G: Väärinkäytöskysely
Ole kiltti vastaa rehellisesti!
Oletko väärinkäyttänyt sairaslomapäiviä tai lapsi sairaana-päiviä? Miten?
Jos tiedät työkaverisi niin tekevän, käräytätkö hänet?
Vastaan itse ekana. En ole itse väärinkäyttänyt.
Työkaverilta oli lomapäivät loppu toissa syksynä, mutta hän löysi edulliset lennot pitkäksi viikonlopuksi Pariisiin. Ei huijannut kuin kaksi sairas-päivää että pääsi Pariisin lomalle. Uskomattominta minusta oli että hän kertoi tämän avoimesti kahvihuoneessa ennen matkaa. Esimiehemme työskentelee eri rakennuksessa. Kukaan ei käräyttänyt, muuten ihan mukava työnsä tekevä tyttö. Mutta täytyy myöntää, että kyllä mulla hänen arvostuksensa romahti.
Kommentit (11)
En tiedä myöskään työkavereiden käyttäneen väärin.
Jos joku käyttäisi väärin, tuskin ilmiantaisin. Mutta mieluummin olisin onnellisen tietämätön asiasta kuin tietoinen siitä.
Tanaan on palkallinen vapaapaiva, kun taalla asuinmaassani sataa lunta ja silloin koulut menee kiinni. Taalla ei kylla moraali ole yleisesti ottaen kovin korkea, ja siksi skandinaavit on hyvassa mainessa.
Nytkin olen sen verran kipeä (nuhassa) että aika moni työkaveri olisi jäänyt sairastamaan. Mutta ei mulla ole mikään ongelma tehdä etätöinä tämä päivä. Me voimme tehdä töitä myös kotoa.
esim. eräs työkaveri oli viime viikolla 3 päivää poissa vatsataudin takia. Hänellä on kaikki sairaslomat tasan 3 päivää, koska sen verran saamme olla omalla ilmoituksella poissa. Taisi olla jo 3. sairasloma tämän vuoden puolella. Enpä ole juuri kuullut että aikuinen sairastaisi vatsatautia 3 päivää, mutta hän tiesi jo taudin aluksi että 3 päivää menee. ei enempää ei vähempää.
Enpä ole juuri kuullut että aikuinen sairastaisi vatsatautia 3 päivää, mutta hän tiesi jo taudin aluksi että 3 päivää menee. ei enempää ei vähempää.
Meillä saa myös olla 3 päivää kerrallaan omalla ilmoituksella pois, mutta vain 5 kertaa vuodessa. Sen jälkeen on yhdestäkin poissaolopäivästä hankittava todistus. Yksi entinen työkaveri oli aina ennen lomaa tai pidempää vapaata sairas, omalla ilmoituksella tai todistuksella. Pari kertaa jäi kiinnikin laivalla, kun piti olla sairas. Ei tarvitse ihmetellä, miksi on entinen työkaveri..
Meillä saa olla omalla ilmoituksella 3 pv kuussa, ei koko ajan.
Melko löyhä työmoraali on.
aikuinenkin voi sairastaa mahatautia jopa viikon!
terveisin norovirus ja miinus 4 kiloa!
katteellisten panettelua,miten toisten ilot on teiltä pois,naurettavaa lapsellisuutta.kukin toimii omantuntonsa mukaan.
katteellisten panettelua,miten toisten ilot on teiltä pois,naurettavaa lapsellisuutta.kukin toimii omantuntonsa mukaan.
aikuinenkin voi sairastaa mahatautia jopa viikon!
terveisin norovirus ja miinus 4 kiloa!
Ja tuskin sairastat sitä noroviirusta kolmesti kuukaudessa.
Mieheni myös. Olemme todella harvoin kipeinä, lapset samoin. Emmekä ole turhaan pois työstä/koulusta.
Lähisukulaisissakin näitä lintsareita, samoin ystävissä. Sairaslomia käytetään shoppailuun, matkoihin, kotona löhöilyyn "ei kipeenä ollessa". Mutta en viitsi puuttua. Vaikka ärsyttääkin.