Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: KAUANKO IMETIT

Vierailija
03.02.2009 |

a) 10 kk

b) 18 kk

c) toistaiseksi 9kk

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkimmäisellä meni viimeiset viikot varmaan vaan sillä periaatteella, että saa tasan saman kuin esikoinenkin

Vierailija
22/82 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyssäri pitkään imettäneille:

Olen joutunut osittaisimettämään melkein alusta asti. Maitoa ei vaan riittänyt täysimetykseen vaikka imetystukihenkilönkin kanssa tsekattiin imuotetta yms. livenä monta kertaa alussa.

Haluaisin kuitenkin jatkaa tätä osittaisimetystä vielä pitkään kiinteiden rinnalla mutta pelottaa että miten maito riittää kun poika on ruvennut nyt nukkumaan välillä yötkin läpeensä ja toisaalta kohta pitäisi mennä 5 krt / pvä ruokailumoodiinkin. Imetän nykyisin noin 4-5 kertaa päivässä mutta pelkään että kohta se tipahtaa 3-4 kertaan. Mitä pitäisi tehdä - pitäisikö pumpata maitoa rinnoista että maito ei ehdy vai mitä tehdä?

Kuinka usein te päälle vuoden imettäneet imetitte per päivä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimmäistä vuoden, kuopusta kaksi vuotta.

Kyse on pelkästään ollut tietämättömyydestä. Esikoisen kanssa pidin imettämisestä kovin, mutta kukaan ympäristössä ei ollut imettänyt edes noin kauan ja alettiin jo kysellä, että "vieläkö sä imetät", jolloin tuli sellainen olo, että olen jotenkin pimeä. Jos olen jotain äitiydessäni katunut niin tuota.

Keskimmäistä imetin vuoden, kun ajattelin, että on outoa imettää kävelevää lasta. Kuopuksen kanssa tuli todettua, että eipä se lapsi siitä kävelemisestä miksikään muutu;) Sain kyllä muutaman kerran tosi kummastelevia katseita, mutta tuolloin olin jo niin varma omasta äitiydestäni, että en välittänyt.

Jos haluatte itse imettää pitkään niin imettäkää! Älkää välittäkö ympäristön puheista ja katseista.

Vierailija
24/82 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vauva vaan saa pullosta mitään vellejä tms. Ne kannattaa jättää pois, jos haluat varmistaa imetyksen jatkumisen edelleen.

Oikeasti maito ei lopu niin kauan kuin lapsi vain käy rinnalla.

Kyssäri pitkään imettäneille:

Olen joutunut osittaisimettämään melkein alusta asti. Maitoa ei vaan riittänyt täysimetykseen vaikka imetystukihenkilönkin kanssa tsekattiin imuotetta yms. livenä monta kertaa alussa.

Haluaisin kuitenkin jatkaa tätä osittaisimetystä vielä pitkään kiinteiden rinnalla mutta pelottaa että miten maito riittää kun poika on ruvennut nyt nukkumaan välillä yötkin läpeensä ja toisaalta kohta pitäisi mennä 5 krt / pvä ruokailumoodiinkin. Imetän nykyisin noin 4-5 kertaa päivässä mutta pelkään että kohta se tipahtaa 3-4 kertaan. Mitä pitäisi tehdä - pitäisikö pumpata maitoa rinnoista että maito ei ehdy vai mitä tehdä?

Kuinka usein te päälle vuoden imettäneet imetitte per päivä?

Vierailija
25/82 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helposti sitä imetti vaikka töissä kävinkin.

Vierailija
26/82 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan varmaan toisen kanssa eskariin asti.

Vierailija
27/82 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vauva vaan saa pullosta mitään vellejä tms. Ne kannattaa jättää pois, jos haluat varmistaa imetyksen jatkumisen edelleen.

Oikeasti maito ei lopu niin kauan kuin lapsi vain käy rinnalla.

Kyssäri pitkään imettäneille: ]

Juu, ei missään nimessä saa pullosta vellejä. Jonkinverran joudun antamaan pullosta vastiketta rinnan päälle koska varsinkin iltaisin lapsi ei tunnu saavan rinnasta tarpeeksi maitoa. Suhde vastike/oma maito on nykyisin suurinpiirtein 200ml vastiketta per päivä vs. 400-500ml (arvio) omaa maitoa rinnasta per päivä. Lapsi ei suostu juomaan maitoa erikseen kiinteiden kanssa mutta kokeilenpa jatkossa tuota "ensin rintaa sitten kiinteitä". En ole jotenkin uskaltanut siihen mennä joka aterialla koska mietin että mitä jos lapsi ei sitten jaksakaan enää kiinteitä (ja neuvolassa vaan toitotetaan kuinka tärkeää kiinteät on jo tässä vaiheessa). Mitenhän osaisi antaa oikean määrän rinnasta ennen kiinteitä niin että lapsi olisi vielä kiinnostunut kiinteistä muttei saisi hepulia kun rinnan sijaan annankin kiinteitä...

Vierailija
28/82 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaa 1v4kk

tokaa 11kk

tulevaa kolmatta ajattelin imettää kans n. 1v asti jos kaik menee putkeen.

