kuinka aikaisin ekat raskausoireet?
eli siinä lyhyesti? voiko ennen menkkojen alkamisajankohtaa olla oireita? jos niin millaisia?
Kommentit (4)
Mun on itse henkilökohtaisesti vaikea uskoa, että kauheen isoja oireita voisi olla ennen menkkoja. Jollain ehkä, mutta pitäisi niitä enemmin kuviteltuina.
Mulla rv 33 menossa ja noin viikoilla 24-26 kokemaani lievää närästystä lukuunottamatta ei ole ollut mitään raskausoireita; ei pahaa oloa, väsymystä tai muutakaan. Kieltämättä tässä vaiheessa vatsa alkaa jo vähän hankaloittaa elämää eli esim. omat varpaan kynnet on vähän haastava leikata, mutta ei mahdotonta.
Ei siis vasta alkion kiinnityttyä kuten moni uskoo. Toki sitten jos alkio ei kiinnity tai raskaus menee kesken loppuvat oireetkin vähitellen.
Ennen menkkoja alkamisajankohtaa oireita, joita itselläni on ollut: alavatsan turpoaminen (2 raskaudessa), rintojen arkuus (2 raskaudessa), nivuskipu ( 1 raskaus, jatkui melkein koko raskauden), lämmön nousu (1 raskaus ,jäi koholle muutamaksi viikoksi), öklö olo (1 raskaus, voinkin sitten pahoin lähes koko raskauden).
Riippuu niin paljon siitä miten herkkä on itse reagoimaan hormonimuutoksiin.
muutamaa päivää ennen kuin tein pos. raskaustestin rv 4+0 (kp 28). Silloin myös kahvista meni maha sekaisin jo ennen testiä, molemmat oireet helpottivat sitten parissa viikossa.
Nyt kp 47, maha turvoksissa mutta en jaksa testata kun ei ole muita oireita... Tai pelkään varmaan negaa kun ei oo ihan eka yk.