Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku hirviöäiti tuo lapseni päiväkotiryhmään hoitoon 8kk ikäisen vauva. Kommentteja

Vierailija
06.02.2009 |

.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnen esim. erään tapauksen, jossa isä jäi yllättäen yksinhuoltajaksi (leskeksi) ja taloudellisten paineiden alla hänenkin oli PAKKO laittaa 8kk ikäinen lapsensa osapäivähoitoon.

Vierailija
22/69 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon joo voi tuoda jo pienemmänkin....

Aikoinaan vuonna kukkakeppi, olin töissä päiväkodissa niin sinne tuotiin 5kk vauva hoitoon.... syytä en tässä nyt kerro vaikka asiasta onkin jo tosi kauan. enää en ole ollu vuosiin päiväkodissa töissä. Säälin niin niitä pieniä etten kyenny oleen..

Ja tiedän yhden lasten ja nuorte psykan, ja se saarnasi ennen lapsia että pienten paikka on kotona jne.. no ite se kiikutti omansa n. 10kk hoitoon... No eihän niillä suutarinkaan laspilla kenkiä ole...

Ite olenkin ollu kotona lasten tulosta lähtien.. huhu jo 17 vuotta... kääk..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavaperhe on vienyt kaikki kolme lasta alle 1-vuotiaana hoitoon, koska äidin oli PAKKO mennä töihin, kun tuli rakennettua talo. Niin. Oli ihan pakko rakentaa? Jospa olisivat asuneet vanhassa rivarissaan ainakin jonkin aikaa pidemmälle, olisi lapsetkin saaneet olla kauemmin kotona. Mutta äidillä on tietenkin oikeus itse päättää, mitä elämältään haluaa.

me rakennettiin talo, kun oli kolme pientä ja neljäs tulossa.. Ja vain ukon palkalla ja noilla minimi äippärahoilla eleltiin ja maksettiin velkaa.. Niin ja ukkoni on ihan tavallinen kaupanmyyjä..hahahah.. että kyllä se on valita mistä luopuu ja mistä ei.

( naurettavaa väittää että on pakko..)

Vierailija
24/69 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuessa ei oteta velkoja mukaan! Normaalit ihmiset eivät myöskään saa tv-lupaa, sanomalehteä, puhelinlaskua ym. toimeentulotukeen! Eikö sulla soskun elätti, ala jo menemään kaaliin! Jos jollakin on epäonnisesta elämästä/huonoista valinnoista velkaa, ei niitä sosku ota huomioon! On vain pakko mennä työhön! Vaikka saldo olisi vain 100 e edelliseen verrattuna, se voi olla pelastus sille perheelle! Tämä köyhä äiti asui melko vanhassa vuokramurjussa ja miehelläkin oli pelkkä polkupyörä! Ei siis ok-taloa, ei hienoa keittiötä, ei autoa, ei matkoja...

Ja äiti rakastaa lasta, jonka vei hoitoon aikaisin, yhtä paljon kuin äiti, joka hoitaa monta vuotta kotona!

Sitä pitää tehdä sellaisia valintoja, joihin on varaa. Mulla on varaa olla kotona lapsen kanssa koska asun vuokralla ja haen toimeentulotukea.

Mutta tottahan sen lapsen voi laittaa hoitoon jo 6kk ikäisenä jotta isi saa sen uuden auton ja äiti omakotitaloonsa uuden keittiön. Niitä se lapsi sitten aikuisena terapiassa lämmöllä muistelee kun äiti hylkäsi vauvana vieraiden hoitoon

Vierailija
25/69 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko taalla muita ulkosuomalaisia, jotka vois kommentoida tata...?

Tuli vaan mieleen, miten eri tasolla Suomessa liikutaan naissa keskusteluissa, kun meilla Irlannissa on ihan normaalia vieda 6 kk vauva isoon paivakotiin. Ei oo paljon vaihtoehtoja, kun aitiysloma paattyy silloin, mitaan kotihoidontukea ei oo olemassakaan, eika isyyslomia. Itse vein pojan (nyt 5 v) 4 kk iassa hoitotadille, oli kylla siella ainoana hoitolapsena, onneksi. Kun tytto syntyi, paatinkin sitten jaada kotiin. Nyt odotan kolmatta ja aion olla kotona ehka noin 2 v viela. Ilman mitaan tukia. : / Alhaiset verot, alhaiset tuet...

Kukaan ei taalla kysele vauvan myohemman hyvinvoinnin peraan. Aika normaaleilta nuo pojan koulukaverit kylla vaikuttavat. ; ) Ehka sitten teini-iassa alkaa koko sukupolvelle tulla ongelmia, vaikea sanoa mitaan tassa vaiheessa.

Vierailija
26/69 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro kaikki tulot ja menot + isovanhempien avustukset. Lottovoitot, perinnöt? Tuo kuvaamasi ei ole mitenkään mahdollinen! Se miehesi palkka? Mitä säästöjä oli jostain pulleimmilta lapsettomilta ajoilta? Paljonko lyhennätte lainaa? Ja teittekö talon itse ELI KÄYTITTE HYVÄKSI (ilmaiseksi) LÄHIPIIRIN TAITAJIA: sähköasentajat, timpurit, putkimiehet..? Saittte puut appiukon metsästä? Paljonko oli opntolainaa? Mitä olette ammatiltanne oikeasti?

Aina joku kanttura! Hohhoi! Mistä te sikiätte?

.

me rakennettiin talo, kun oli kolme pientä ja neljäs tulossa.. Ja vain ukon palkalla ja noilla minimi äippärahoilla eleltiin ja maksettiin velkaa.. Niin ja ukkoni on ihan tavallinen kaupanmyyjä..hahahah.. että kyllä se on valita mistä luopuu ja mistä ei.

Vierailija
27/69 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse syntynyt 70-luvulla ja minut on laitettu hoitoon 4-viikkoisena. ei ollut vanhemmilla silloin mahdollisuutta olla kotona. ihan hyvä ihminen minusta silti on tullut ja äitinikin on yksi parhaimpia ystäviäni eli ei vaikuttanut meidän suhteeseemmekaan. nykyään ihmiset on liian fanaattisia joidenkin asioiden suhteen. jokainen tehköön itselleen sopivimmat valinnat.

Vierailija
28/69 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirviöäiti laitoin esikoisen pph alle 5kk vauvana ja jatkoin itse opiskeluja. Alussa Usein oli hoidossa viikossa 4 lähes 10h päivää. Rankkaa oli meille kummallekkin, mutta sillon en nähnyt muuta vaihtoehtoa. En kuitenkaan tehnyt aborttia mikä olisi ehkä ollut järkevämpi vaihtoehto. Alle 3v jäi pois hoidosta kokonaan.

Esikoisesta näyttäisi kuitenkin ihan tervejärkinen kasvavan. Kiltti teini on. Asiat näyttäisi olevan kunnossa.

Vierailija
29/69 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro kaikki tulot ja menot + isovanhempien avustukset. Lottovoitot, perinnöt? Tuo kuvaamasi ei ole mitenkään mahdollinen! Se miehesi palkka? Mitä säästöjä oli jostain pulleimmilta lapsettomilta ajoilta? Paljonko lyhennätte lainaa? Ja teittekö talon itse ELI KÄYTITTE HYVÄKSI (ilmaiseksi) LÄHIPIIRIN TAITAJIA: sähköasentajat, timpurit, putkimiehet..? Saittte puut appiukon metsästä? Paljonko oli opntolainaa? Mitä olette ammatiltanne oikeasti?

Aina joku kanttura! Hohhoi! Mistä te sikiätte?

.

talo rakennettiin itse, -96. ainut peritö raha mitä oli oli 30.000 mk kun mun äitini kuoli. isovanhemmat eivät ole avustaneet, lottovoittoja ei olla saatu . muutettiin helsingistä maalle.. eikä tunettu tällää ketään.. mieheni on oikeasti edelleenkin stockmannilla töissä vilkutus vaan tutuille :) ja mä teen nykyisin pph:n hommia. koulutusta ei ole.. tia no miehellä on autonasentajan koulutus, mutta päivääkään ei ole sitä hommaa tehnyt. Ite olen ihan vaan tavis, peruskoulunkäynyt ( av:n mittapuulla luuseri). Ja ketään ei olla käytetty hyväksi ihan on vieraita ollut ja paljon kilpailutettu. Mieheni on myös erittäin näppärä käsistään tykkää rakennella kaikennäköistä. Heh jos appiukolla on jossain metsää ( asuu espoossa kaupungin vuokra-asunnossa) niin ei ole ainakaan meille sitä kertonut. opintolainoja ei ole. Mitäs vielä..

rakennettin ihan silkalla pankkilainalla talo. niin ja maksetaan 650€ lainaa pois/kk

mitä vielä haluat kysyä.

Vierailija
30/69 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut meilläpäs isä jää kotiin hoitamaan lasta niin kauaksi aikaa kun se täyttää 2-vee

Vierailija
31/69 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettekö te kyllästy vatkaamaan täällä näitä SAMOJA ASIOITA aamusta iltaan, päivästä toiseen?

Vierailija
32/69 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jsillä teillä ei koskaan ole ollut sellaista vastuullista työtä, jota ei voi työntää pöytälaatikkoonaj a elellä sossun tuilla sitä 18 vuotta että lapsi on täysikäinen. Jotkut äidit ovat esim. toimitusjohtajia ja vastuussa useiden ihmisten työpäikoista. Kamala uikutus alkaisi siitäkin jos jättäisin tj:nä hommat retuperälle niin että 30 ihmistä menettäisi työpaikkansa kun se vaan hoitaa niitä lapsiaan kotona. Mutta niinhän se on että minulla ei ole oikeutta lapsiini/perheonneen, sillä elämässä ei teidän mielestänne voi, eikä saa, saada kaikkea.

Vierailija
33/69 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-kk on ihan normi päiväkoti-ikäinen. Jos on aloittanut äitiysloman aikaisemmin tai vauva on mennyt paljon yliaikaiseksi niin ei lapsi ehdi tulla 9-kuukautiseksi vanhempainvapaan päättyessä.

Vierailija
34/69 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen vanhemmalle on voinut vaikka tulla vakava sairaus, jonka vuoksi ei pysty itse hoitamaan. Meillä tällainen tilanne itsellä käsillä, tosin vauva vasta 5 kk ja ihan pulassa olen huonon vointini vuoksi. Kotiäiti siis olen, puolisoni ei voi jäädä töistä noin vain pois kotiin lapsia hoitamaan ja itse alan tosiaan olla siinä kunnossa, että en jaksa lapsia hoitaa (kyse ei ole nyt mielenterveyteen liittyvästä sairaudesta). Vaihtoehdot on aika vähissä; joko lapsi kunnalliseen hoitoon tai sitten pitäisi palkata itse hoitaja kotiin.

Vierailija
35/69 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsa sillin, kun vanhempainvapaa päättyy lapsen ollessa noin 9kk. Vauvaa ei yleensä oteta hoitoon kunnalliseen päiväkotiin.

Vierailija
36/69 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kirjoittelet tänne ja pädet! Sinä olet saanut 30 000 markkaa ja se on ollut iso raha siihen aikaan! Vuonna -96 rakennuskustannukset ovat olleet todella alhaiset!!! Ja miehesi on näppärä käsistään ja maksatte vaivaiset 650 lainaa! Eli selittävä tekijä löytyi! Mene nurkkaan häpeämään! Moni vuokralainen maksaa saman vaivaisesta kaksiosta tai jopa yksiöstä! Mene pois.

.

talo rakennettiin itse, -96. ainut peritö raha mitä oli oli 30.000 mk kun mun äitini kuoli. isovanhemmat eivät ole avustaneet, lottovoittoja ei olla saatu . muutettiin helsingistä maalle.. eikä tunettu tällää ketään.. mieheni on oikeasti edelleenkin stockmannilla töissä vilkutus vaan tutuille :) ja mä teen nykyisin pph:n hommia. koulutusta ei ole.. tia no miehellä on autonasentajan koulutus, mutta päivääkään ei ole sitä hommaa tehnyt. Ite olen ihan vaan tavis, peruskoulunkäynyt ( av:n mittapuulla luuseri). Ja ketään ei olla käytetty hyväksi ihan on vieraita ollut ja paljon kilpailutettu. Mieheni on myös erittäin näppärä käsistään tykkää rakennella kaikennäköistä. Heh jos appiukolla on jossain metsää ( asuu espoossa kaupungin vuokra-asunnossa) niin ei ole ainakaan meille sitä kertonut. opintolainoja ei ole. Mitäs vielä..

rakennettin ihan silkalla pankkilainalla talo. niin ja maksetaan 650€ lainaa pois/kk

mitä vielä haluat kysyä.

Vierailija
37/69 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika aloitti elokuussa päiväkodissa 11kk iässä, oli noin 10p/kk 4-5h hoidossa, kun jatkoin opiskelua. Samaan aikaan ryhmässä alotti lapsi, joka täytti joulukuussa vuoden, eli tämä toinen pieni oli silloin 8kk. Kysyin tämän toisen lapsen äidiltä, että opiskeleeko hän vai käykö töissä. Tuumas vain olevansa kotona. Oli ajatellut lähteä opiskelemaan, mut ei sitten lähtenykään. Kyllä säälitti se pieni vauva.

Meillä poika on nyt onneksi päässyt taas kotihoitoon, kun voin opiskella illassa...

että esim. syöpähoidoissa voi joutua käymään joka päivä? Itse veit 11kk ikäisen, eli VAUVAN, hoitoon koska halusit opiskella! Ei se "kotona olo" välttämättä sen omavalintaisempi ratkaisu ole, päinvastoin! Ajattele vähän!

Vierailija
38/69 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä hirviöisästä lain????

Kyllä monissa mun tuntemissa perheissä vanhemmat vuorottelee siinä kumpi vie lapsen hoitoon, jonain aamuna se on isä ja toisena taas äiti. Onko ap ihan varma että tässä kyseisessä perheessä äiti on se joka hoitaa aina lapsen hoitoonviemiset?

Vierailija
39/69 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta esim. minun kohdallani lapseni oli vasta 7kk kun olisi joutunut hoitoon, mutta sain järjestettyä asiat toisin vuodeksi.

Jouduin aloittamaan äitiysloman 50 arkipäivää ennen laskettua-aikaa ja vauva syntyi 2,5 viikkoa yli lasketunajan, joten vanhempainvapaa loppui lapsen ollessa juuri 7kk täyttänyt.

Vierailija
40/69 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan siitä että tietoisesti jätetään maksamatta kun ei ole tuloja.

Te olette sopineet pankin kanssa että maksatte vain korkoja ja tämä on tehty etukäteen, ennen kuin on niitä maksuvaikeuksia yms.

Tämä yksi sankari tässä ketjussa maksatti opintolainansa kelalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän