Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA..raskaana e-pillereistä huolimatta ja alapäästä ulos tullut "pätkä"

Vierailija
04.02.2009 |

Olen täysin shokissa ja itkun partaalla,yritän sepustaa tämän järkevästi;

Olen syönyt e-pillereita kaksi-kolme vuotta,täysin säännöllisesti.Erosin avokistani joulukuun alussa,viimeksi olen ollut yhdynnässä 30.11.,sitä ennen taukoa oli vuosi ja sen jälkeen ei ole luonnollisesti ollut mitään/ketään.Kuukautiset ovat tulleet ajallaan.

Pari viikkoa sitten,ollessani suihkussa,satuin katsomaan alas,ja viemäriin valuvan veden mukana oli alapäästä tullut,noin 1cm pituinen,ympärimitaltaan ehkä 0,5cm pituinen "pätkä",joka oli läpikuultava,vähän limaisen näköinen mutta kiinteä ja sisällä näkyi jotain ohuen verisuonen näköistä (vähän sekavaa,mutta en nyt paremmin sitä osaa kuvailla).Olin ihan äimän käkenä,se meni viemäriin enkä sitä ihmeemmin ajatellut.

Nyt parin viikon sisällä olen ihmetellyt kuinka minulla on alkanut olla kovaa turvotusta käsissä ja jaloissa,ja rinnat ovat todella arat ja "pinkeät",ja järkytyksekseni aloin muistella ensimmäistä raskauttani,ja johan valaistui.Minulla on kaikki raskauden oireet!Eilen kun pelleilin lapseni kanssa kuumemittarilla,niin ihmettelin omaa lämpöäni 37,kun se on yleensä hiven alle 36,5.Eli ihan kaikki oireet löytyvät,ja tämä ei ole tässä tilanteessa iloinen asia!Olen syönyt mielialalääkettä (Cipralex)koko tämän ajan,sekä Alproxia tarpeen mukaan,mikä on voimakas ahdistuslääke.

Miten voin olla näin?Tiedän kyllä että e-pillerit ovat epävarmoja siinä kuin jokun muukin,mutta silti.Ja mikä se möykky oli?Ja kun olen tämän raskauden ajan syönyt noita kahta lääkettä SEKÄ normaalisti Diane Nova-pillereitä,mitä sikiölle mahtaa olla tapahtunut..ja mikä se "juttu" oli?

Jos joku osaisi auttaa,neuvoa,ymmärtää,mitä vaan olen kiitollinen.Olen vielä tällä hetkellä lomailemassa lapseni kanssa,eikä täältä korvesta saa raskaustestiäkään.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä suurimmalla todennäköisyydellä sinulla on vain ovulaatiosta johtuvia oireita. Tuo pätkäkin kuulostaa aivan ovislimalta. Mikäli olet eronnut ja mahdollisesti olosi hankalan suhteen päätyttyä hieman rauhoittunut, on aivan normaalia, että huomaat oman elimistösi muutokset paremmin. Ota siis oireet merkkinä matkasta parempaan päin!

Jos nyt niin suuri ihme olisi tapahtunut, että olisit raskaana, niin koita päästä juttelemaan myös oman mielenterveyslääkärisi kanssa. Vai millä nimellä noita mielenterveystoimiston ihmisiä nyt sitten pitäisi oikein kutsua? Terapeutti?

Ota loppuloma ihan rennosti vaan. Pari päivää ei eteenpäin ei muuta tilannettasi miksikään.

Vierailija
42/57 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttäviä kiihkoilijoita taas tässä ketjussa. Mäkin kyllä mieitn sitä että lapsi on sata kertaa onnellisempi pikkusisaruksen kanssa kuin ilman, muta koska olen perheestä jossa on masennusta ja ahdistusta tiedän myös mitä se helvetti voi olla- ja sen että ei se niin vain onnistu jos ei ole voimia. Silloin ei kertakaikkiaan ole voimia eikä ne tahdonvoimalla mistään tule. Mitä nuo P******** höyrypäät ei tajua. Ja on erittäin vastuullista tuntea omat voimavaransa ja toimia niiden mukaan- sun olemassaoleva lapsesi tarvitsee mahdollisimman täyspäisen äidin.

Ihmettelen myös- jos on erottu (ja kukaanhan ei tässä tiedä miksi) niin eui se isukki niin vain aina tule ja asiat suju.

Mutta- jos suinkin jaksat- pidä ihmeessä vauva- koska vuosien saatossa ku asiat ovat paremmin se asia tulee repimään sua. Ja jos taas hän on su kanssa- vaikka olis raskasta- sulla ei ole menneisyydessä semmoista haavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten testata kannattaisi, muuten koko homma voi olla ihan vaan kuvittelua...

Vierailija
44/57 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläpä hätäile, äläkä suinkaan tee ainakaan itsellesi mitään - sinulla on ihana lapsi joka rakastaa Sinua yli kaiken ja tarvitsee sinua.

Viestiesi perusteellakin voisin jo sanoa, että sulla on niin huono henkinen olo, että kyllâ varmasti onnistuu keskeytys. Soita vaan sille hoitajalle ja sitten suoraan synnärille, varmasti pääset keskeytykseen vaikka menisi rv12 yli. Pärjäile!!

Vierailija
45/57 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä oikein usko, että olisit raskaana. Nuo oireet voivat olla mistä tahansa. Sitä paitsi jotkut masennuslääkkeetkin aiheuttavat turvotusta.

Vierailija
46/57 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

usko et aapee ois raskaana, ihan normaalia hormonivaihtelua

Vierailija
47/57 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nyt muutaman päivän ryntäilyt paikasta toiseen paniikissa. Vaikka tilanne on ihan kauhea ja kamala, niin ennen kuin teet mitään lopullista päätöstä, sinun pitäisi pystyä rauhoittumaan. Nyt on viikonloppu, niin mikään lääkäriasema ei taatusti tarjoa todellakaan muuta kuin niitä korvalääkäreitä (nimi. Kokemusta on). Vaikka et kuuluisi seurakuntaankaan, niin entä jos soittaisit papille? Jos sinulla on onnea, saat jonkun, joka älyää vain istua ja kuunnella. Kun puhut ääneen nuo kaikki asiat, voit ehkä rauhoittua.

Joku täällä jo aiemminkin sanoi, että asia kannattaisi kertoa lapsen isälle. Olen lukemastani ymmärtänyt, että sikiön isä on sama kuin sen jo olemassa olevan lapsen isä. Minulla olisi yksi aika radikaali ehdotus. Kerro lapsen isälle ja keskustele, onnistuisiko se, että hän ryhtyisi lapsen yksinhuoltajaksi sen syntymän jälkeen. Jep. Tosi radikaalia, mutta olisihan se aika tasa-arvoista. Samalla saisit uutta näkökulmaa asiaan. Tuntuuko, että jaksaisit raskauden, mutta et vauva-aikaa? Anna siis lapsen isän huolehtia jaksamisesta synnytyksen jälkeen.

Voimia sinulle!

Vierailija
48/57 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teratologiseen tietopalveluun? Vastaavat joka arkipäivä klo 9-12 ja taatusti osaavat sanoa jotain rauhoittavaa noista lääkkeistä.

Vierailija
49/57 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä aihe ei kai edes ole mikään maailman mahdottomin-ja sydämestäni toivon että panikoin turhia.Lääkäriaika on varattu lauantaiksi,testin teen huomenna,ja voin vaikka palata kertomaan miten kävi,jos ketjun löydän vielä.Itse vaan pahoin pelkään että olen,olo on ihan samanlainen kuin odottaessani aiemmin,vatsan pientä pömpötyksen olen laittanut lihomisen piikkiin,mutta nyt suht reilut hiihtokamat päälläkin vatsan kohdalla kiristää.

Aarg.Ja loppiän selibaatti alkaa nyt,tai sterilisaatio.

Vierailija
50/57 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sit mulla on joskus ollu hirveesti raskausoireita ja lääkäri tutkikin mut se sano vaan, että hormoonit jostain menny sekasin... ne oireet hävis sit ajallaan.. vaik ihan oksentelinkin jne. olin stressaantunu kyl sillon..

Vierailija
51/57 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet sen jo ostanut. Turhaa sitä on huomiseen vitkuttaa!

Vierailija
52/57 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna pääsen ihmisten ilmoille,nyt olemme mökkeilemässä keskellä-ei-mitään,ja täältä ei niin vain mennäkään apteekkiin,kun lähin on 25 km päässä.Ja paikallisessa s-Marketissa ei valitettavasti ollut.Voisin maksaan vaikka 100 euroa kun saisin sen testin tänne nyt,mutta ei auta:( .varmaan joku todella luulee,että provoilen,mutta tosiasiassa olen niin paniikissa ja surullinen,että kaikki näyttelijäntaidot ovat pelissä jotta meidän hartaasti odotettu loma sujuisi lapselleni ihanasti

Vierailija
53/57 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan julkisilla ollaan tultu ja menty ja taksilla käyty kaupassa:)

Vierailija
54/57 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiempaa kokemuksta kun ei tällaisesta ole niin netistä katsoin että keskeytys tehdään rv 12 :lla viimeistään.Eli herrajumala,nyt on tuon hed,hetken perusteella 11 plus 4,yritän tässä luuri korvalla soittaa terveysneuvontaan..

Vierailija
55/57 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos vaikka saisimme vielä kuulla, mihin ratkaisuua ap päätyi.

Vierailija
56/57 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna pääsen ihmisten ilmoille,nyt olemme mökkeilemässä keskellä-ei-mitään,ja täältä ei niin vain mennäkään apteekkiin,kun lähin on 25 km päässä.Ja paikallisessa s-Marketissa ei valitettavasti ollut.Voisin maksaan vaikka 100 euroa kun saisin sen testin tänne nyt,mutta ei auta:( .varmaan joku todella luulee,että provoilen,mutta tosiasiassa olen niin paniikissa ja surullinen,että kaikki näyttelijäntaidot ovat pelissä jotta meidän hartaasti odotettu loma sujuisi lapselleni ihanasti

Vierailija
57/57 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni sittenkin kertomaan lapsen isälle ja sai turpiinsa ja joutui sairaalaan?

Sai hermoromahduksen nähtyään sikiön ultrassa?

Joutui kanittamaan tietsikkansa, että sai rahat kokoon yksityistä lääkäriä varten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän