Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä olette kertoneet noin 3-vuotiaille kuukautissiteistä?

Vierailija
04.02.2009 |

Meidän 3,5-vuotias on todistanut pari kertaa, kun vaihdan sidettä ja ihmetellyt kovasti, mitä ne oikein on. Olen sanonut, että ne on sellaisia naisten vaippoja, että niitä tarvii aina välillä, kun kasvaa niin isoksi että voi saada vauvoja. En vaan oikeen ole tyytyväinen tuohon, koska vaippa yhdistyy lapsella aika vahvasti pissaamiseen ja ilmeestäkin näkee, että ei oikein mene oikeat asiat perille. Vaan en mä oikein keksi, mitä siitä selittäis tarpeeksi yksinkertaisesti. Kuukautistenkin selittäminen noin pienelle tuntuu vähän semmoselta, että noinkohan...

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että naisilta vuotaa joskus verta, se ei ole vaarallista eikä se satu. Sitä varten äidin täytyy joskus käyttää pikkuhousuissa suojia.

En puhu "naisten vaipoista", koska minusta ne liittyy liikaan pissaamiseen/kakkaamiseen, eikä kuukautisilla ole niiden kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
22/30 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pitäisi nähdä äidin verisiä siteitä! Ei ole kertaakaan tullut sellaista tilannetta, että olisi hänen kanssa pitänyt vessassa vaihtaa siteitä.... ei niitä meidän lapsuudenkodissakaan esitelty, en ole tottunut tuon tasoiseen avoimuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilta tulee verta välillä, ja se liittyy lasten saamiseen, ja mä käytän naisten vaippoja. Mullekin on ihan pienestä asti asia ollut avoin, mutsi ei sitä mitenkään peitellyt ja selitti suht samalla tavalla, enkä yhtään ymmärrä miksi asiaa pitäisi jotenkin hissutella tai peitellä. Mutta siis, parempaa selitystä en minäkään tuon ikäisille osaa vielä antaa.

Vierailija
24/30 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omille lapsille olen puhunut siteistä, joita aikuiset naiset saa käyttää. Meillä tyttö leikki kaksivuotiaana äitiä siten, että laittoi palan vessapaperia pikkuhousuihin siteeksi, oli aika liikis.

Tytölle on kerrottu, että kun hän kasvaa isoksi tytöksi, hänkin saa kuukautiset ja saa käyttää sidettä.

Vierailija
25/30 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun asia ei ole tullut mitenkään esiin ns luonnollisesti, niin en näe mitään syytä ottaa lasta vessaan mukaani (kun ei ole sinne itse änkeämässä) ja näyttää että tällaisia sitä äidiltä tulee. On paljon muitakin asioita maailmassa mitä 3-vuotias ei vielä tiedä ja minusta se on ihan normaalia myös.

Vierailija
26/30 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun asia ei ole tullut mitenkään esiin ns luonnollisesti, niin en näe mitään syytä ottaa lasta vessaan mukaani (kun ei ole sinne itse änkeämässä) ja näyttää että tällaisia sitä äidiltä tulee.

Siteitä en vaihda lasten nähden, mutta en mitenkään salaile, sanon vaan, että haluan olla rauhassa vessassa ja pyydän odottamaan hetken. Sama kakalla käymisen suhteen. Käyn kyllä usein vessassa ovi auki, jos olen yksin lasten kanssa. Lisäksi meidän vuoden ikäinen hermostuu, jos laitan oven kiinni, ovi auki jatkaa leikkejään ihan normaalisti.

Meillä esikoinen on 5 v poika ja hän on joskus nähnyt sidepaketin ja kysellyt siitä. Olen vaan sanonut, että ne on aikuisten naisten siteiä, kun pimpistä vuotaa välillä verta. Ja selittänyt, että kyse ei ole mistään haavasta tms onnettomuudesta vaan lasten saamiseen liittyvästä normaalista asiasta. Mutta veriset siteet hoidan privaatisti.

Vierailija
27/30 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ollaankin usein samaan aikaan vessassa. Mä käytän kuppia, niin en sit tiedä onko se jotenkin ei-niin-ällöttävä -juttu.. ei kyllä siinä pöntön edessä kyylää et mitä se mamma sinne värkkiinsä tunkee..

Vierailija
28/30 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan sattunu olemaan siinä ja nähnyt.

Olen sanonut niin kuin moni muu, että naisilla tulee verta välillä, ei ole vaarallista.

Minä en kyllä ymmärrä salailua, sehän on niin luonnollinen asia!

Vierailija
29/30 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kaikilla ei ole sitä ylellisyyttä. Kun olet kolmen alle 5-vuotiaan kanssa yksin liikenteessä ja vuodat niin, että parin tunnin välein on käytävä vessassa, ei lapset valitettavasti ole säästyneet siteen näkemiseltä. Asia on selitetty äidin vaippana ja siitä ei ole vielä kysytty sen enempää. Poika 1v oli tosin kerran repinyt puoli paketillista tamponeja ja heitellyt vessanpyttyyn. Huomasin kun tuli esittelemään puoliksi syömänsä tamponin :)

Vierailija
30/30 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se nyt ole jo VÄHÄN vanhanaikaista. Mä luulin, että sitä tehtiin viimeksi joskus 60-luvulla ja sen jälkeen ollaan jo päästy siihen tilanteeseen, että kuukautisten olemassaolo on ihan luonnolliseksi tunnustettu tosiasia. Näkeehän noita siteitä kaupoissa ja mainoksissakin. Vai oletteko te salailijat myös niitä, joiden mies ei esimerkiksi voi ostaa kuukautissiteitä kaupasta ja jotka käyvät ostamassa niitä yksinään naamioituneina naapurikunnan puolelta? Että pitää elämästään väen vängällä tehdä vaikeaa.