***KYMPPIKERHO 2009*** vko 6
Yhteenveto Kymppikerho 2009 mukana olevista. Jokaisella tavoitteena on noin 10kg painonpudotus.
Tähän mennessä olemme painoa pudottanut yhteensä 29,6kg. Hyvä me!!
Pudottajat:
Nimimerkki: emmanaiti
Pituus: 170cm
Lähtopaino: 84,6kg
Tavoite: 72kg (heinäkuun alkuun mennessa)
Paino nyt: 82kg
Pudotusta viime vkolta: -600g (2vko)
Pudotusta yhteensä: -2,6kg
BMI: 28,4 (alussa 29,3)
Nimimerkki: Essa
Pituus: 151cm
Lähtopaino: 60kg
Tavoite: 50-53kg
Paino nyt: 58kg
Pudotusta yhteensä: -2kg
BMI: 25,4 (alussa 26,3)
Nimimerkki: Hassula
Pituus: 158cm
Lähtöpaino: 80kg
Tavoite: 69kg
Paino nyt: 75,4kg
Pudotusta viime vkolta: -800g
Pudotusta yhteensä: -4,6kg
BMI: 30,2 (alussa 32,46)
Nimimerkki: Ksenja
Pituus: 165cm
Lähtöpaino: 71,5kg
Tavoite: 57kg (heinäkuun alkuun mennessä)
Paino nyt: 67,0kg
Pudotusta viime vkolta: -1kg
Pudotusta yhteensä: -4,5kg
BMI: 24,6 (alussa 26,3)
Nimimerkki: Lisbe
Pituus: 175cm
Lähtopaino: 85kg
Tavoite: alle 75kg
Paino nyt: 82kg
Pudotusta viime viikolta: +/- 0kg
Pudotusta yhteensä: -3kg
BMI: 26,8 (alussa 27,8)
Nimimerkki: Marja08
Lähtöpaino: 76kg
Tavoite: 66kg
Paino nyt: 75kg
Pudotus viime viikolta: -500g
Pudotus yhteensä: -1kg
BMI: 26,0 (alussa 26,3)
Vyötärön ympärys: alussa 88cm, nyt 87cm
Nimimerkki: Nappi77
Pituus: ?
Lähtöpaino: 72kg
Tavoite: 57kg
Paino nyt: 71kg
Pudotus viime viikolta: +/- 0kg
Pudotus yhteensä: -1kg
BMI: ?
Nimimerkki: Paavo5
Pituus: 157 cm
Lähtöpaino: 63,9 kg
Tavoite: 55 kg (Kesäkuun alkuun mennessä)
Paino nyt: 61,4 kg
Pudotus viime viikolla: -300 g
Pudotus yhteensä: -2,5 kg
BMI: 24,9 (alussa 25,9)
Nimimerkki: Paletti
Pituus: 173cm
Lähtopaino: 86,4kg
Tavoite: 72kg
Paino nyt: 83,2kg
Pudotusta viime viikolta: -1kg
Pudotusta yhteensä: -3,2kg
BMI: 27,8 (alussa 28,8)
Nimimerkki: Sanki
Pituus: 168cm
Lähtopaino: 81.5kg
Tavoite: 68
Paino nyt: 79,9kg
Pudotusta viime viikolta: -200g
Pudotusta yhteensä: -1,6kg
BMI: 28,3 (alussa 28,9)
Nimimerkki: Tartu
Pituus: 160cm
Tavoite: 60kg
Paino nyt: 70kg
Pudotus viime viikolta: -300g
Pudotus yhteensä: -2kg
BMI: 27,3 (alussa 28,1)
Nimimerkki: Vinkkis
Pituus: 169cm
Lähtöpaino: 68,3kg
Tavoite: noin 60kg
Paino nyt: 66,7kg
Pudotus viime viikolta: -600g
Pudotus yhteensä: -1,6kg
BMI: 23,4 (alussa 23,9, tavoite 21)
Kevyttä viikkoa kaikille!!
Kommentit (14)
Hei!
Olen pitänyt pari viikkoa lomaa tästä laihdutusprojektista ja ollut vain tyytyväinen, että olen saanut painoa noin paljon alas. Tällä viikolla on tarkoitus jatkaa, ihan entiseen malliin. Näyttää hienolta, että noin moni on saanut kiloja karisemaan. Tsemppiä tälle viikolle!
t.Ksenja
Nimimerkki: Ksenja
Pituus: 165cm
Lähtöpaino: 71,5kg
Paino nyt: 67,0kg
Pudotusta viime vkolta: +-0kg
Pudotusta yhteensä: -4,5kg
BMI: 24,6 (alussa 26,3)
Sairaan lapsen kanssa kotona tämä päivä. Vaaka näytti aamulla -700g eli suunta oikea, vaikka vauhti ei olekaan kovin tappava.
Viikolla lähtee aina 1-1½kg, mutta viikonloppuna aina pamahtaa vajaa kilo takaisin. En kuitenkaan ole valmis viikonloppu herkutteluista (lue viinistä ja hyvästä ruuasta) luopumaan. Kakkeja, shipsejä yms en ole kyllä juuri syönyt, mutta muuten viikonloppuisin melko epäterveellisiä ruokia (mm. nyt lauantaina ranskalaisia ja lehtipihviä, ei siis mitään kovin kevyttä ja punkkua päälle, niin ja pe tortilloja. Huh huh). No nyt taas viikolla salaatteja ja nutrilettejä nautiskelemaan.
Päivitetyt tiedot tulee siis tässä:
Nimimerkki: Sanki
Pituus: 168cm
Lähtöpaino: 81.5
Tavoite: 68kg
Paino nyt: 79.2kg
Pudotusta viime viikolta: -700g
Pudotusta yhteensä: 2.3kg
BMI: 28.1 (alussa 28.9)
Kovasta yrityksestä huolimatta joku meni viime viikolla pieleen. Tähtään vähintään 600 g pudotukseen per viikko, mieluiten enemmänkin. Nyt jäi 400 grammaan. En ole tyytyväinen ja keljuttaa. Nyt tarvitaan vissiin jostain lisää motivaatiota...? =(
Nimimerkki: Paletti
Pituus: 173cm
Lähtopaino: 86,4kg
Tavoite: 72kg
Paino nyt: 82,8kg
Pudotusta viime viikolta: -0,4 kg
Pudotusta yhteensä: -3,6kg
BMI: 27,7 (alussa 28,8)
Ei raskaustestissä (huh ;) vaan vaaalla. Tänään 61,5 kg eli +100g. Ei onneksi sen enmpää.
Meidän neiti sairastui vesirokkoon ja etelän reissu jouduttiin perumaan. Suruun on siis täytynyt vähän syödä herkkuja, ja liikkuminenkin jäi ihan nollaan, hyvä että töissäkäynnit on pystytty järjestelemään. Lauantaina oltiin vielä häissä (lapset oli tietysti kotona), jossa karkkikippo jämähti mun nokan eteen :/ Ja kuskina kun olin, oli pakko niitä vähän popsia :)
Sama vanha virsi, mutta tällä viikolla otan itseäni niskasta kiinni.
Hienoja lukemia teillä muilla!
Nimimerkki: Paavo5
Pituus: 157 cm
Lähtöpaino: 63,9 kg
Tavoite: 55 kg (Kesäkuun alkuun mennessä)
Paino nyt: 61,5 kg
Pudotus viime viikolla: +100 g
Pudotus yhteensä: -2,4 kg
BMI: 24,9 (alussa 25,9)
Minulla oli viikon pudotuksessa "apuna" päivän kestänyt mahatauti. Kamala tauti, mutta onneksi meni päivässä ohi. Sen myötä olo kuitenkin keveni niin, että sen huomasi ilman vaakaakin. Ennen tämän aamun punnitusta olen syönyt jo 2 päivää normaalisti, mutta silti vaaka näytti 80:lla alkavia lukemia, eli 2 kg pudotusta menneelle viikolle! Tässä onkin sitten kova homma pitää samat lukemat vielä ensi viikkoon! Päätinkin ottaa lounaaksi heti nutriletin, ja kovasti mietin loppupäivän syömisiäni. Pitääkin varmaan kuoria porkkanoita kulhoon saman tien, että voi niitä tiukan paikan tullen napostella.
