Veisitkö lapsen lääkäriin vielä tänä iltana?
Viime yönä kuume 39,3 laski lääkkeillä pois koko päiväksi, mutta lapsi vain nukkui eikä jaksanut tehdä mitään vaikka ei ollut kuumetta.
Kuume nousi taas 39,4 klo 19.30 ja annoin Pamol F-lääkettä nyt kuume 38,2 ja lapsi edelleen vaan nukkuu
On juonut jonkun verran ja pissaa tulee.
Olen soittanut 2 kertaa terveysneuvontaan ja neuvottu lähtemään päivystykseen jos yleistila heikkenee. Miten sen nyt tulkitsee kun lapsi on ollut voipunut koko päivän
Kommentit (42)
huolestuneita vanhempia kuin pohjasakkaa: Ei sillä teidän lellikersalla mitään oikeasti ole. Olette vain hypokondrisia vanhempia, jotka aiheuttaa lapselle haittaa turhilla tutkimuksilla. Sen takia en ainakaan itse oikein uskalla viedä lasta lääkäriin kuin hengenhädässä.
Eli siis jos meidan pieni lapsi olisi taysin vetamaton pari paivaa ja kuumeinen niin kylla ma veisin laakariin. Kestan itse ihan hyvin pienta kulmien kohautteluakin, paljon paremmin jopa kuin kestaisin sita etta lapsella olisi oikeasti isompi hata eika hanta saataisi ajoissa hoitoon... Sitapaitsi aika harvoin minun kokemuksissani pienen kuumeisen lapsen vanhempaa arvostellaan hoitoon viemisesta, ennemminkin isommat seuraukset voi olla hoitoon viematta jattamisesta vaikka tarve olisi.
Mulla lapsi 2,5v ja kuume nousi 40 eikä laskenut pronaxenilla. Soitin lastentautien polille että lapsen sydän hakkaa niin että lapsi heiluu ja kuume ei laske, lähdenkö lääkäriin. Sanoi sieltä mulle hoitaja että kyllä äiti tietää milloin lapsi on vietävä lääkäriin. Sanoi että kiitos, teen tässä vaan galluppia että mitä mieltä ihmiset on asiasta, hehheh. Meinas varmaan että on esikoinen ja olen vanha hysteerinen mamma. On muuten viides lapsi, mutta ei meillä kukaan ole koskaan nuin kipee ollut. Tilasin yksityisen. Jotenkin lapsen sairaus pistää niin polvilleen...