Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ENSKOJEN HELMIKUU :)

02.02.2009 |

Viimeviikon turinat :

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Sellaista ilouutista tänne tulin kirjoittelemaan et meillä Minttu kääntyi eilen kolme kertaa selältä masulleen :D Hirmuisen kiroamisen kera ! Ja just silloin kun iskä ei ollut kotona ... onneksi keksin kuvata kännykkään todistusaineistoa- ei olisi uskonut kuitenkaan ;) Heti sitten seuraavana yönä , aina kun tutti putosi, alkoi hamuamaan ja kääntyi masulleen ! Siitä innostuneena sitten kiljumista ja silmät niin kirkkaina ettei unesta toivoakaan ! Tänään kääntyili sitten kesken imetyksen... Ihana tunne kun toinen on oppinut jotain aivan uutta, mut toisaalta kananlihalle menee kun näkee kuvan mielessään, et kohta se vetää DVD:t, kukkavaasit ja kaiken tavaran pöydiltä alas ;)

Mites korkan asunnon kans kävi ?

Tosi ihanaa on tuo teidän parisuhde-aika ! Meillä ei oo ollut sitä vielä ollenkaan. Tai no... joulusaunassa oltiin kahdestaan, mut eipä paljon muuta. Maaliskuussa lähdetään sit ihan toiseen kaupunkiin teatteriin ja syömään. Mun porukat tulee meille hoitaa tyttöä. Se on niiiin tärkeätä pitää huolta parisuhteesta. Unohtuu meinaan helposti....

Kiitoksia kaikille vastauksista kiinteiden aloitteluun... ei olis enää kauaakaan siihen kun typy on jo sen 4kk !

Nauratti kovasti norppiksen miehen särkylääkkeen tarve ;D Teillä on ihanan kuuloinen hymypoika ja vielä nukkuukin noin mahdottoman hyvin ! : )

Hei, sikshän lähdin kirjoittelemaan , kun löysin jostain tällaisen sivuston : www.kiloklubi.fi

Mun mielestä ihan huippu ! Vaatii hetken opettelua, mutta hyvät ohjeet on sivustolla. Mulle sopii tosi hyvin tollainen että näkee ruudulla mitä on syönyt. Ohjelma myös ilmoittaa onko syönyt päivän aikana tarpeeksi kuituja, rasvoja jne jne. Alussa kysytään tietoja itsestä ja painonpudoitustavoitteet , joiden mukaan määräytyy päivittäinen energiatarve. Kun imetän vielä, pitää valita sellainen kohta että EI halua painon putoavan (vaikka kovasti haluisinkin;) näin imettämisen verottamat kalorit tulee mukaan.

Mä toivon hartaasti etten joudu verkkareissa rannalle, vaikka siltä välillä tuntuukin :D Mun vanhemmilla on onneks ihan yksityinen ranta missä voin sit maha hölskyen juosta :DD

Ei muutakun mukavaa viikkoa!

:x

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uteliaisuudesta ;) Miten teidän päiväunirytmi menee ?

Vierailija
22/34 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt varmaan vajaan viikon verran ollaan menty niin, että Aada herää klo 7, ekat päiväunet n. klo 10 ja sitte tokat alkaa 14-15. 16.30 oon sitte herättänyt, jos ei oo itse herännyt vielä. Mutta tänään esimerkiksi piti nukuttaa jo 9 aikaan (eipä siinä, ihan väsynyt alkoi ollakin), kun ollaan menossa vauvauintiin ja seuraava mahdollisuus nukkua ois vasta 11.30.. Ja eilen, kun heräs jo 15.30, piti nukkua 18.30 aikaan 5min rinnalla, kun ei jaksanut enää olleenkaan. Mut saa nähdä kuinka kauan tämä rytmi pätee. Monesti, kun oon iloinnut pysyvästä rytmistä, se muuttuu taas... ;)

K&A

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos korka vastauksesta. Utelen aina muilta miten muiden vauvat nukkuu, kun tää oma rytmi on ihan selkeesti hakusessa vielä !