Nimimerkki: Lisbe
Pituus: 175cm
Lähtopaino: 85kg
Tavoite: alle 75kg
Paino nyt: 80kg
Pudotusta viime viikolta: -2 kg
Pudotusta yhteensä: -5kg
BMI: 26,1 (alussa 27,8)
Tsemppiä tulevaan viikkoon, nautitaan pakkaskeleista!
Vaaka naytti aamulla 79,6kg (2,4kg vahemman kuin viikko sitten!!), ekaa kertaa alle 8-kymmenen pitkaan aikaa.
Hammaskivun takia en syonyt viime viikolla, sen verran sain alas etta juuri ja juuri pahin nalka katosi. Ja paracetamolin yliannostuksen (hammaslaakari ei suostunut kirjoittamaan reseptia kunnon laakeisiin, kun imetan) takia saatu ripuli tyhjensi mukavasti myos. =) Tyton synttarit oli viime viikolla, kolmena paivana vieraita riitti ja soin myos vahan mokkapaloja, kakkua yms. mutta ne eivat nakojaan painoa nostaneet.
Ensi viikolla pelkaan pahasti plussaa, tanaan olen jo pystynyt syomaan melko normaalisti... ja se varmasti nakyy vaa'assa.
Mutta nyt on nyt ja mieli on hyva pudotuksen takia.
Yhteenvetoni:
Nimimerkki: emmanaiti
Lähtopaino: 84,6kg
Tavoite: 72kg (heinäkuun alkuun mennessa)
Paino nyt: 79,6kg
Pudotusta viime vkolta: -2,4kg
Pudotusta yhteensä: -5kg
BMI: 27,5 (alussa 29,3)
Ensi viikkoon taas!
En voi uskoa että meidän vaaka näyttää totta. Loppuviikko juhlittiin synttäreitä oikein urakalla ja suusta meni alas lähinnä täytekakkua, pitsaa, nakkeja ja ranskalaisia... Eikä liikuttuakaan paljoa tullut. Ja silti paino putosi viime viikosta! Olen kyllä muutenkin epäillyt meidän vaakaa, kun joskus kävin muutaman minuutin välein pari kertaa testaamassa ja paino heitti vaa'an mukaan 300g...
Mutta nyt siis pääsin alle 66kilon, 65,9 näytti vaaka aamulla :-) Alunperin tavoite oli tähän menessä 65kg, joten kilon verran siitä jäin. Loppuviikosta vaihdetaan maisemaa ja löhötään ensi viikko etelän lämmössä täysihoidolla, joten pudotusta tuskin lienee luvassa. Mutta parin viikon päästä palaan ruotuun, silloin ilman täytekakkua!
Lasketteko muuten itse BMI:n? Itse olen käyttänyt netin laskureita, ja nyt käytin eri laskuria kun ennen, ja antoi eri tuloksen?! Siis vaikka kokeilin viime viikkoisillakin luvuilla niin tulos oli eri kun toisella laskurilla viime viikolla... Ei paljon, mutta vähän kuitenkin ( 23,4/ 23,1). Laitan nyt tohtori.fi laskurin mukaan, näyttää pienemmältä :-)
Nimimerkki: Vinkkis
Pituus: 169cm
Lähtöpaino: 68,3kg
Tavoite: noin 60kg
Paino nyt: 65,9kg
Pudotus viime viikolta: -800g
Pudotus yhteensä: -2,4kg
BMI: 22,8 (alussa 23,9, tavoite 21)
Meikäläisen viikko meni paremmin kuin odotin, kaikenlaista kakkutarjoilua ym. on ollut! Liikuntaa kyllä on ollut riittävästi.
Nimimerkki: Hassula
Pituus: 158cm
Lähtöpaino: 80kg
Tavoite: 69kg
Paino nyt: 74,2kg
Pudotusta viime vkolta: -1kg 200g
Pudotusta yhteensä: -5,8kg
BMI: 29,7 (Jipii, alle 30!) (alussa 32,46)
Kovalla tsempillä ensi viikkoon! Nyt en ehdi enempää kirjoitella!
Hassula
Nimimerkki: Nappi77
Pituus: 150cm
Paino nyt: 70.3kg
Pudotus viime viikolta: -700gkg
Pudotus yhteensä: -1.7kg
Nyt oon ihan tyytyväinen, viime viikon nollatuloksen jälkeen tääkin on ihan ok. Vaikka tavoittelen sitä kilo viikossa tahtia, niin tuntuu, että nyt oon syöny sillä tavalla, että tästä vois tulla ihan tapa. Siis ei liian kireä dietti. Jospa nää pysyis paremmin poissa, kun lähtevät hitaasti? Toivotaan niin.
Tsemppiä kaikille!
Tosi pikaisesti kahden viikon tulokset
Nimimerkki: marja08
Lähtöpaino: 76 kg
Tavoite: 66 kg
Paino nyt: 74 kg
BMI: ?
Alkuun vielä täydennetty yhteenveto:
Nimimerkki: marja08
Lähtöpaino: 76 kg
Tavoite: 66 kg
Paino nyt: 74 kg
BMI: 25,6
Vyötärö: 86 cm (yht. -2 cm)
Ehdotus: tehdäänkö niin, että halukkaat lisäävät yhteenvetoon myös vyötärönympäryksen? Välillä voi olla niinkin, että paino ei putoa, mutta vy pienenee, ja siitähän saa lisää motivaatiota.
Pudotustahdista. Itse tähtään max n. puoleen kiloon viikossa. Myös imetyksen vuoksi, mutta muutenkin ajattelen, että sillä saa pysyvämpiä tuloksia. Joten minun näkökulmasta puolen kilon tai reilun puolen kilon viikkopudotukset kuulostavat tosi hyvältä, kun joku on täällä niitä surrut. Itse ajattelen, että olisi parasta pyrkiä syömään sillä tavalla, että pystyisi jatkamaan suunnilleen samalla linjalla vaikka loppuelämän. Mutta joo.
Vuodenvaihteen jälkeen en ole syönyt karkkia. Tällä viikolla on ollut motivaatiota kieltäytyä myös muista herkuista, ja liikkuakin olen ehtinyt jo kahtena päivänä, vaikka viikonloppu on vielä edessä. Nyt helmikuun ajan aion olla syömättä herkkuja lähes kokonaan ja tavoitteena on liikkua 2-4 kertaa viikossa 30-45 min. Tuo on tällä hetkellä jo paljon, koska siihenkin on hankala löytää aikaa. Ja kevään tuloa odotan, sitten aion kävelyn lisäksi aloittaa myös hölkkälenkit.
Mutta tsemppiä teille kaikille! Vaikken paljon ole viestejäkään viime viikkoina lukemaan.
Marja
Siis laihdutuksen suhteen. Oltiin perjantaina juhlimassa ja aika monta siideriä tuli juotua (huh en edes osaa laskea montako). Sit käytiin Kiinalaisessa lauantaina syömässä ja niin ihanan rasvasia kevätkääryleitä vielä alkuruuaksi. Ja vielä illalla laitettiin kiukaalle makkaraa ja tuli sitäkin mussutettua monta palaa. Voi ei varmasti + viikko tällä kertaa. No aamulla nähdään, kuinka paljon plussaa. :(
Paino tippunut -500g..Nyt kuuskytluvulla..Tasanen viikko, en repsahdellut, mutta en orbitrekilläkään veivannut kuin kerran, liikkua pitäisi enemmän..
Nimimerkki: Tartu
Pituus: 160cm
Tavoite: 60kg
Paino nyt: 69,5kg
Pudotus yhteensä: -2,5kg
BMI: 26,9 (alussa 28,1)