ESIKOISESTA 2010 HAAVEILIJAT
Tähän ketjuun voitaisiin "kerätä" kaikki, jotka haaveilevat esikoista syntyväksi 2010 vuodelle =)
Kommentit (40)
Itse en kovinkaan paljoa seuraa mutta kaikki vauvan vaate ja -tarvike kaupat oon kolunnu läpi. Vaunut on läpi puhki tutkittu ja sun muut :D Tuntuu aika kyllä niin pitkältä, kun miettii että syksyyn pitäis odottaa. Onneksi kavereilla ja tutuilla on pieniä vielä, viimeksi eilen kävin alle vuoden ikäistä vauvelia hoitamassa Arvatakaa vaan paheniko vauvakuume :)
Onnea yritykseen Manta1. Toivottavasti tärppää piankin :)
Meillä muilla on vielä hetken aikaa odotettava ennen yrityksen alkamista. Jaksamista kaikille. Itsellä tämä odottaminen tuntuu vaikealta. Haluisin jo yrittää!
Me harrastamme aina välillä "ehkäisynä" keskeytettyä yhdyntää. Nyt on ollut hieman oireita (väsymystä, rintojen arkuutta, näppyjä naamassa). Saa nähdä, jos olisi käynyt positiivinen "vahinko" jo näin ennen yrityksen aloittamista. Tietysti nuo oireet voivat olla ihan jotain muutakin, mutta näin kun vauva on mielessä joka päivä, niin tietysti toivoo...
Kiitos tulpaani tsempistä!
Saas nähdä miten käy..mies on ehkä vähän jarrutellut nyt ja tuntuu et jotenkin aristaa punkkapuuhia..mutta ilmeisesti vain jännitystä yms..??
Pillerit jäi pari vkoa sit pois ja älytöntä väsymystä ja kiukkukohtauksia ja näppyjä ja helkutin oksennustautikin iski kuumeen kera :(
Mutta en voi olla vielä raskaana..mitä tuntemuksia muilla, jotka ootte jättäny pilsut pois?
Manta1, mulla ei ainakaan ollut mitään oireita, kun jätin pillerit pois. Muuta kun siis kierto meni epäsäännölliseksi (27-37) ja limakalvot eivät ole niin kuivat kuin ennen. Seksiä tekee myös enemmän mieli :) Söin diane novaa 9vuotta.
Nyt neljän kuukauden jälkeen on tullut noita samoja oireita ja siksi tässä nyt odottelenkin menkkoja, niin saan tietää varmuudella ettei ole raskausoireita :) tällä hetkellä menossa kp31/27-37.
Taisivat olla siis minulla oireita vielä pillereistä, koska menkat alkoivat tänään kp33/27-37. Pillereiden lopettamisoireisiin voisin lisätä vielä edellisten jälkeen kynsien huono kunto (liuskottuu helposti eikä kasva, vaikka on muuten ollut tosi hyvässä kunnossa aikaisemmin.
No höh tädistä mutta ei lannistuta! :)
Joo tulpaani, oon huomannu kyllä et limakalvot on tosi kuivana ainaki vielä mutta toivotaan että tilanne parantuu..ja seksihalut on parantunut nyt mut ehkä se on henkistä ? :)
Mäkin söin diane novaa 6 vuotta ja yasminia 3 vuotta, että sekin aina mietittyttää miten tulee raskaaksi kun tuostakin kuulee niin eri juttuja..
Mutta ei auta kuin yrittää ja odottaa, nappia ei voi painaa näissä asioissa :)
Tsemppiä kaikille haaveilijoile ja jo yrittäjille! On mukavaa kun on muitakin samassa tilanteessa olevia.. Ja tulee aina hyvä mieli kun lukee plussa-uutiset!
eli me on jätetty pari viikkoa sitten pillerit pois ja mennään sillä ajatuksella et tulee jos on tullakseen. mitään päiviä en laske. mies on armeijassa joten kovin usein ei päästä makkarin puolelle, lomien aikaan vaan:D nyt tosin on tissit ollu jo noin 5 päivää kosketus arat.. en tiiä olisko sitte "vahinko" sattunut ;) molemmat oltas kyllä ilosia melkeen suunnitellusta vahingosta.
päivä ja viikko kerrallaan elellään, periaatteessa olis ehkä parempi jos vauva tulis vuoden 2010 puolella, mut eipä se haittais vaikka aiemmin tulostaan ilmottelis! :)
minä lueskelen aika ahkerasti kaksplussan ja helistimen sivuja, myös täällä on monesti kivoja juttuja. joskus menee parikin tuntia koneella lueskellen vauva juttuja ja unelmoiden, sit muistaa et enhän mie ole vielä ees raskaana :p
vauvojen vaatteita myös monesti ihailen. lindexillä on ihania! ja h&m:llä :D
täälläkin yksi esikko 2010 haavelija. -90 oon itse ja mies -86 yhdessä oltu kesällä 2004 lähtien. ensikuussa alkaa yritys kai
tänne kuuluu? :) onko tullu plussia kelleen? ;D
täällä suunnilleen samaa rataa, testaillu en ole, menkat pitäs olla oikeestaan tällä hetkellä, ei kuulu ei näy:)
sairasteltu on, onneksi jo on helpottanu, viime viikko meni kummallisten kiukunpuuskien ja ärtyneisyyden kanssa mun osalta :/
ens viikolla siis testaan jos menkat ei sitä ennen ala, oireita on mm. turvotus, rintojen kosketusarkuus, pissalla ravaaminen.. voi olla ihan jotain muutakin mutta mistäpä sitä tietää vaikka ois heti tärpänny yk 1
täti kävi päälle tänään. yhdet kuukautiset saa viel tulla sen jälkeen voisi tulla 9 kk tauko. kummatkin toivoo niin kovasti sitä omaa.
plussatuulia
Halojaa 2010 esikoisesta haaveilijoiden pino! Mahtuisiko mukaan haaveilemaan? Meillä aloitettiin esikoisen yrittäminen tässä kuussa. Minä olen 26 -vuotias ja mies on 27. Yhteistä matkaa meillä on takan kohta 7 -vuotta. Tätä elämää mullistavaa päätöstä on taas muhiteltu meillä jo pari vuotta. Nyt on sen aika. :D :x
Toivottelen kaikille oikein aurinkoista päivää!
Ilman muuta mahtuu mukaan tähtisadetta, tervetuloa joukkoon!
Kirjoittelinkin myös tuonne toisaalle aikaisemmin, että tarkoitus olisi käydä gynellä ennen yrityksen aloittamista tsekkaamassa, että kaikki on kunnossa, niin voi sitten turvallisin mielen aloittaa homma. No, tänään kävin sitten.
Osasin jo hieman epäilläkin, että kun tuo mun kierto on epäsäännöllinen, (27-37pvää) niin jotain se vaikuttaa. Gyne sanoi, että en varmaan ole ovuloinut/ovuloi. Ainakaan tässä kierrossa en ovuloinut. Joten hänen ohje oli, että nyt vain heti ehkäisy pois , koska raskautuminen ei luultavasti ole ihan helppoa. Käski nyt puolisen vuotta kokeilla luomuna ja syyskuussa palata asiaan, jos en ole vielä raskaana. Joten siis yritys alkaa nyt ja varmasti henkisesti on varauduttava siihen, että siitä tulee pitkä.
Täälläkin yksi esikoisen odottelija ilmoittautuu rinkiin :)
ollaan reilu kolmikymppinen pari ja yhteiseloa on 12v.
Mies halunnut vauvaa alusta asti ja minä ollut se jarru. Nyt on sitten yritetty kolmisen vuotta eikä näy...
Siis ei pakolla yrittämistä mutta ilman ehkäisyä ja vauva olisi tervetullut!!!
Kyllä se lyö miettimään, kun kavereita, jotka aloittaneet paljon myöhemmin ja heillä lapset jo kasvaa... mutta tietysti olen heidän puolestaan onnellinen!
Yksi kaveri yritti kuitenkin 9v ja nyt hänellä on puoli vuotias nyytti....
Huomenna gyneaika, toivottavasti osaa sanoa jotain neuvoa...
:D
Heippa! Liityn jonon jatkoksi, ollaan 24-vuotiaita kumpainenki, Pohjois-Suomesta, mullakin jäi jo pillerit pois, oli alunperin puhe alkaa häiden jälkeen yrittään elokuussa, mutta ilmeisesti saatamme hyvinkin sitä aikaistaa. Saa nähdä milloin se onni raskaudesta koittaa. Ihana lukea teidän juttuja! Jos tää vauva.fi helpottais sitä lastenvaunuesitteiden kattomista ym. jolla rassaan miestäni... heh.
Uusi keskustelija ilmoittautuu joukkoonne.
Täällä takana vuosi koko ajan kuumenevaa haaveilua ja viikon päästä on gynelle aika kierukan poistoon. Luvassa siis jännittävä kevät ja kesä!
Esikoinen toiveissa ja luomuna kun ei tule, niin toukokuussa yritetään koeputkihedelmöityksellä saada nyytti alulle. Endometrioosin takia munatorvet tukossa. Yritystä on ollut viime elokuusta lähtien. Yksityisellä klinikalla ollaan hoidossa.
Minä ja mieheni toivomme kesäksi 2010 esikoista, olemme noin 25.v ja Etelä-Suomesta. Yritys alkaa näillä näkymin elo-syyskuussa.
Muita?
Hei vaan! Olen myös tuolla 2010 haaveilijoissa mutta tämä esikoispino on hyvä idea! Me aloitetaan yritys tuossa kesäkuussa ja millään ei malttaisi odottaa! Olemme pariskunta Helsingistä kolmenkympin molemminpuolin :)
Oon 23v ja mies kohta 25v.
Pillerit jätettiin jo pois, mutta kortsulla ollaan ainakin ekoihin luomumenkkoihin asti ja varmaan pidempäänkin.
Tulevaisuuden kuviot on vielä auki, niin ei pysty kunnolla suunnittelemaan. Jos kaikki menee hyvin, kortsut jää keväällä pois.
Täällä yksi vauvakuumeilija lisää!
Pillerit jäi juuri pois ja yritys alkakoon, olemme 25 ja 28 vuotiaita helsinkiläisiä ja vauvakuume vaivannut n. puoli vuotta lähinnä minua, kunnes mieskin " suostui" :)
Nyt vaan jännäilemään mutta pakkoyritystä en halua, vaikka ovista seuraankin :)
Mukavaa kun on paljon muitakin ja jos tärppis jo heti niin ehkä jo vaavi kainalossa 09 lopulla..saas nähdä :)