Kaverini ei syönyt mun tekemää kalaa
tein lohta (jonka olin laittanut tuoreena pakastimeen jouluna).. se oli uunissa 150 asteessa 45min. Oli tosi hyvää ja maukasta, mutta kaverini ei voinut sitä syödä koska pelkäs että siinä oli listeriaa? Eikö se kuole 70 asteessa? Eihän siinä mun kalassa voinut sitä olla?
Kommentit (11)
Mua ottaa päähän nämä odottajat jotka eivät voi mitään syödä!
Vähän sama juttu, kun jokin maksalaatikko, ettei nyt kannata ihan joka päivä vetää. Itse en kyllä jättäisi kaverin tarjoamia kypsiä lohia väliin, vaikka homejuustot yms. jätänkin.
oli helpompaa ennen, sai syödäkin normaalisti. Nykyiset raskaanaolijat ovat niin sosiaalisesti syömärajoitteisia. Eiköhän marginaalisia riskejä vähän liioitella, kuka tuntee yhenkään väärän ruokavalion vuoksi sikiöaikana vammautuneen lapsen?
T. Sh äitix5
no kaveri just sano että "voi kun vois syödä kun en oo lohta syönyt ainakaan kuukauteen tai kahteen. mutta siinä voi olla sit listeriaa"..
-ap
Sehän on pastöroimattomien maitotuotteiden ongelma. Kaveriltasi on nyt mennyt taudit sekaisin.
esim. pakastevihanneksissa ja kylmäsavukalassa jne.
Kyllä uunilohta saa syödä. No, älä sinä välitä, omapa oli vikansa kun ei tiennyt miten asian laita oikeasti on.
harvointa sitä kaupassa on - kirjolohta ja norjalaista merilohta vaan...
Ei siitä nyt helposti mitään epämuodostumia tule, mutta varmaan lisää esim syöriskiä ja on siksi myös imetysaikan kielletty
Jos ei syönyt niin ei syönyt. Ei siis oikeesti johtunut siitä että oli SINUN valmistamaa, vaan siitä että oli lohta ja kaverisi muisteli varmaan väärin noi listeria jutut.
ihan samaa ajattelin, kaik oli ennen helpompaa, myös raskaana oleminen... en todennäköisesti suoriutuisi koko raskaudesta tänä rajoitusten aikana. Kalmalaa jos lastenhoitaminenkin on vaikeutunut samassa mittakaavassa... huh
Sitä ei saa syödä USEIN raskaana ollessaan. Listeriat on kyllä tuosta kalasta jo kuolleet.