Kuinka kauan katson lapsen kuumetta?
Tilanne on tämä: lauantai ja sunnuntai oli lievää lämpöä, 37-38. Maanantai, tiistai ja nyt tämä keskiviikko kovempaa kuumetta, korkeimmillaan 40.3. Ääntä ei tule tytöltä ja kurkku kipeä. On 5 vuotias. Pamolia ja pronaxenia olen antanut vuorotellen, mutta kuume ei laske kuin alimmillaan 38 näillä.
En viitsisi lähteä päivystykseen jonottamaan moneksi tunniksi kun sanovat siellä vain, että virusflunssa, yrittäkää kestää. Tyttö ei ole syönyt, juonut on jonkin verran, mutta särkylääkkeet on pistäneet mahan sekaisin. Ja laihtuakaan ei paljon olisi varaa, kun muutenkin jo alipainoinen lapsi kyseessä=(
Kommentit (4)
ei se kuumeen kesto pelkästään ole mittari, myös muut oireet ratkaisevat.
että jos kuume ei kuumelääkkeillä alene, on silloin kyse bakteeritulehduksesta, mikä tarkoittaa antibioottikuurin aloittamista.
Eli mars lääkäriin ainakin crp otattamaan.
sen jälkeen aina lääkäriin oli lapsi tai aikuinen jos noin korkealla on. Tulehdusarvot on helppo tarkistaa sormenpäästäkin ja jos ne on koholla tarvitaan antibiootteja.
Kuulostaa minusta joko todella ärhäkältä virukselta tai bakteeritulehdukselta. Menkää edes hoitsulle Nielunäytteeseen ja CRP:lle.
T. Th
tai sita sinne hoitajille, voivatko ottaa pika crp:n, siitähän sen näkee tarviiko mennä lääkärille.