ja maksoi 27€ enemmän kuin tk-päivystyskäynti viikonloppuna.
VAUVA OLI KUNNOSSA JA VASTASI VIIKKOJA JA ISTUKKAKIN OLI OK. Nyt ei voi muuta kuin odotella raskauden etenemistä. ap
että kannattaa tarkistaa mistä se tuli. Välttämättä siis ei ole kyse keskenmenosta, mutta ikävä kyllä todennäköisesti on.