Onko kellään kokemusta? mies yhtäkkiä sanoi että tunteet jäätynyt.
Ikävä sanoa, mutta keskimäärin kun mies sanoo tuommoisen, niin se ei tarkoita sitä, että tunteet olisi hävinneet vaan siirtyneet johonkin toiseen.
Kommentit (75)
Noin ne uuden löytäneet tapaavat myös sanoa. Toivotaan, että mies on vaan sekaisin vauvan tulosta, sellaistakin voi tapahtua.
Olen monta kertaa kysynyt kidutan itteäni nyt vaan ja itken vaan koko ajan. ap
Mies ilmoitti ettei ole tunteita ja muutti pois. Meni pari viikkoa ja näkyi mihin ne tunteet olivat menneet... Valitettavan usein asia menee niin että ne tunteet on siirtyneet toiseen. Ei sitä heti myönnetä.
että ihminen kadottaa yhteytensä omiin tunteisiin ja mikään ei oikein tunnu miltään ei edes oma puoliso. Anna tilanteen rauhoittua ja katselkaa tilannetta hiljalleen. Saako miehesi asianmukaista hoitoa?
mies on sitä myös sanonut että on ihan sekasin päästään nyt.
toinen nainen..
Oisko tässä nyt kuitenkin kyseessä masennusta ja väsymystä ehkä jonkinlaista kriisiä tulevaa vauvaakin kohtaan. Älä anna periksi!
käynyt kanssa noin. Mies oli masentunut, oli ollut sairaslomallakin kolmisen kk:tta. Ilmoitti, ettei enää rakasta, mutta ei sitten saanut kuitenkaan tehtyä asian eteen mitään. Sitten, kun olin tarpeeksi kyllästynyt tilanteeseen, ja aloin avioeroa oikeasti hommaamaan, mies halusikin tulla mukaan perheneuvolaan keskustelemaan, jos meistä vielä jotain tulisi.
Tämä ei varmasti lohduta, mutta nyt mennyt vuosi, ja mies ei kysyttäessä osannut vastata, rakastaako hän minua vai ei tai haluaako elää kanssani loppuelämänsä.
Voipi liittyä tuohon masennukseen, mutta ei suostu menemään keskustelemaan kenenkään kanssa, eikä suostu jäämään sairaslomalle, eikä myöskään suostu ottamaan lääkkeitä.
Nyt vakavasti itse mietin, kuinka kauaksi aikaa jään tähän lasten kanssa, ennenkuin toisen masennus saa myös minut masentumaan, ja eihän tuo hääviä ole lapsillekaan nuo mielialavaihtelut.
Noin ne uuden löytäneet tapaavat myös sanoa. Toivotaan, että mies on vaan sekaisin vauvan tulosta, sellaistakin voi tapahtua.
Sullapas on sympaattinen asenne kyllä...
Luulis, että olisit edes onnellinen lapsestasi ja tulevasta vauvasta!Älä ole ahne!Joillain ei ole kumpaakaan!!Vituttaa tollaset ahneet lässyttäjät!
Siskoni seurusteli pitkään miehen kanssa, suunnittelivat yhteenmuuttoa, häitä jne.. Miehestä tuli yhtäkkiä etäinen, näkivät harvemmin, mies halusi pitää"taukoa"koska ei enää tiennyt rakastaako vai ei.. Lopulta mies jätti siskoni ja siskolle selvisi että miehellä oli ollut jo vuoden toinen nainen.
Mutta teidän tilanteessa masennuksella ja lapsentulolla saattaa olla osuutta asiaan, toivottavasti kaikki hoituu ja vaikka ero tulisi niin siihen ei liittyisi kolmatta osapuolta!!
Voimia!
jos taustalla on masennusta. Masennus saa kaiken tuntumaan ei miltään, mikään ei tunnu miltään. Anna miehesi olla "rauhassa" ja yritä keskittyä rauhassa vauvan odotukseen, lapseenne ja työhön. Onko miehesi käynyt lääkärissä masennuksen vuoksi olleen sairausloman jälkeen, ehkä olisi aihetta saada esim. joku lääkitys? Ei sillä välttämättä toista naista ole, anna aikaa äläkä ota kaikkia sanomisia itseesi (mikä on vaikeaa kun olet itse vielä hormoonimyrskyssä eli raskaana).
Voimaa ja anna miehellesi aikaa. Älä tee hätiköityjä päätöksiä.
Kokemusta on.
Masennusoireisiin kuuluu just tuo tunteiden katoaminen: ilontunne haviaa, ei tunne rakkautta, seksihalut vahenee.
