Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

la:n määrittäminen

01.02.2009 |

Plussasin 24.1. 10kk yrittämisen jälkeen. Minulla on ollut noiden 10kk aikana epäsäännölliset kuukautiset, kierrot on vaihdelleet 28-56 päivää. Kysyisinkin teiltä, jotka ovat plussanneet myöskin epäsäännöllisten kiertojen jälkeen miten paikkansa pitäviä teillä on ollut la nettilaskureiden mukaan?

Olen jo soittanut neuvolaan ja sieltä minulle arvioitiin la viimeisten kuukautisten mukaan, ja varattiin jo aika ultraankin viikon päähän koska sen mukaan olisin nyt rv 8+2. Nyt minua huolestuttaa näkyykö siellä ultrassa vielä mitään, koska tuohon arvioon ei otettu huomioon pitkiä kiertojani. Eli voiko olla, että kiertoni takia ovulaatio on tapahtunut paljon myöhemmin ja olisinkin vasta rv 5-6?

Olisi kamalaa mennä ultraan ja lääkäri toteaisi minulle ettei täältä mitään löydy...

Arvoitus rv 8+2 (vai onko sittenkään)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa edellisessä raskaudessa la määriteltiin ultralla. Heittivät tosi paljon siitä, jos olis viimeisistä kuukautisista laskettu. Nyt meneillään olevaan raskauteen tiesin tasan ovulaation ajankohdan, koska kävin gynellä ultrassa, jossa näkyi puhkeamassa oleva follikkeli, ja gyne sanoi että kahden päivän päästä on ovis (joka siis hyödynnettiin!).

Vierailija
2/2 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa odotuksessa kierron pituus n. 42 pv plus miinus viisi päivää. Raskauden kierto laskettiin standardi 28 pv kierron mukaan ja eka ultra tasan viikolle 12+0. Ultrassa vastasi viikkoja 10+0, joten hyvinkin oli kierto tuon 42 pv ja ovis siis 2 viikkoa myöhemmin kuin 28 pv kierron mukaan oletettu.

TOisen raskauden alkaessa oli ollut vain yhdet kuukautiset esikoisen imetyksen päättymisen jälkeen ja tuolloin kierto 47 pv. Toisesta kierrosta jo tärppäsikin eikä siis mitään aavistusta kierron pituudesta. Mahdollisia hedelmöityspäiviä oli merkattuna kalenteriin, mutta niitäkin useampia. Ennen ekaa ultraa neuvolassa kuultiin jo sydänäänet, jotka th sanoi kuulevansa rv 10 alkaen. Nyt edellisen kokemuksen perusteella ultra oli varattu jo vähän pidemmän kierron mukaan mutta silti oletettu rv 12 oli taas vasta 9+5 ja ovis ollut siis kiertopäivänä 38. Laskettu aika muuttui siis 28 pv kierron mukaan lasketusta melkein kuukauden. Sydänäänetkin th kuuli siis jo 7+5, th ei meinannut tätä millään uskoa. Rakenneultrassa viikot kuitenkin vastasivat aiemmin ultralla määritettyjä, joten siihen on uskominen.

Ekassa raskaudessa tietty huolestutti vastaamattomat viikot alussa, vaikka ne pitkällä kierrolla voikin selittää. TOisella kertaa en enää osannut tätä murehtia. Nt- ultria kai tehdään aikaisintaan viikolla 10 ja vaikka raskaus olisi tuosta kuukaudenkin perässä niin sykehän silti jo alkaa olla näkyvissä. Jotain pystyt ehkä päättelemään myös oireiden alkamisajankohdasta ja päivästä jolloin plussasit sekä viivan vahvuudesta (ainakin jos olet useamminkin plussatestin tehnyt).

Kärsivällistä odottelua toivotellen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla