Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauan katson lapsen kuumetta?

Vierailija
04.02.2009 |

Tilanne on tämä: lauantai ja sunnuntai oli lievää lämpöä, 37-38. Maanantai, tiistai ja nyt tämä keskiviikko kovempaa kuumetta, korkeimmillaan 40.3. Ääntä ei tule tytöltä ja kurkku kipeä. On 5 vuotias. Pamolia ja pronaxenia olen antanut vuorotellen, mutta kuume ei laske kuin alimmillaan 38 näillä.



En viitsisi lähteä päivystykseen jonottamaan moneksi tunniksi kun sanovat siellä vain, että virusflunssa, yrittäkää kestää. Tyttö ei ole syönyt, juonut on jonkin verran, mutta särkylääkkeet on pistäneet mahan sekaisin. Ja laihtuakaan ei paljon olisi varaa, kun muutenkin jo alipainoinen lapsi kyseessä=(

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sita sinne hoitajille, voivatko ottaa pika crp:n, siitähän sen näkee tarviiko mennä lääkärille.

Vierailija
2/4 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se kuumeen kesto pelkästään ole mittari, myös muut oireet ratkaisevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos kuume ei kuumelääkkeillä alene, on silloin kyse bakteeritulehduksesta, mikä tarkoittaa antibioottikuurin aloittamista.

Eli mars lääkäriin ainakin crp otattamaan.

Vierailija
4/4 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen aina lääkäriin oli lapsi tai aikuinen jos noin korkealla on. Tulehdusarvot on helppo tarkistaa sormenpäästäkin ja jos ne on koholla tarvitaan antibiootteja.



Kuulostaa minusta joko todella ärhäkältä virukselta tai bakteeritulehdukselta. Menkää edes hoitsulle Nielunäytteeseen ja CRP:lle.

T. Th