Miehesi vastuulla on kuitenkin hoitaa tuo masennus pois ensi tilassa, vasta sitten pystytte selvittamaan, mika oli masennuksen syyta ja mika taas jotain muuta. Miehen on mentava ensi tilassa terapeutin juttusille ja apua hakemaan! Jos ei ole itse kokenut sita karmeaa mustaa pilvea, mika paan sisalla roikkuu, on hyvin vaikea kuvitellakaan, miten toinen voi olla taysin tunteeton. Ne tunteet vaan haviaa sen taudin alle, mutta palaavat kylla, jos niita on, kun tauti on hoidettu pois.
T: Itse masennuksen sairastanut ja psykologiaa myos opiskellut
on juuri tunteiden poissaoloa, "jäätymistä", kuten kirjoitat. Jäähtyminen on sitten toinen asia. Masennus on vakava sairaus, toivottavasti mies on saanut muutakin apua kuin pelkän sairasloman. Olen itse sairastanut masennuksen, joten uskon tietäväni mistä puhun. Asianmukaisella hoidolla ja lääkityksellä toivuin ja olen nyt terve.
Älä lannistu, vaan keskity lapseen. Masentuneen kanssa on rankkaa elää, tiedän sen. Yritä nyt kuitenkin tässä tämänhetkisessä tilanteessa malttaa. Lapsi tuo paljon uutta ja valoa elämäänne.
niin silloin on enemmän kuin normaalia että tunteet on hävöksissä.. Toivottavasti asiat selviää, voithan ehdottaa vaikka pariterapiaa?
Itse olin ihan "tunteeton" alkuraskauden ei tehnyt mieli seksiä ei yhtään mitään. Nyt mulla on hirveä läheisyyden kaipuu kaikki tunteet on tullu takasin ja "rakastuinki" mieheen uudestaan vähän aikaa sitten ja sitten tulee tällanen salamana. Tuntuu että seinät kaatuu päälle enkä voi olla itkemättä, mulla on huomenna neuvola ja luultavasti itken koko ajan siellä. Pyysin jos mies tulisi mukaan sinne jotta voisi ulkopuolisen kanss apuhua asiasta. Pelkään että miehellä on ihan oikeasti menny tunteet, eihän sitä täällä kukaan pysty sanomaan mitä toinen tuntee, mutta oli hyvä kuulla noita muita kokemuksia. t ap
vai että ylipäänsä tunteet ovat nyt sekaisin ja poissa vähän kaikella tavalla? Ja voihan tuo mainitsemasi "pitkä hiillostuskin" vaikuttaa jotenkin asiaan. Jos siis itse esim. yhtäkkiä alat kaivata mieheltäsi ihan hirvittävästi läheisyyttä ja kun et sitä saa, tivaat syytä, voi toinen sanoa, että on nyt vähän "pihalla".
Miehesi on ihastunut toiseen naiseen, ei ole muuta syytä. Meillä kävi juuri näin, tunteet vain yhtäkkiä katosivat ja parin kuukauden päästä tunnusti, että on rakastunut, mutta ei minuun. Ihan kamalaa aikaa, hyi.. Olin juuri tullut raskaaksi ja parin viikon päästä siitä sain keskenmenon. Ei voi tietää, johtuiko siitä järkytyksestä..
Anna miehellesi aikaa. Ei ole muuta keinoa.
Mekin löysimme toisemme uudelleen, kun vähän aikaa asuimme erossa. Nyt meillä on lapsi ja arjen pieniä riitoja lukuunottamatta meillä menee ihan hyvin.
Olen pahoillani, että pitikin käydä näin juuri nyt, kun olet raskaana :(
eikä jaksanut kiinnostua mistään. Eipä tietenkään, kun halusi koko ajan olla jossain muualla kuin minun kanssani.
Mutta ei pitäisi muistella näitä enää.
ja joka kerta sanoo ettei ole. Voihan se toki olla niin että oikeasti onkin, mutta sanoo että haluaa olla vähän aikaa nyt itekseen ja hoitaa asiansa kuntoon(raha asioiden takia masentui) t ap
Olen raskaana puolessa välissä ja mies ollu nyt pari kk aika masentunut, oli sairaslomallakin. On alkanut mennä miten sattuu ja tänään yhtäkkiä laittoi viestiä(pitkän hiillostuksen jälkeen) että tunteet poissa pää sen verran sekaisin. Mä olen koko päivän pidätelly itkua ja kun kotiin pääsin niin purskahdin itkuun. En saa vastausta onko tämä nyt lopullinen päätös, että ollaan yhtäkkiä nyt erottu ja olen tästä eteenpäin yksin. Olisin itse valmis tekemään mitä vaan en halua jäädä yksin, tiedän etten sitä jaksaisi. Yksi lapsi jo ennestään