Maisille tsempityksiä unikouluun ! Kiva et miehelläsi on lomaa, pystytte yhdessä keskittyy asiaan : )

Me käytiin katsomassa sitä taloa ( Oltiin siis käyty ulkona pihassa katselemassa ja nähty netistä kuvia) , mut kun käytiin katsomassa- se ei ollut ollenkaan sellaista mitä luultiin. Jännä miten kuvia pystyykin ottamaan niin että on ison tilan tuntu. Pienen ja ahtaan oloinen talo, hintapyyntö ihan hirveä ja naapuritalo n. 2metrin päässä. Mä olen sellanen erakko että haluan asua kyllä silleen et naapureita ei juuri näy. Saa sitten huutaa naama punaisena koirille , penskoille ja miehelle ihan rauhassa :D

Me syötiin eilen ekan kerran bataattisosetta. Voi että me naurettiin mun miehen kans :D Minttua nauratti aluksi ihan hirveesti kun tuli lusikallinen suuhun, sit alkoi ihmettelee, pyöritteli suussaan ja pariin kertaan "töräytti" kaiken pois, mut sen jälkeen alkoi selkeästi maiskuttelemaan ja meni kyllä sosetta varmasti masuunkin. Yhden bataatin soseutin ja pakastin sitten pieniin pakastepusseihin. Tänään annoin kans aamulla yhden satsin ja kun herää aamupäiväuniltaan niin sit seuraava. Ajattelin kokeilla seuraavaksi porkkanaa.

S+ tyty viikkoa vajaa 4kk :)

Vierailija
24/34 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Unohdin kertoo tän meidän perheen kakkajutun.

Ekan kerran sit kestovaippa falskas, - ja oikeen kunnolla ! Tyty väänsi aimo annoksen mun sylissä- pistin Mintun hoitopöydälle ja aloin vaihtaa vaippaa. Vetäsin tytöltä housut reippaasti pois jalasta (hassuttelin vähän samalla) ja sieltähän lensi kakkaa suoraan mun naamalle ja rinnuksille. Koko oikee jalka oli aivan kakassa...sithän tyttöä alkoi naurattaa ja alkoi läiskyttää kädellään sitä kakka-jalkaa...sit vaan kättä suuhun !! Voi että...nyt mua jo naurattaa- mut silloin kun oli koko päivän ollut kotona tytön kans ja yliväsynyt , niin ei ollut sinä hetkenä hauska juttu !

Vierailija
25/34 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkamoi Enskattaret ja Vauvelit,

Ekanakin Fiiulle erityiskiitos kauniista sanoistasi, tuli niin hyvä fiilis. Kiitos myös muillekin tsemppisanoista<3 Ihania olette<3

Fiiu: Ihanaa, että miehen kanssa olette niin hitsautuneet yhteen, tosi hieno ja tärkeä asia, jonka merkitys korostuu, kun elämä potkii päähän. Mielestäni on myös mahtavaa, että osaat arvostaa parisuhdettanne ja vahvuuksianne noin, etkä pidä itsestäänselvyytenä. Lisäksi oli ihana kuulla, että julkinen terveydenhuolto tosiaan toimii ja pikku-Urho saa parhaan mahdollisen hoidon:)

Korkalla ja Aadalla hyviä uutisia:) Kiva, että rytmiä alkaa löytyä (koputan heti puuta ja päätä, ettei nyt mene rytmi sekaisin, kun onnittelen), helpottaa varmasti arkea ja omaa jaksamista. Mitenkäs muuttopuuhat, jokos siellä kovasti pakkaillaan? Jaksuja ! Kiinteitäkin on maisteltu, huh, miten tämä aika lentää:)

Sadeorkidean Minttukin oli maistellut soseita, namskis. Hauskalta kuulosti ekat maistelut, kuin myös kakkakepponen, joka tosin ei varmasti alkuun naurattanut mammaa! Kurja kuulla, ettei talo vastannut toiveitanne:( Oma pesänne odottaa teitä nyt jossakin muualla, usko vaan!

Maisilla miehus jäämässä lomalle:) Ihanaa! Ja olet kyllä oikiassa, että Manduca on mahtava kapistus:)

Omassa ja Tytön navassa ihan hyvää: Tytöllä on ollut nyt muutama hyvä päivä, kun ollaan saatu nukkumaan partsilla pitkät (useiden tuntien, 3h luokkaa) päiväunet! Kitinäkin on vähentynyt tämän myötä ja äiti saanut omaa aikaa. Tyttö on kova seurustelemaan, nauttii,kun laulellaan:) Tosin aika tuittu ja kärsimätön tuntuu kyllä luonteeltaan olevan, vanhempiinsa kai tullut, hih:) uudet mitat ke:lta olivat 4035g/56cm. Ensi ke:na olen menossa lekuriin ja arvioidaan jatko tuon haavani suhteen:( Jännittää, koska ei ole parantunut vielä...:'( Miehus toi kotiin sen sijaan hyviä uutisia saamalla uuden työpaikan, mikä mahdollistaisi sen, että minun ei tarttisi mennä töihin heti mammaloman päätyttyä, vaan voisin vain keikkailla ja hoitaa tyttöä kotona:):):) Toivon niin, että kaikki menisi hyvin!

Kaunista alkavaa viikkoa:D

pariisitar&tonttu (7vkoa)

Vierailija
26/34 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkamoi Enskattaret ja Vauvelit,

Ekanakin Fiiulle erityiskiitos kauniista sanoistasi, tuli niin hyvä fiilis. Kiitos myös muillekin tsemppisanoista<3 Ihania olette<3

Fiiu: Ihanaa, että miehen kanssa olette niin hitsautuneet yhteen, tosi hieno ja tärkeä asia, jonka merkitys korostuu, kun elämä potkii päähän. Mielestäni on myös mahtavaa, että osaat arvostaa parisuhdettanne ja vahvuuksianne noin, etkä pidä itsestäänselvyytenä. Lisäksi oli ihana kuulla, että julkinen terveydenhuolto tosiaan toimii ja pikku-Urho saa parhaan mahdollisen hoidon:)

Korkalla ja Aadalla hyviä uutisia:) Kiva, että rytmiä alkaa löytyä (koputan heti puuta ja päätä, ettei nyt mene rytmi sekaisin, kun onnittelen), helpottaa varmasti arkea ja omaa jaksamista. Mitenkäs muuttopuuhat, jokos siellä kovasti pakkaillaan? Jaksuja ! Kiinteitäkin on maisteltu, huh, miten tämä aika lentää:)

Sadeorkidean Minttukin oli maistellut soseita, namskis. Hauskalta kuulosti ekat maistelut, kuin myös kakkakepponen, joka tosin ei varmasti alkuun naurattanut mammaa! Kurja kuulla, ettei talo vastannut toiveitanne:( Oma pesänne odottaa teitä nyt jossakin muualla, usko vaan!

Maisilla miehus jäämässä lomalle:) Ihanaa! Ja olet kyllä oikiassa, että Manduca on mahtava kapistus:)

Omassa ja Tytön navassa ihan hyvää: Tytöllä on ollut nyt muutama hyvä päivä, kun ollaan saatu nukkumaan partsilla pitkät (useiden tuntien, 3h luokkaa) päiväunet! Kitinäkin on vähentynyt tämän myötä ja äiti saanut omaa aikaa. Tyttö on kova seurustelemaan, nauttii,kun laulellaan:) Tosin aika tuittu ja kärsimätön tuntuu kyllä luonteeltaan olevan, vanhempiinsa kai tullut, hih:) uudet mitat ke:lta olivat 4035g/56cm. Ensi ke:na olen menossa lekuriin ja arvioidaan jatko tuon haavani suhteen:( Jännittää, koska ei ole parantunut vielä...:'( Miehus toi kotiin sen sijaan hyviä uutisia saamalla uuden työpaikan, mikä mahdollistaisi sen, että minun ei tarttisi mennä töihin heti mammaloman päätyttyä, vaan voisin vain keikkailla ja hoitaa tyttöä kotona:):):) Toivon niin, että kaikki menisi hyvin!

Kaunista alkavaa viikkoa:D

pariisitar&tonttu (7vkoa)

Vierailija
27/34 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viesti tulikin useasti, vaikka kone tilttasi...

Vierailija
28/34 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on nyt ollut, liekö mahtavat talvisäät syynä :) Meidän palstailu on nyt ollut vähän katkolla tuon miehen lomailun ansiosta. On ollut päivisin puuhaa ja toisaalta sitten kun aikaa olisi niin kone onkin ollut varattuna...

Pariisittarella oli ihanan postiivinen mieli. Hyvä, että Tonttu on ruvennut nukkumaan hyviä päikkäreitä, se on kyllä äidille ihanaa kun saa vähän omaa aikaa siihen päivään. Minä olen jo ruvennut miettimään, että mitenköhän käy meidän tytön pitkille päikkäreille kun kesä tulee, meillä kun tuo parveke on silloin ihan liian kuuma nukkumiseen... Nyt talviaikaan se on ollut niin hyvä paikka nukkua. Miten meni siellä lääkärissä? Tarvitaanko leikkausta? Kovasti toivon paranemista sinne!

Ja onnittelut miehen uuden työpaikan johdosta! On se äitiysloma niin lyhyt, että on todella hyvä jos voi vähän pidempään olla kotona vauvan kanssa, on se vauva-aika kuitenkin niin lyhty ja ainutlaatuinen <3

Korka ja SadeOrkideakin on jo päässyt soseiden kimppuun :) Kuinkas on mennyt? Meillä syödään jo kolme kertaa päivässä ja ruoka-aineista on seuraavat otettu listalle: peruna, porkkana, bataatti, päärynä, luumu ja riisipuuro. Kaikki paitsi peruna menee hyvin, taitaa olla vähän liian mauton, menee kyllä jos on iso osa porkkanaa joukossa. Ja puuro on hyvää päärynä- tai luumusoseen kanssa.

Meidän unijutuista kerron sitten myöhemmin, toistaiseksi ei vielä kovin hyviä öitä ole ollut...

Ihanaisia pakkaspäiviä kaikille!

Maisi ja Nuppu

Vierailija
29/34 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadeorkidea, vitsi tuo kakkajuttu nauratti! Piti lukea miehellekin se ääneen :D :D

Pariisittarelle vilkutuksia, tulkaa meille kylään heti ens kuussa, jooko? Jos vain jaksatte siis :) Ja tuota leikkaustarvetta olen minäkin miettinyt... Miten sulla menee? Onko päiväunitahti jatkunut?

Maisi on kans tervetullut meille ensi kuussa! Tai voidaan mennä käveleen tms. Kerro sitten unijuttuja, odotan innolla..uroa. Varmaan meilläkin tuo sama vielä edessä. Nyt vielä tahtoa ei löydy tarpeeksi. Ja onhan Aada vielä pienikin...

Mekin ollaan se pari kertaa päivässä soseiltu. Bataattia ja porkkanaa ja vähän maissipuuroa (keitin ite maissijauhosta). Ei kyllä ole näkynyt vaikutusta yöuniin, mikä oli syy aloittaa edes soseet vielä...

Jaahas, neiti ei enää viihdy tässä.... Ensi kertaan ja terveiset kaikille enskoille ja penskoille!

Korka ja Aada

Vierailija
30/34 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostellaanpas vähän pinoa, kun oltiin tiputtu toiselle sivulle.

Täällä ollaan iloisella mielellä, kun on saatu öihin vähän edistystä. Ainakin yksi asettamistani tavoitteista on täyttynyt, yösyötöt on vähentyneet, nyt kahtena yönä peräkkäin on selvitty yhdellä syötöllä! Syöttöväliksi on tullut siis viisi tuntia. Tavoitteesta saada Nuppunen omaan sänkyyn nukkumaan on luovuttu, siitä ei vaan tullut mitään. Neljä yötä sinnikkäästi pompittiin häntä rauhoittelemassa ja nukuttamassa kymmeniä kertoja yössä, mutta päätettiin sitten ottaa tyttö takaisin meidän väliin ja nyt ollaankin saatu nukkua aika hyvin, pari kertaa yössä joutuu paijailemaan takaisin uneen + imetys. 1 dl puuroa illalla on tainnut auttaa meillä tuohon yösyöpöttelyyn. Kolmas tavoitteeni oli Nupun nukkumaan menon aikaistaminen, siinäkin on vielä vähän tekemistä, mutta on se aikaistunut puolesta yöstä jo klo kymmeneen, eli ihan hyvää edistystä siinäkin :)

Tällä hetkellä nukutaan siis suht. tyytyväisesti perhepedissä ja katsellaan sitä omaa sänkyä sitten joskus tulevaisuudessa uudestaan. Vähän nukkumismukavuus tilanpuutteen vuoksi kärsii, mutta on kyllä ihana herätä tyytyväisen pienokaisen vierestä.

Mitäs muille kuuluu? Isommat enskavauvat varmaan pitää äidit kiireisinä, kun jo kovaa vauhtia pääsevät paikasta toiseen, Aino ainakin. Mites Norppiksella ja Fiiulla, joko siellä kontataan tai ryömitään kovasti?

SadeOrkidean arkea riemastuttaa Mintun kakkakepposet :D Meillä ei enää kakat tule ulos vaipasta, sen verran on kiinteytyny soseiden myötä, ihan kiva juttu.

Korkalle tullaan mielellään kyläilemään, olisi kiva nähdä pikku-Aada, viimeksi kun en häntä nähnytkään, kun tytöt nukkui niin hyvin vaunuihin peiteltyinä koko kävelymme ajan. Vielä ei taida olla ihan picnic kelit ulkona, että voisi treffata puistossa ja pikkuneidit kieriskellä nurmikolla, niitä kesäpäiviä odotellessa...

Toivottavasti Pariisittarella oli hyvä lääkärikäynti. Teitäkin treffataan mielellään :)

Nyt pientä viihdyttämään.

Voikaa hyvin!

Maisi ja Nuppu

Vierailija
31/34 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tämä mamma taas lymyää muka kiirettään syyttäen:)

Tämä elämä on nyt ollu sellasta huisketta, että päivisin ei ehdi ja iltasin, kun rauhottuu, ei jaksa enää keskittyä.

Fiiulle vielä tsempitykset. Hyvä, että Urho saa apuvälineen kuulemiseen. Se helpottaa Urhon elämää ja vaik se alussa epäreilulta tuntukin, varmasti asiasta tulee jossain vaiheessa normaali osa elämäänne.

Muille tasapuolisesti terkkuja, hyviä öitä, tauditonta kevättä ja halit!

Meillä täällä on päivät täynnä vauhtia ja vaarallisia tilanteita.. Masa on oppinu istumaan, nousemaan polviseisontaan tukea vasten, muutaman kerran on itekin noussu istumaan, kontaa ei, mut konttausasennossa heijailee ja ryömii varmaan kilometritolkulla päivän aikana. Pää kopsahtelee välillä, kun ei ihan joka hetki voi olla vartioimassa selän takana. Isäänsä on tullu, hetkeekään ei paikollaan oo.

Päikkärit vähenee aina vaan. Jää ilmeisesti maailmaa näkemättä, jos nukahtaa. Yöllä vetelee sitten 12 tuntia putkeen unta. Ruoka maittaa, nyt on annettu sormiruokaakin ja hyvin onnistuu senkin syöminen. Kurkku, omena ja ananas on menny suupaloina, hapanleipää jyrsii ihan itekin ja kahvipöydässä on annettu jonkun kerran Marie-keksi, ja hyvin sujuu, tosin suttusesti, sen syöminen. Soseihinkin jätän jo ihan hyvän kokosia sattumia. Hyvin siis menee.. Meillä on ilonen ja vilkas poika.

Ite pitäs kuukauden päästä lähtee töihin, tuntuu hyvältä ja pahalta.. Isäntä pitää isäkuukuden ja jää Masan kans kotiin. Mun vauvan ainutlaatunen vauva-aika on kohta vietetty.. Onneks sitten on heti 2 kuukautta pitämättömiä lomia, niin tulee sellanen pehmee alotus.

Olipahan omanapasta sepustusta.. Mut lähen katteleen, jos nukkumatin löytäs itekin. Oon pari yötä valvonu kuumeessa ja mahataudis ja rupee oleen univelkaa. Onneks rupee tauti oleen ohi ja Masa ei oo sairastunu..

Nauttikaa ihanaisista vauvoistanne! Kohta ne on isoja.. Mulla on näköjään tällanen haikee fiilis:)

Norppis ja Masa, loppuviikolla 9 kk

Vierailija
32/34 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille taasen:) Kiiruisena on ollut tämäkin tuore mamma, kun on kirjoittelu jäänyt niin vähälle...silti teitä kuitenkaan unohtamatta!

Maisille ja Nupulle onnittelut parantuneesta öidenkulusta:) Ihanaa, että olette saaneet asiaan korjausta. Ja miksette voisi yhä käyttää perhepetiä, jos hyvältä tuntuu! kyllä sekin aika vielä koittaa, että Nuppu haluaa omaan sänkyyn. Kaikella on aikansa! Ja kuten sanoitkin, mikäs sen ihanampaa, kun kuunnella pienen tuhinaa vieressä, sitä paitsi läheisyys on pienelle niin tärkeä juttu, että sitä ei voi koskaan saada liikaa! Ja juups, mieluusti treffataan teitä:) Itse asiassa asutaan ilmeisesti aika lähekkäin (utelin Korkalta, missä päin asutte), ehkä pari kilsaa etäisyyttä tms (Tontun mummi asuu samalla alueella kuin te)...:)

Korkalla kovasti pakkaillaan! Jaksuja jaksuja! Ja kiitos naamakirjaan laittamastasi infosta koskien Aadan nukutusta, olen vähän samaa mieltä kanssasi siinä, että ei ole vielä kiire saada Tyttöä nukahtamaan yksin. Uskon, että kolmen kuukauden jälkeen alkaa helpottaa (koliikki siirtyy muualle kiusaamaan...3-4kk iässä), kuten teilläkin kävi, vaikkei koliikkia ollutkaan. Ehkä se tissille/syliin/viereen nukahtaminen on sitä läheisyyden tankkausta ja turvallisen olon saamista. Niin, ja infoapa, koska uutta kotipesäänne saa tulla ihastelemaan (ei stressiä kuiteskaan):D

Norppiksella ja Masalla hyviä ja iloisia kuulumisia:) ihanan pirteään sävyyn siellä kirjoittelit:)

Meitin kuulumiset pääosin hyviä: Tytön ensimmäiset juhlat on nyt vietetty; ristiäiset olivat kaunis ja lämminhenkinen tilaisuus. Tyttö sai nimekseen Ronja. Muilta osin nimi jääköön salaisuudeksi, ettemme olisi ihan täysin tunnistettavissa. Ronja ei itkenyt yhtään kasteen aikana, päinvastoin jokelteli vain kummin sylissä tyytyväisenä:)

Muutenkin mennyt ihan hyvin: hiukan itkuja on ollut (menin mokoma testaamaan, josko uskaltaisin pikku hiljaa juoda taasen kahvetta...puoli kuppiakin päivässä oli LIIKAAAAA, tytön huuto oli posketon), mutta yksi vyöhyketerapiakerta auttoi niihin. Kovasti ollaan oltu liikkeellä (kerhossa, lenkillä, kylässä, ostoksilla jne) ja kivasti on mennyt, tekee itsellekin hyvää. Ja Ronja ilmiselvästi nauttii, kun on vilskettä ympärillä: on niin tarkkaavainen tyttö ja viihtyy kun on katseltavaa ja ääniä:)

Loppuun vielä se välttämätön paha: kävin jälkitarkastuksessa ja ensi viikon keskiviikkona menen naistentautien pkl:lle; katsovat siellä haavan ja mahdollisesti (suurella todennäköisyydellä) päiväkirurginen leikkaus edessä. Itku meinasi tulla lääkärikäynnillä ja kamalasti jännitää poliklinikalle menokin (mies lupasi tulla mukaan, onneksi), mutta pakkohan tämä on hoitaa.. Muuten onneksi kaikki hyvin.

Nyt päivän puuhiin...kaunista alkanutta viikkoa kaikille:)

pariisitar&ronja (8vkoa)

Vierailija
33/34 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Norppiksesta! Ja kiitos tsempeistä myös sulle! On vähän laskeutunut tuo tieto jo niin ei enää yhtään niin paha mieli ole. Kyllä tää tästä! On teillä vauhtiveikko talossa. Varmaan saa olla silmät seläskin. Ja niin ihania unia öisin... Oon huomannut kyl samaa meillä, viime yönä tuli mittariin 12 tuntia kanssa kun ei malttanut Urho nukkua päivällä kuin 2h ja ½h. Jotka siis meillä on vähän.. Mutta olin tyytyväinen. Toki varmaan aiheuttaa sen et ei illalla paljoo jaksa kun päivä on touhua täys eikä juuri sitä omaa hengähdysaikaa..? Vai töihin olet menossa.. Jaksua siihen! Mulla on kans välillä ihan kriisi et Urho kasvaa niin nopeesti ja aika kuluu Niin äkkiä.. Mut miten sen sun vauvakuumeen laita? Jäätkö pian uudestaan kotiin ;) ?

Kiva et Maisin perheessä on tuloksia syntynyt uniasioiden suhteen!! Antaa voimaa kun pikkuhiljaa alkaa sujua ja näkee et vähän kerrassaan joku konsti aina auttaa. Mä oon aatellu et otan kyllä pojan mielelläni viereen tarpeen tullen, tulee aika jolloin ei äidin kainaloon enää tulla.. Nautin nyt kun saan välillä kaapata suloisen tuhisijan kainaloon. Toki se meidän perhees tarkoittaa et isäntä nukkuu silloin sohvalla mut kyllä me se ehkä kestetään :) Niin, meillä ei perinteisellä tavalla ryömitä edelleenkään vaan sillä omalla tyylillä edetään mut vauhdilla! Pää edellä selällään jaloilla vauhtia ponkien. Takaraivolla ei paljon tukkaa ole :)

Pariisitar, onnea Ronja-tonttuselle kauniista nimestä! Tuo nimi on aina lukeutunut myös omiin suosikkeihin.. Ja erityiskiitos sulle että olet sinä.. Osaat aina sanoa niin nätisti. Oma mieli on parempi jo ja miehenkin kans on alettu jo matsaamaan ihan tavanomaisesti :) Tsemppiä sinne sairaalaan, varmaan jännittää. Mut pääset vaivasta, saat hyvää kipulääkitystä ja paraneminen voi alkaa kunnolla. Ei ole yksinkertaisia nämä asiat aina, sen oon itekkin saanut todeta. Et en kans ihan paris kuukaudes toipunu.

Teillä on virkeä ja seurustelevainen tyttö, se on ihanaa! Ihana et vyöhyketerapia auttaa noin hyvin. Meilläkin oli noita itkuja mutta 3kk iässä meidän elämä ja varsinkin illat rauhoittui hirmu paljon, niinkun olis jotain nappia painettu.

Meille kuuluu hyvää. Neuvolassa on käyty ja nyt oli Urhon kasvukayrä tasaista, ei mennyt alamäkeen enää. On kyllä ruoka maistunut ja öljyä oon vähän lisännyt. Pullolakossa meillä on sen sijaan sitten oltu pari viikkoa, ei mene maitoa ei sitten niin Millään. Oon kokeillut Ihan kaikkea. Ennen ruokaa, ruuan jälkeen, pulloa, vellituttia, nokkamukia, taikamukia, hörpyttämistä, kylmänä, viileenä, lämpimänä.. . Toivottavasti on vain joku kausi, tänään on ollut hiukan parempi päivä. Ruuilla otti jopa 10ml per kerta(siis Wau). Ja ennen nukkumaanmenoa herra suostui juomaan jopa 120ml ja toivottavasti aamuvarhaisella vähän lisää. Unenpöpperössä tapaa ottaa niin oon herkästi hakenut pullon yölläkin nyt.

No nyt maate, huomenna on koulupäivä! Aurinkoista viikkoa ja vilkutuksia myös Sadeorkidealle (repesin sun jutuille!) ja Korkalle ja muillekkin!

F ja U 7kk

Vierailija
34/34 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisi, syöttekö aina samaan aikaan ja tiettyjä ruokia ? Minkälaisia määriä Nuppu syö kerrallaan ?

Hienoltahan teidän yöt alkaa kuulostaa - kyllä se siitä ! Samaa mieltä olen minäkin, mikäs perhepedissä on ollessa jos kaikki nukkuvat niin paremmin ?!

Norpanpoikasen Matiaksen touhut kuulostivat tosi kivoilta. Voi että, se 9kk tuntuu niiin kaukaiselta ajalta, mutta kun ajattelee aikaa taaksepäin niin tämä 4kk on mennyt kun siivillä ! Varmasti ollaan kaikki muutkin tuossa tilanteessa et haikeina katsellaan kun vauvat on jo taaperoita : )

Onnea pariisittaren Ronjalle ihanasta nimestä ! Miten teillä juhla meni ? Kiva että olette olleet paljon liikkeellä. Mä en vaan saa aikaiseksi lähdettyä, pelkään et tytöstä tulee ihan mökkihöperö kohta ! Onneksi tulee kohta kesä ja ei tarvitse pelata vaatteiden kanssa jatkuvasti.

Uskon että harmittaa ja jännittää joutua leikeltäväksi : ( Mutta onneksi siitä varmasti on apua ! Muistan itse kun pari vuotta sitten ulvoin kun pieni porsas kun jouduin nielurisaleikkaukseen !

Sitä piti kysymäni että pönkääkö teidän vauvat istumaan ? Meidän neiti on nyt 4kk ja ei meinaa millään suostua olemaan "vaakatasossa" sylissä ! Pakko on olla olkaa vasten pystyssä, tai puoli istuvassa asennossa ( jossa siinäkin pönkää enemmän istumaan ). Käsittääkseni vasta 6kk iässä saisi pieniä alkaa istuttaa ! Kiva toppuutella toista kun ois kovat istumishalut ...

Meillä menee pääosin ihan ok. Yöt ovat selkeesti huonontuneet, johtunee siitä että Minttu ääntelee kovasti paljon enemmän. Muodostaa selkeästi suullaan jo äänteitä, maiskuttelee, näyttää kieltä jne. + siihen tämä jatkuva pyöriminen

(mitä pitää tehdä sängyssä myös.) Eli meillä pyöritään ja höpötetään sängyssä öisin. Meillä on vielä niin pirun pieni kaksio ja makuuhuone, että herkkäuninen ( niin kuin minä ) herään samantien ähinään. Viimeyönä oli aivan poikittain siellä ja jalka pinnojen välissä !

Kiinteitä ollaan maisteltu. Bataattia , porkkanaa, luumua, mangoa ja seuraavaksi teen itse päärynäsosetta. En ole vielä kertaakaan pystynyt seuraamaan pokkana tätä syömistapahtumaa :D Milloin on käsi suussa , bataattia tukassa tai nenänpäässä jne. En muista kuka sanoi kakan kiinteytymisestä, mut tänään huomattiin ekaa kertaa että kakka oli paljon kiinteämpää eikä enää löröä ! Piti ihan huutaa ukko kattomaan :D

Suurin ongelma on ehkä päiväunet. Nukkuu oikein hyvin nykyään tuossa eteisessä ,missä lämpötila on varmaan muutaman pakkas asteen. Mutta jos haluisin lähteä ulos vaunulenkille, herää kesken lenkin ! Sanoin miehelle et viikon kokeilen lähteä aina ulos ja katsotaan sit tulos. Nyt joka kerta on selkeesti nukkunut pidempään, ennen kuin herää. Tänään tehtiin jopa läpimurto ! Nukkui tunnin lenkin ja ei herännyt siihenkään kun siirsin kopan eteiseen ! Jes, ehkä tääkin mamma pääse ulos lenkille : )

Neuvolassa käytiin, 4kk mitat olivat 7kg ja 66,5 cm. Paino menee nollarajassa ja pituus yläkäyrällä.

Fiiulle kans moikat ! Kiva et Urhon paino on tasaantunut ! Tuo 12h unia kuulostaa aika ihanalta... : )

Kiva et meidän kakkajutut viihdytti teitä ;) Eiks se ole niin et elämän pienet ilot... ? : )

Nyt vähän parisuhdeaikaa kun mies on hiihtolomalla !

Ps. Missäs nää meidän vauvautuneet enskat on ? Tänne vaan rohkeasti kirjoittelemaan , olisi mukava kuulla kuulumisia miten vauva-arki on lähtenyt rullaamaan : )

S+ tyty 4kk