Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ns. Biletupakoijat, onnistuuko se? että polttaa vain bilettäessä, ei arkena?

Vierailija
01.02.2009 |

.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ei näe ikkunasta. Ikinä en ole nähnyt polttavan lasten nähden ja lapset ei tiedä koko jutusta.

Vierailija
2/27 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tiedän monia joilta se lipsuu arkeenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen poltin askin päivässä, sitten askin baarissa ja nyt en enää ollenkaan.

Vierailija
4/27 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

multa..entiedä onnistuuko sulta. nykyään en polta ollenkaan

Vierailija
5/27 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no nyt on ollut kohta vuosi täyttä tupakoimattomuutta kun olin raskaana ja nyt synnytyksen jälkeen ei ole tullut käytyä vielä bileilemässä.

Mutta mulla toi ns. bilepolttaminen onnistuu, arkena ei tupakkaa ollenkaan.

Tupakka haiseekin normaalioloissa tosi pahalta, hyih!

Vierailija
6/27 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aikaisemmin poltin puoli askia päivässä ainakin. Sitten raskauduttua luovuin tupakasta, mutta koin suurta surua, jos en enää edes alkoholin kanssa saa polttaa. Kaikki muu menee, mutta se olut joskus terassilla ja sen kanssa tupakka.. Oikeasti se suretti eniten. Lupasin itselleni, että lapsen synnyttyä saan halutessani tuprutella alkoholin kanssa. Juon oikeasti aika harvoin ja lapsen ollessa 7kk lähdettiin miehen kanssa terassille ja polttelin muutaman tupakan. Sen jälkeen vuosia mentiin niin, että tarjotessa otin alkoholin kanssa tupakan. Nyt sekin on jäänyt pois.

Haluan korostaa, että alkoholin merkitys elämässäni on pieni, mutta silti se lohdutti pitkästä ystävyyssuhteesta (tupakka) luopumista.

Vierailija
7/27 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... sitä bilettämistä oli 3-4 kertaa vuodessa.

Vierailija
8/27 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei onnistu. Lopetin tupakanpolton kaksi vuotta sitten, enkä ole polttanut tupakkaakaan sen jälkeen. Tiedän, ettei pysyisi satunnaisena. Tiedän kyllä ihmisiä, jotka polttavat muutaman silloin tällöin, kerran viikossa tai kuussa tai vuodessa.

Vierailija
9/27 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en voi sietää normaalioloissa tupakansavua. Humalassa se vain maistuu uskomattoman hyvältä. Poltin aikoinani enemmän tai vähemmän säännöllisesti n. 12 vuotta. Raskaana ollessani en polttanut tietenkään. Multa lopettaminen onnistui juuri niin, että rajoitin polttamisen vain bileiltoihin, ja niitä bileiltoja on n. 7 vuodessa.

Vierailija
10/27 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina oon sortunut aloittamaan uudelleen, jos olen biletupakoinut. Ei välttämättä heti mutta jonkun ajan päästä (jopa vuosien). Nyt olen kokonaan ilman.

Vierailija
11/27 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten olen ollut tupakoimatta nyt melkein kolme vuotta, mutta aina kun lähtee "bileisiin" niin tulee poltettua. Tosin niitä bilekertoja on vain joku 3 kertaa vuodessa.

Vierailija
12/27 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 15 vuotta ollut ns. "biletupakoija". En koskaan polta arkena YHTÄÄN, en siis yhtä ainoaa savuketta, mutta bilettäessä, iltaa istuessa ja alkoholia ottaessa tulee polteltua. Poltan "bileillan" aikana jotain 2-10 savukkeen väliltä, riippuen siitä, millaisissa tiloissa ja millaisessa porukassa istutaan.

Koskaan ei tee muulloin mieli tupakkaa, mutta pari lasia viiniä nautittuani, toistenkin polttaessa tekee. Nuorempana, kun ulkona tuli käytyä miltei joka viikonloppu, saatoin polttaa pienen askin viikossa (siis juuri silloin viikonloppuna). Nyt kun illanistujaisia tai ravintolailtoja on ehkä kerran parissa kuussa tai maksimissaankin kerran kuussa, poltan sen pienen askin sitten parin kolmen kuukauden säteellä. Vuodessa menee siis ehkä pari tavallista askillista tupakkaa.

Juuri eilen tupareissa poltin loppuun heinäkuussa ulkomailta ostamani röökiaskin...

Vierailija
13/27 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen aloitin aina tupakoimaan uudestaan kun yritin tupakoida bileissä.

Nykyään on paljon helpompi olla tupakoimatta kun käy baarissa, kun sisällä ei saa polttaa enää paljon missään.

Vierailija
14/27 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin biletupakointi + arkena nicorette, sitten korvasin nicoretet tavallisella purkalla ja vähensin biletupakointia (en ostanut itse askia, vaan pummailin) ja sitten tuli totaalistoppi raskauden myötä. Kun sitten aikanaan olin bilettämässä, niin huomasin etten enää osaa vetää henkosia - ja päätin etten enää viitsi opetellakaan :)

Vierailija
15/27 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kymmenen vuotta sitten lopetin polttamisen ja

pystyn polttamaan jopa viikon(ulkomaan lomailureissuilla x 2) eikä paluu arkeen tuota vaikeuksia.

Vierailija
16/27 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos bileillasta jää vaikka yks tupakka askiin, niin eikö se "tarvitse polttaa pois" seuraavana päivänä eli arkena?

Vierailija
17/27 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ei olisi ikinä taukoa pitänytkään. Mä heitän ne ylijääneet kessut vaatekomeron perimmäiseen nurkkaan ja kaivan vasta kun seuraavan kerran olen ulos lähdössä.

Vierailija
18/27 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en edes ajattele tupakkaa normaalina arkena, mutta jos iltameno tiedossa, niin en edes yritä jättää askin ostoa sikseen.. Muutaman tupakan poltan illassa, sitten loppuaski roskiin ja takaisin ruotuun.

Aikaisemmin poltin päivittäin melkein askin, mutta kun ennen raskautta lopetin, en sen koommin ole selvinpäin tupakan tupakkaa polttanut :-)

Vierailija
19/27 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alotin 17-vuotiaana ja poltin koko ajan, parikymppisenä siirryin vähitellen viihdepolttajaks ja 21-vuotiaana lopetin kokonaan tultuani raskaaks. Lapsen synnyttyä jatkoin viihdepolttoa ja sitä jatku 3 vuotta ja sitten aloin polttamaan myös töissä, mutta kotona en polttanu sillonkaan. Pari viikkoa sitten lopetin töissä polttamisen ja siirryin taas viihdepolttamiseen ja tähän asti on onnistunu (yhet bileet tänä aikana) Välillä on töissä vaikeeta olla polttamatta, mutta sitten meen tupakkapaikalle haistelemaan minuutiks savuja ja lähen pois =) Uskon että tää onnistuu pysymään viihdepoltossa kun aiemminkaan en tosiaan polttanu ku töissä, ja lomat ja vapaapäivät olin polttamatta paitsi jos kävin juhlimassa.

Vierailija
20/27 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu. Mutta morkkis on ihan järkyttävä ja pelottaa että aiheutan itselleni ennenaikaisen kuoleman polttamalla humalassa ( kuukauden tai parin kolmen välein) 1-7 tupakkaa kerralla. Näin morkkiksessa haluaisin lopettaa ihan täysin, mutta nousuhumalassa tuo ajatus liian helposti unohtuu. Pitäisikö lopettaa juominenkin, jotten enää tupakkaan sortuisi. Ahdistaa todella paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi