Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku hirviöäiti tuo lapseni päiväkotiryhmään hoitoon 8kk ikäisen vauva. Kommentteja

Vierailija
06.02.2009 |

.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on vähän outo ajatus sekin, että katsoo paremmaksi siirtyä toimeentuloasiakkaaksi vaikka itsellä olisi mahdollisuus ja kyky elättää oma perheensä. Mä en pidä kovin hyvänä ja vastuullisena aikuisen käyttäytymisenä sitä, että ensin tosiaan tehdään lapset ja sitten kun halutaan olla vielä kotona, niin haetaan sossusta rahaa. Jos mahdollisuus on oman perheensä elättämiseen, jokainen vastuullinen tekee niin.

Vierailija
42/69 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli asuimme jenkeissä kun esikoinen syntyi. Olimme mieheni kanssa siellä molemmat töissä. Äitiysloman pituus 8 viikkoa. Sain vielä kaksi ylimääräistä viikkoa, kun synnytys päättyi sektioon. Clinton sai juuri lapsemme syntymän aikoihin maassa läpi lain, jolla taattiin 4 kk äitiysloma, mikäli äidin työnantajan olevassa firmassa oli tiytty määrä työntekijöitä eli käytännössä suurien firmojen työntekijöillä oli mahdollisuus 4 kk äitiyslomaan, jonka itse sitten lopulta sain.

Eli on naurettavaa, että täällä metelöidään kovaan ääneen lasten kotona olosta ja kuinka lapsia ei pitäisi tehdä lainkaan jos niiden kanssa ei olle kotona väh. 3 vuotta. No sitten valtaosan maailman naisista ei pitäisi tehdä lapsia lainkaan. Älkää jaksako olla naurettavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa mitä! Aikaisemmin äitiysloma loppui, kun lapsi 3kk ikäinen, ja päivähoitoonhan ne lapset meni jos ei ollut mahdollisuutta kotiin jäädä. Kuule, ihan hyvällä sanon, hanki oma elämä ja lakkaa arvostelemasta muita! Miten se sitä lasta auttaa, jos asiasta täällä vaahtoat??Puhu ihmeessä kyseiselle "hirviöäidille" ihan suoraan jos olet todella noin huolissasi!

Vierailija
44/69 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen mukavan oloinen äiti sillä oli. Ei vaikuttanut mitenkään hirviömäiseltä.

Vierailija
45/69 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kaikillahan on elämäntilanteet niin samanlaisia, että muulla tavalla tekevät ovat hirviöitä...Hohhoijaa, kannattaisko keskittyä siihen omaan pienen elämään, eikä arvostella muiden ratkaisuja ja valintoja. Kun ne ei pitäisi ap kuulua sulle yhtään.

Vierailija
46/69 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teet lapsia, jos et pysty niitä elättämään? Vai onko se niin, että "minä haluan" ja "kaikki mulle heti".

Sun kaltaiset ihmiset on oikeasti tän yhteiskunnan mätämunia. Ne kuvittelee, että niillä ei ole mitään velvollisuuksia. Toivottavasti kasvatat lapsesi elättämään itsensä, kun sossuilukin on valitettavasti periytyvää..

Sitä pitää tehdä sellaisia valintoja, joihin on varaa. Mulla on varaa olla kotona lapsen kanssa koska asun vuokralla ja haen toimeentulotukea.

Mutta tottahan sen lapsen voi laittaa hoitoon jo 6kk ikäisenä jotta isi saa sen uuden auton ja äiti omakotitaloonsa uuden keittiön. Niitä se lapsi sitten aikuisena terapiassa lämmöllä muistelee kun äiti hylkäsi vauvana vieraiden hoitoon

Vierailija
47/69 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se ap:nkin lapsi sielä päivähoidossa :)

-kotiäiti joka ei ikinä kutsuisi toista äitiä hirviöäidiksi

Vierailija
48/69 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se hirviöäiti on paljon parempi ja ihanampi äiti, kun saa välillä tehdä jotain muutakin kuin hoitaa lastaan kotona. Itse ainakin koen, että on huomattavasti parempi, että saan käydä töissä ja jaksan sitten hoitaa lapsia ja olla oikeasti läsnä, kuin että olisin fyysisesti kotona, mutta henkisesti ties missä. Toisaalta en kyllä ymmärrä subjektiivista päivähoito-oikeuttakaan, jos jompi kumpi vanhempi on kotona. Päivähoidolle pitäisi olla kuitenki jokin todellinen peruste. Itse olen töissä, mutta jään pian ensin vuosilomille ja sitten äitiyslomalle, enkä aio hoidattaa poikiani muilla loma-aikoinani.

Vierailija
49/69 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten täällä ihan vakavalla naamalla esitetään, että asioidensa laiminlyöminen olisi jotenkin hyvää vanhemmuutta:-O Tällaisia ratkaisukeinoja meinaatte lapsillekin opettaa?

minä jätin äitiyslomalla opintolainat maksamatta, pankki irtisanoi ne ja Kela maksoi. Nyt makselen kelalle mitä jakselen ja saan korot anteeksi, koska olen pienituloinen

eli ihan turhaan sinnittelin pankin kanssa pakkosuhteessa ja maksoin kallista korkoa, kun lainat saa hoidettua ilman korkoakin ja itselle parhaiten sopivalla maksuaikataululla

Vierailija
50/69 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pitäisin tärkeänä elättää itseni ja lapseni työnteolla, enkä jäädä yhteiskunnan elätiksi.

kun vauva joutuu konttaavana isoon lapsiryhmään kävelevien sekaan. Ja noin pieni ehtii jo päivän aikana unohtaa äitinsä.

Itse sinnittelen kesän yli sossun rahoilla kotona, jotta lasta ei tarvitse viedä hoitoon alle 1-vuotiaana. Muuten olisin töissä, mutta lapsen takia menen toimeentuloluukulle.

Vierailija
51/69 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko taalla muita ulkosuomalaisia, jotka vois kommentoida tata...?

Tuli vaan mieleen, miten eri tasolla Suomessa liikutaan naissa keskusteluissa, kun meilla Irlannissa on ihan normaalia vieda 6 kk vauva isoon paivakotiin. Ei oo paljon vaihtoehtoja, kun aitiysloma paattyy silloin, mitaan kotihoidontukea ei oo olemassakaan, eika isyyslomia.

Joo, samoin täällä Ranskassa, äitiysloma on 10 viikkoa synnytyksen jälkeen, ja on ihan normaalia, etta tuossakin muutaman kuukauden iässä vauvat menevät hoitoon. Itse asiassa sitä ihmetellään paljon enemmän, jos vauvaa ei laiteta hoitoon. Paljon sosiaalisempia tapauksia ja hyväkäytöksisiä lapsukaisia niistä näyttää siellä hoidossa kasvavan. En mieti hetkeäkään omani hoitoon laittamista noin puolen vuoden iässä, kunhan tässä jossain vaiheessa lapsen toivottavasti saamme alulle.

Aivan turhaa pulinaa täällä palstalla, miten jotkut jaksaa syyllistää muita äitejä? En ymmarrä. Maailmahan olisi suomalaisten palstamammojen mukaan täynnä hirviöäitejä, mikäli suomalainen käytäntö olisi ainoa oikea. Avatkaa maailmankatsomuksenne ja lopettakaa valittaminen.

Vierailija
52/69 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin jo Suomessa lapsieni syntyessä ja vietin ihan tavalliset äitiysvapaat, eli lapset meni hoitoon noin 10-11kk iässä. Tätä ennen asuin useita vuosia keski-euroopassa, jossa lapset vietiin hoitoon muutaman kuukauden iässä. Ja tosi fiksuja ja mukavia lapsia sielläkin kasvaa. EIkä mun mielestä me 70-luvunkaan kasvatit, jotka viety alle 6kk hoitoon olla mitenkään häiriytyneitä.

Ennemminkin säälittää tuollaisten fanaattisten työtä vieruksuvien kotiäitien lapset. Oppivat ahdasmieliset asenteet ja epäsosiaalisuuden omasta mielestään niiiiiin täydellisiltä kotiäiteiltä. Eipä silti kyllä kotonakin voi fiksuja ja seurallisia lapsia kasvattaa, mutta tuskin tuolla asenteella.

Vierailija
53/69 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä pitää tehdä sellaisia valintoja, joihin on varaa. Mulla on varaa olla kotona lapsen kanssa koska asun vuokralla ja haen toimeentulotukea.

Mutta tottahan sen lapsen voi laittaa hoitoon jo 6kk ikäisenä jotta isi saa sen uuden auton ja äiti omakotitaloonsa uuden keittiön. Niitä se lapsi sitten aikuisena terapiassa lämmöllä muistelee kun äiti hylkäsi vauvana vieraiden hoitoon

Olishan sitä vaikka mihin varaa kotona oleskellessa jos antaa kunnan maksaa menonsa. Prkl teitä sossun elätit. Se toimeentulotuki on tarkoitettu viimeiseksi hätävaraksi jotta hengissä pysyy. Jos ei ole varaa olla kotona kotihoidontuella, pitää mennä töihin.

Mitään uutta ei olla kotiin ostamassa, mutta ei meillä ole varaa siihen, että toinen jää lasta kotiin hoitamaan vanhempainvapaan jälkeen, joten kyllä: meidän lapsi menee noin 11 kk:n iässä hoitoon. Olen kaiketi hirviöäiti sossunelättien mielestä?

Vierailija
54/69 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon aina luullut olevani hyvinvointivaltion kannattaja ja melko vasemmalle suuntautunut. olen valmis maksamaan veroja, että kaikki, erityisesti ns. huono-osaiset saavat tukia ja palveluita.

mutta täytyy myöntää, että logiikka jonka perusteella sossun tuilla elävä, opintovelkansa kelalla (siis meillä veronmaksajilla) maksattava äiti on jotenkin parempi äiti, ihminen ja kansalainen kuin työssäkäyvä itse itsensä ja perheensä elättävä ihminen on mun mielestä pöyristyttävää. Eikö teitä hävetä? ne työssäkäyvät äidit ja isät maksavat teidän kotona olemisenne.

alan kääntyä oikeistolaiseksi

Vierailija
55/69 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä tietysti selitellä, että jättää laskut maksamatta, menettää luottotietonsa ja turvautuu toimeentulotukeen ym. ihan vain lasten parhaaksi.. Kukaan täysjärkinen, itseään kunnioittava ihminen ei tosin moisella kehuskele. En tarkoita, että toimeentulotuessa jne. olisi mitään pahaa silloin kun on kyseessä todellinen hätä. Nämä kouluttamattomat, sossunelätti-elämäntapaluuseritapaukset vain todellakin raivostuttavat. Hienon esimerkinpä antavat lapsilleen!

Vierailija
56/69 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et joko maksetaan tai sitten menee luottotiedot. Me rakennetaan ja meillä on pankin kanssa sopimus että 2v lyhennysvapaata eli maksetaan pelkkiä korkoja ja sitten vasta alkaa varsinaisen lainan maksu. Ihan hyvä järjestely nyt kun rakentaminen on kesken ja minä vielä kotona lasten kanssa. Sitten myöhemmin se lainan maksukin sujuu taas.

Vierailija
57/69 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei viitsi kantaa vastuutaan ja olla 8 kk pois työelämästä, vaikka vaimokin on jo sen verran ollut ja vähän ylikin.

Vierailija
58/69 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulosottovelkaisen ei kannata tehdä töitä.

Ulosotossa on suojaosuus, jonka alle velallisen tulot eivät voi pudota. eli työttömyyspäivärahalla elävältä ei saa ulosmitattua mitään. Ja luottotiedot menevät joka tapauksessa ulosmitattiinpa jotakin tai ei. eli ihan sama olla maksamatta.

Totta helevetissä kannattaa töihin mennä että saa ne velat maksettua.

Millainen ihminen elää hyvillä mielin valtion varoilla ilman edes yritystä päästä omilleen.

Ja toisekseen jos ei ole varaa maksaa velkojaan tai elättää itse lastaan niin olisiko ollut syytä jättää lapsi tekemättä?

Mua ottaa päähän kun aina syyllistetään niitä jotka elättää oman perheensä ja sädekehä annetaan sossupummeille.

Ei siinä ole mitään hienoa jättää velkojaan yhteiskunnan kannettavaksi ja hakea vielä toimeentulonsa sossusta.

Vierailija
59/69 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan esim. tuota yhtä, joka kehuskeli, ettei haittaa vaikka lainat menevät ulosottoon jne. Totta kai lainojen maksuohjelmaa jne. voi muokata ja esim. maksaa välillä pelkkiä korkoja. Sehän on ihan normaalia elämää, jota voi suunnitella ilman sossuun turvautumista.

53

Et joko maksetaan tai sitten menee luottotiedot. Me rakennetaan ja meillä on pankin kanssa sopimus että 2v lyhennysvapaata eli maksetaan pelkkiä korkoja ja sitten vasta alkaa varsinaisen lainan maksu. Ihan hyvä järjestely nyt kun rakentaminen on kesken ja minä vielä kotona lasten kanssa. Sitten myöhemmin se lainan maksukin sujuu taas.

Vierailija
60/69 |
26.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettekö te perkeleen superhyperhuippu äidit ymmärrä että eipä sitä näillä tämän maan äitiyspäivärahoilla tai kotihoidontuilla paljon asuntolainoja maksella? joillakin ihmisillä sitä sattuu olemaan...ja asuntolainaa otettu sen takia että on asunto ja hyvä ja tilava koti lapsille! itsellä työelämään lähtö edessä äitiysloman jälkeen, tosin en aio laittaa alle vuoden ikäistä hoitoon,se on minun valinta.mutta jonkun toisen valinta on laittaa sen ikäinen hoitoon!ei sikse ettei lastaan rakastaisi tai olisi omien etujen mukaista! itepä näkisin asian niin että töihin mennään rahaa tienaamaan jotta lapsilla olisi kaikkea mitä tarvii! kun ei sitä sieltä sossunluukultakaan saa! tai jotkut eivät ehkä halua sinne edes mennä! pistää tosissaan v****ttaan nämä ihmiset jotka tuomitsee äidit joiden on pakko lapsi hoitoon laittaa!!!!! ei ymmärrä! mutta ne kuuluu siihen surullisen kuuluisaan äiti ryhmään joilla ei olemuuta elämää kuin lapset! ja itestään huolehtiminenki jätetään kokonaa kun ei sitä tarvii laittautua kun lasten kanssa vaan on...ja pyh! hitto että suututtaa!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi