Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Huhtikuun Helmet 6.vko***

02.02.2009 |

Ja niin se taas vaan viikko vierähti!!

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausviikkoja mulla siis nyt 32 täyttä. Kaikki oli hyvin, hemoglobiinikin noussut. Minulla on ainakin kiva neuvolantäti jota ei tartte pelätä. Tänä aamuna nousin jo ennen viittä kun mahassa kävi vilske (ihan kuin sieltä olisi tulossa useampikin tyyppi) ja jalassa on joku kramppi suonenvedon jäljiltä ollut koko päivän hierominen auttaisi ja hiruroidforte (vai mites sen aineen nimi kirjoitetaan) Jaahas nyt lähen lukemaan uutta vauva lehteä. Iloista viikonloppua. Jouduin hakemaan taas uuden salasanan ei voi olla totta.

Vierailija
62/67 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvuutteleekohan kukaan muu kumpi on tulossa tyttö vai poika? No eihän sillä tietysti ole mitään väliä, mutta huvikseen vaan. Luin lehdestä jos vasenta jalkaa korventaa se tietää tyttöä. .Joo sen mukaan meille tulisi tällä kertaa tyttö. Olen myös kuullut, että tytöllä on korkeampi sydämen syke kuin pojalla ja tällä tulokkaalla on korkeampi syke kuin edellisellä, pojallamme. Terävä vatsa kyllä tietäsi taas poikaa eikä mitään turvotuksiakaan ainakaan vielä ole jotka muka ennustaisivat tyttöä. .Parasta varmaan olisi tilata aika ultraan jos haluaa saada sukupuolesta selvän. Mikäli siitäkään mitään sitten selviäisi. Viimeksi tiesimme saavamme pojan päivää ennen kuin hän syntyi kun kävin ultrassa jossa tarkistettiin lapsen koko. Silloin ei synnytyksessä tarvinnut sitä miettiä. Mutta yllätyksethän on aina kivoja. Tervetuloa kumpi vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas outoja poika tyttö ennusteita. Tuollaisista ollut vielä kuulutkaan.. Mutta nuokin veikkaisi sitten poikaan meillä. Meillä ei siis tietoa, mut kaikki on veikannu tyttöä..

Epistä et jollain on jo uusin vauva lehti. Ei mulle vaan ole tullut :/ .. Tosin nykysin tunnu mikään lehti tulevan ajoissa mulle, aku ankkaki tulee usein vasta torstaina..

Juu, jos unille menis..

Verticia & masukkiasukki Rv 30+1

Vierailija
64/67 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitähän on vaikka kuinka ennustuksia kumpi on tulossa. ennustushan osuu 50% oikein. :) olisin sitä mieltä että meille on poika tulossa. maha on edessä eikä levinnyt sivuille..selvä "poikamaha siis". mulla on kyllä semmoinen olokin että olisi poika.

onko kukaan kokeillut sormusennustusta? siinä vasta ovela ennustus. mulla piti paikkansa ainakin ekan kanssa että tulee tyttö. sit pitäisi tulla poika, tyttö, poika ja vielä tyttö eli siis viisi lasta :) olisi siinä aika tekeminen mutta en pidä kyllä mahdottomanakaan. ;)

auts...kaveri tunkee mahassa jalkaa kylkiluiden väliin. koskee aikalailla.( täysin selvästi edelleen pää alaspäin siis.) hirmuinen riehuja näin kymmenen yhdentoista aikaan illalla. yöllä en ole herännyt kuin kerran yössä mylläykseen. Aaamulla tuntuu heräilevän seitsemän paikkeilla.toivottavasti kestäisikin tämä rytmi synnyttyä. isosiskoonsa jos tulee niin nukkuu läpi yön vauvasta lähtien. Tosin olen kyllä kovasti pelännyt josko tämä onkin hirmu vaativa kun eka oli niin helppo.

ei mutta nyt pitää mennä nukkumaan. huomenna taas työpäivä.

aika ähellykseksi menee jo töissä. naurettiin yks päivä asiakkaan kanssa että kumpi saa hänelle helpommin laitettua housut jalkaan...hän itse vai minä (lonkkaleikattu potilas)

tirppana 31+3

Vierailija
65/67 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli torstaina toinen kerta perhevalmennusta, aiheena oli synnytys. Minusta ovat olleet tosi hyödyllysiä ensiodottajan näkökulmasta sekä se eka kerta (parisuhde) että tämä toinen. Ensi kertaa oikeastaan vasta tajusin, mitä siellä synnytyksessä oikein tapahtuu. Melkein alkoi vähän pelottaa... Meillä on kuitenkin mukavan pieni ryhmä (4 äitiä + isät) ja hyvät ja mukavat luennoitsijat (neuvolan tätejä kumpikin). Ensi viikolla on vielä yksi tapaaminen, jonka aiheena on lapsenhoito. Selvisi myös että kun vauva on syntynyt, tapaamiset jatkuvat ryhmäneuvolan ja "tenavatuvan" merkeissä. Sekin on mukava, sillä meillä ei ole lähellä sukulaisia auttamassa vauvanhoitokysymyksissä eikä muita, joilla olisi pieniä lapsia (myöhemmin sitten joskus leikkikaveria lapselle).

Neuvolassa kävin eilen. Kaikki tuntui olevan kohdillaan! Verenpaine ok, hemoglobiini oli rautakuurin myötä hieman noussut ja vauvan syke129. Jännä miten tuo syke näyttää koko ajan laskevan, vaikka ehkä sen kuuluukin mennä niin? Se kohtumitta oli 28 cm. Seuraava neuvola onkin jo kahden viikon päästä ja sen jälkeen kai kerran viikossa. Hui, miten nopsaan aika menee :)

Tämä päivä kului kotona muuttolaatikoita purkaessa. Eihän siitä muutosta taida ollakaan vielä edes kahta kuukautta :) Saatiin melkein kaikki jo purettua. Ja samalla pesin jo vähän noita vauvan pikkuvaatteita, joita kaverilta saatiin pari pussillista. Siinäpä ne lauantaitouhut :)

Shinon 30+6

Vierailija
66/67 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kahlaaminen tässä pinossa, kun en ole pitkään aikaan käynyt :) Tervetuloa uusille!

( . ) Olen totaalisen uupunut, nivusten suonikohjuja särkee, turvottaa ja supistelee kipeästi. Silti olen olotilastani tosi onnellinen :D Vielä viikko olisi tarkoitus jaksaa töissä. Sen verran tukalaksi on olo käynyt, että hiihtoloman jälkeen aion pyytää viikon saikkua ja sitten alkaakin äitiysloma :)

Toivon mukaan äitiyslomalla tulisi inspis hakea vauvanvaatteet ja pinnasänky varastosta ja tehdä vauvan tavaroille tilaa kaappeihin. Tällä hetkellä pikkuiselle ei ole valmiina muuta kuin maitoa ja innokkaita sylejä. Niilläkin pääsee kyllä alkuun :) Vaunuja en ole pähkäillyt ollenkaan. Yksi ystäväni miettii, voisiko luopua kuopuksensa emmaljungista, joten odottelen, mitä hän vastaa. Toiselta ystävältä saisin yhdistelmät varmasti, mutta asuu aika kaukana. Alkuun pärjäillään ainakin kantoliinalla, joita on kaksin kappalein. Myssy päähän, tossut jalkaan, kantoliinaan ja äidin takin sisään, niin eiköhän siinä tarkene ensimmäiset ulkoilut :D

Joku oli uskaltautunut vielä luistelemaankin, hui! Minun luisteluretkeni käsittää nykyään lähinnä vaihtopenkillä istumista solukumimaton päällä, lasten kehumista ja eväiden jakelemista... Useimmiten muksut lähtevät ulkoilemaan isän kanssa ja äiti jää kotiin lepäämään, niin kuin nyt :D Itse en pysty juuri harrastamaan liikuntaa, uinti on ainoa laji, joka ei aiheuta pahoja supistuksia, ainakaan jos pitää vauhdin maltillisena.

Nyt täyttämään laskiaispullia...

adelia rv 32

Vierailija
67/67 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille!

Ja tervetuloa kaikille uusille! Meitä onkin kerääntynyt iso joukkio! :)

Tosiaan joo, ja jee! Laskianen on pian tulossa! :) Laskiaispullia, nami!! :)

Ihan oon mökkihöperöitynyt täällä kotona, kun viikkoon en oo ulkona käyny, kun vasta tänään! Meiän perheeseen iski vko sitten ärsyttävä influenssa ja pamahdettiin kaikki samalla kertaa kipeäksi, paitsi isi-miekkonen, joka on urhoollisesti hoitanut meitä työn lomassa! Ihan kauhee tauti!! Ens vuonna kyllä otatan meille kaikille rokotukset!! Ja varsinkin nyt raskaana, huh, huh. Hirmusilla selkäkrampeilla ja kurkkukivulla mulla lähti käyntiin sairaus. Oli niin kipeitä selkäsärkyjä, että luulin niitä supistuksiksi ja pelkäsin, että nytkö sitä synnyttämään lähetään!! Ne vielä tuli aalloittain, 5-10 min välein ja oli oikein kipuhuippu ja kaikki. Keskiselässä ne oli, eikä mitkään Panadolit auttaneet. Lekurilla kävin ja siellä selvisi, että ei kyllä suppareita (huh onneksi!) olleet. Nyt on kolme kuumeetonta päivää mennyt ja tänään piti lähteä taas lekurille, kun viime yö meni nukkumatta kovan poskikivun takia, jälkitautinahan meikäläliselle iski poskiontelontulehdus ja viikon antibioottikuurin sain.

Lapset on onneks jo suht koht terveitä, jaksaa leikkiä ja kinastella eikä kuumetta enää ole! Vanhempi lapsi sai vielä raukka molempiin korviin korvatulehduksen jälkitatautina! Miehen kanssa mietittiin, että jos tästä selvitään ni sit selvitään kyllä kaikesta!

Nyt kun noita "mukamas"-suppareitakin tuli muistuttelemaan synnytyksestä, ootan ihan superinnolla, että tää pikkuinen jo syntyisi! Meille tulee vauva!!! :)

Jatkeskelen kirjotteluja taas pian, olikin paljon juttua kaikesta, nyt pitää laittaa oikoseksi sohvalle!

Hyviä vointeja!

T: PikkuKeiju + pikkupikku rv 28+4