Joku hirviöäiti tuo lapseni päiväkotiryhmään hoitoon 8kk ikäisen vauva. Kommentteja
Kommentit (69)
Käsittääkseni päiväkotiin ei noin pieniä edes oteta? Ei ainakaan täällä meillä päin. Perhepäivähoitoon tiedän lapsia menneen 10-kuisena eikä tulisi mieleenikään haukkua äitejään hirviöiksi. Aika rajua tekstiä. Kun ei kuitenkaan ole tietoa kyseisestä tapauksesta sen tarkemmin. Tuskin kukaan äiti haluaisi viedä noin pientä hoitoon mutta joskus ei ole vaihtoehtoja. Valitettavasti.
T. 1,5 vuotiaan lapsen aikanaan hoitoon vienyt
niin sanoivat että 8kk, eli taitaapa meilläpäin päästä päiväkotiin
nimitellä ihmisiä ja tehdä omia johtopäätöksiä. Sinä tunnut pahansuovalta, minkälainen mahdat itse olla kasvattajana, ap?
tuttavaperhe on vienyt kaikki kolme lasta alle 1-vuotiaana hoitoon, koska äidin oli PAKKO mennä töihin, kun tuli rakennettua talo. Niin. Oli ihan pakko rakentaa? Jospa olisivat asuneet vanhassa rivarissaan ainakin jonkin aikaa pidemmälle, olisi lapsetkin saaneet olla kauemmin kotona. Mutta äidillä on tietenkin oikeus itse päättää, mitä elämältään haluaa.
kun vauva joutuu konttaavana isoon lapsiryhmään kävelevien sekaan. Ja noin pieni ehtii jo päivän aikana unohtaa äitinsä.
Itse sinnittelen kesän yli sossun rahoilla kotona, jotta lasta ei tarvitse viedä hoitoon alle 1-vuotiaana. Muuten olisin töissä, mutta lapsen takia menen toimeentuloluukulle.
Mun poika aloitti elokuussa päiväkodissa 11kk iässä, oli noin 10p/kk 4-5h hoidossa, kun jatkoin opiskelua. Samaan aikaan ryhmässä alotti lapsi, joka täytti joulukuussa vuoden, eli tämä toinen pieni oli silloin 8kk. Kysyin tämän toisen lapsen äidiltä, että opiskeleeko hän vai käykö töissä. Tuumas vain olevansa kotona. Oli ajatellut lähteä opiskelemaan, mut ei sitten lähtenykään. Kyllä säälitti se pieni vauva.
Meillä poika on nyt onneksi päässyt taas kotihoitoon, kun voin opiskella illassa...
Mun poika aloitti elokuussa päiväkodissa 11kk iässä, oli noin 10p/kk 4-5h hoidossa, kun jatkoin opiskelua. Samaan aikaan ryhmässä alotti lapsi, joka täytti joulukuussa vuoden, eli tämä toinen pieni oli silloin 8kk. Kysyin tämän toisen lapsen äidiltä, että opiskeleeko hän vai käykö töissä. Tuumas vain olevansa kotona. Oli ajatellut lähteä opiskelemaan, mut ei sitten lähtenykään. Kyllä säälitti se pieni vauva.
Meillä poika on nyt onneksi päässyt taas kotihoitoon, kun voin opiskella illassa...
pph:lla aloittaa maanantaina 8 kk vauva päivähoitouransa. Kieltämättä ihmettelin hieman, kun noin pieni tulee hoitoon. Mutta on kuulemma vaan 10 pv kuussa tms. No kaitpa siihen on vanhemmilla syynsä. Muualla maailmassahan päivähoito aloitetaan monissa tapauksissa jo paljon aikaisemmin.
Ehkäpä äitiyslomaa olisi Suomessa pidennettävä, jotta jokaisella olisi paremmat mahdolisuudet olla pitempään kotona.
Siellä ne 9-kuiset parat sitten alottaa päivähoitouransa.
ei pitäisi hankkia lapsia, jos asettaa oman uransa ja raha-asiat lapsen edelle.
kunnan on pakko ottaa alle 1-v päiväkotiin. Perhepäivähoitajilla on ollut esim. kaksikuukautisia vauvoja hoidossa. Pakko ei ole ottaa, mutta moni ottaa, koska vanhemmalla/vanhemmilla on tarve siihen hoitoon.
Tai tosi köyhä nainen, jolla velkoja (opinto-,takaus-) ja sosku ei hyväksy näitä. Muistan vuosia sitten naisen, joka toi edelliseen päiväkotiin todella pienen ihmisen hoitoon (about 8-9 kk). Oltiin yhtäaikaa tuomassa lapsiamme ja juttelin sille pienelle lapselle ja kyselin ohi mennen ikää, ihan juttelumielessä. Nainen sanoi todella surullisena, että pakko oli tuoda, vaikka sydän verta vuotaa...tuli murheellinen olo hänen puolestaan. Heillä oli todella nuhjuiset vaatteet ja naisella ikivanha polkupyörä ja vanha lastenistuin. Kaikilla ei elämä ole niin ihanaa auvoa, kuin monella teistä! Ps. ja nainen kävi töissä!
minä jätin äitiyslomalla opintolainat maksamatta, pankki irtisanoi ne ja Kela maksoi. Nyt makselen kelalle mitä jakselen ja saan korot anteeksi, koska olen pienituloinen
eli ihan turhaan sinnittelin pankin kanssa pakkosuhteessa ja maksoin kallista korkoa, kun lainat saa hoidettua ilman korkoakin ja itselle parhaiten sopivalla maksuaikataululla
Sain itse tänään yllätys laskun 1500e ja ä.loma alkaa pian. En tiedä mistä saan rahat tuohon laskun ja mietin miten pienenä ilkeän ja kykenen lapsen laittamaan hoitoon että pääsisin töihin.
Olen suoraan sanottuna kusessa, joten en voi tuotakaan äitiä tai HUOM! ISÄÄ moittia.
Joskus lainoihin EI saa lykkäystä! Sinä olet vissiin se yh, joka lypsää yhteiskuntaa, jätti opintolainansa maksamatta ja pukee mukelon merkkivaatteisiin! Siis se emäntä, joka kirjoitteli tänne taaemmin. Kaikki eivät voi elää noin! Siinä menee luottotiedot ym. Ja moni hyvän selkärangan omaava haluaa huolehtia velkansa!
minä jätin äitiyslomalla opintolainat maksamatta, pankki irtisanoi ne ja Kela maksoi. Nyt makselen kelalle mitä jakselen ja saan korot anteeksi, koska olen pienituloinen
eli ihan turhaan sinnittelin pankin kanssa pakkosuhteessa ja maksoin kallista korkoa, kun lainat saa hoidettua ilman korkoakin ja itselle parhaiten sopivalla maksuaikataululla
langon toimesta lainan takaajaksi. Lanko jätti maksamatta heti alkuunsa ja tämä takaaja menetti oman elämäntyönsä ja kaiken! Elää nyt kamalassa köyhyydessä, velat koko ajan niskassa. Lanko elää ja porskuttaa. Takaaja ei pääse tästä hirrestä.
Että se siitä velkojen sovittelusta...
Toinen esimerkki: yrittelijäs nainen perusti et-kaupan, kauppa konkkaan, velat, kamala kohtalo...iso osa tuloista riipaistaan ulosottoon.
Sitä pitää tehdä sellaisia valintoja, joihin on varaa. Mulla on varaa olla kotona lapsen kanssa koska asun vuokralla ja haen toimeentulotukea.
Mutta tottahan sen lapsen voi laittaa hoitoon jo 6kk ikäisenä jotta isi saa sen uuden auton ja äiti omakotitaloonsa uuden keittiön. Niitä se lapsi sitten aikuisena terapiassa lämmöllä muistelee kun äiti hylkäsi vauvana vieraiden hoitoon
ulosottovelkaisen ei kannata tehdä töitä.
Ulosotossa on suojaosuus, jonka alle velallisen tulot eivät voi pudota. eli työttömyyspäivärahalla elävältä ei saa ulosmitattua mitään. Ja luottotiedot menevät joka tapauksessa ulosmitattiinpa jotakin tai ei. eli ihan sama olla maksamatta.
hyvää tai huonoa eitiä viekö lapsensa hoitoon vai ei!!! Sillä on merkitystä miten sen ajan minkä lapsensa kanssa on viettää! En tarkoita tällä mitään ns "laatuaikaa" vaan normaalia perhe-elämää.
Se että näistä asioista joku alkaa moittimaan toista on mielestäni kysymys siitä että hänen pitää yrittää todistaa olla hyvä äiti omille lapsilleen!
omani meni 10kk ikäisenä,näin jälkikäteen harmittaa,muttei asialle sillloin voinut mitään (tosin tein vuorotyötä ja lapselle tuli todella vähän varsinaisia hoitopäiviä)