Vierailija
29/82 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulloruokinta on NIIIIN helppoa ja isäkin voi syöttää vauvaa...myös öisin ;)

olet ainoo joka täällä puolustelee jotenkin valintaansa/tapaansa ruokkia lapsi, miksköhän? Pakko sanoa, että jos valinta on ollut oma, niin kyllä tissiruokinta vaan on sata kertaa helpompaa, senkus tuikkaat tissin suuhun. Ei tarvii lämmitellä maitoja tai sekotella jauheesta pulloja täyteen. Reissussa ei tarvii miettiä että missä saa pullon lämmitettyä jne. Öisinkin on mun mielestä helpompaa vaan laittaa tissi vauvan suuhun ennemmin kuin nousta ylös, lämmittää maito, syöttää vauva. Kukin tyylillään mut kumma kun sitä pulloruokintaa aina puolustellaan niin kovin ;o)

Omat vastaukset:

a) 10kk (tulin raskaaksi ja imetys sai voimaan entistäkin huonommin)

b) 1v

Vierailija
30/82 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) 1v 8kk

b) lapsi on nyt 11 kk ja imetys jatkuu

Vierailija
31/82 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) n. 2 viikkoa

2) myös n. 2 viikkoa

3) 8 päivää

Joka kerralla lääkärit ovat kehoittaneet aloittamaan pulloruokinnan todella runsaan painonputoamisen johdosta. Ja kyllä, olen istunut rinta suussa useita tunteja, turhaan...

Vierailija
32/82 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) 1v10kk

b) 1v9kk

Kumpakin olisi jatkanut, jos en olisi itse pistänyt stoppia. Niin, ja maitoa tuli molempien kohdalla loppuun asti suorastaan suihkuamalla.

Vierailija
33/82 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista 2 v 3 kk, kuopusta 2 v 2 kk.

Vierailija
34/82 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen imetys päättyi kerrasta sekä päivä että yöimetys, yritin lopettaa vain yöimetystä tai ylipäätänsä vähitellen, esikoinen kun olisi tissutellut koko yön. Lähes kuukausi yritettiin, ei tulosta ja sitten oltiin niin yliväsyneitä kaikki että lopetin kokonaan.

Kuopuksen kohdalla tuo yöimetysten lopettaminen aiemmin onnistui.

Vierailija
35/82 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen jälkeen ei enää huolinutkaan. Toista imetän edelleen, ikää nyt reilu 7 kk ja jatkan kyllä niin kauan kuin intoa riittää puolin ja toisin.

Vierailija
36/82 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritin ja luovutin. eikä harmittanut yhtään, se ei kuitenkaan musta tee huonompaa äitiä

Vierailija
37/82 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) 13 kk

b) 10 kk. Olisin jatkanut vielä hieman pidempään, mutta pikkuneiti päätti ettei tisu enää kelpaa.

Vierailija
38/82 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista imetin 3kk

Toista 10kk

Kolmatta 4kk

Kuopusta 3 päivää

Kolmella ekalla kerralla imetin, koska niin "kuuluu tehdä". Tuo 3-4kk imetys oli ihan ok, mutta toisen kanssa olin seota, kun tyttö ei huolinut pulloa, ei tuttia.

Kuopuksen kanssa olin sitten rohkeasti oma itseni, imetin synnärillä, mutta heti kotiin päästyämme siirryimme pulloon ja korvikkeeseen ja koin helpoimman vauva-ajan ikinä.

Vierailija
39/82 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 vuotta ja 1 vuoden.

Vierailija
40/82 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoista, olisin halunnut jatkaa pidempään ja maitoakin olisi riitttänyt, mutta tyttö ei enää huolinut rintaa. jälkikäteen syyksi epäiltiin sitä, että multa tuli liian paljon maitoa, eli vauva meinasi tukehtua siihen. maitoa saattoi suihkuta muutama desi ihan jo sen vuoksi, että laittoi rintsikat päälle - testasin muuten tämän :) tuon kuukauden imetyksen lisäksi tyttö söi vielä 2kk rintamaitoa pullosta, ennen kuin mulla alkoi maidontulo osoittaa mitään ehtymisen merkkejä, ja siirryttiin korvikkeisiin. enkä muuten edes pumpannut, vaan maito yksinkertaisesti ensin pakkautui rintoihin ja sitten kosketuksesta jo valui itsekseen ulos, ja mä itse päätin että kyllähän sen voi sitten kerätä talteenkin kun sitä kerran tulee.

mutta tuon maidonvalumisen vuoksi meillä oli helpompaa kun oli pulloruokinta - mun ei tarvinnut enää kuljettaa joka paikassa maidonkerääjiä, vaihtopaitoja, -rintsikoita eikä -liivinsuojia kilokaupalla, toisin sanoen oli helpompaa lähteä liikkeelle korvikepurkkien ja tuttipullojen kanssa.

nyt kuitenkin odotellaan toista lasta, ja toivon että tämän kanssa imetys sujuisi. mut toivottavasti osaan olla ottamatta paineita, vaikkei sujuisikaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi