Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksihän joidenkin ihmisten ominaishaju on todella paha

Vierailija
28.12.2014 |

En nyt tarkoita pahalla hajulla sellaisia ihmisiä, jotka ovat epäsiistejä tai haisevat esim. hielle.

En tiedä miten yleisesti muut huomaavat ihmisten ominaishajuja, mutta minulla on tosi herkkä hajuaisti ja mielestäni jokainen ihminen tuoksuu vähän erilaiselle, yleensä ihmisen tuoksu on sellainen neutraali/joillain jopa mukava.

Tunnen yhden miehen (työkaveri), joka haisee jotenkin tosi vastenmieliselle. On yleisilmeeltään siisti ja vaatteetkin ovat aina puhtaat, mutta haisee aina tosi omituiselle. Ihan kuin sellainen vähän pistävä biojätteen/ruuantähteiden haju.

Sitten eräs nainen haisee sellaiselle voimakkaan makealle.

Mistä ominaishajut johtuvat? Vai olenko ihan friikki kun tunnistan hajut noin herkästi? Onko tätä muilla? :D En ole IRL kehdannut puhua "ongelmastani" kenellekään.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ap mistä puhut, minulla myös hyvin herkkä nenä. Muistan jo päiväkotiaikoina jollain tapaa karttaneeni erästä tyttöä, jonka omaistuoksu oli hyvin voimakas ja epämiellyttävä poiketen selvästi kaikkien muiden lasten ominaistuoksuista. Luonnehdin lapsena tuota outoa hajua "sinappiseksi", mutta nykyään ymmärrän että sitä kai voisi kutsua jonkinlaiseksi myskisyydeksi. Sellainen mausteisen likainen, pippurinen tai jopa virtsainen läpitunkeva löyhkä. Yleensä mielestäni ihmiset, varsinkin naiset, tuoksuvat pehmeämmälle ja neutraalimmalle, jopa hieman makealle tai hedelmäiselle, mutta tuon yhden tytön ominaishaju oli mielestäni niin poikkeava ja epämiellyttävä, että en esim. saattanut istua hänen läheisyydessään. Hän haisi pitkän matkan päähän. En tiedä millaiset hänen sukujuurensa olivat, mutta iho oli "oliivinen" eli vaalea mutta tumma ja hiukset hyvin tummanruskeat ja kiharat. Tytössä ei muuten ollut mitään vikaa, tänä päivänä hän on lääkäri, mutta tuo haju pysyi nenääni aina niin vastenmielisenä, etten pytynyt olemaan kovin läheisissä tekemisissä koskaan. Haju suorastaan huusi minulle että pysy loitommalla, vaikka olen siis nainen itsekin!

Vierailija
62/83 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiimaiset miehet haisivat mielestäni ällöttävälle jo vuosia ennen kuin tajusin olevani lesbo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No just. Nyt kun tupakointi on kielletty lähes joka paikassa, niin kuinkas kävikään. Nyt nää omaa elämää vailla vaeltavat urpot valittavat siis kanssaihmisten hajuista. Pitäisikö nämä, heidän mielestään jollekin haisevat, sulkea keskitysleireihin?

Sitäkin mietin että tuleeko näille koskaan mieleen, että omassa päässä on jotain vialla, kun niitä olemattomia hajuja koko ajan tulee.

vali vali vali vali älä pilaa tätä ketjua.

Vierailija
64/83 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lukeneeni joskus että sellanen makea päärynämäinen haju johtuu hiivan liikakasvusta.

Joillain ihmisllä on tosiaan herkempi hajuaisti kuin toisilla. Ajatelkaa kuinka vahvasti lemmikit haistavat meidät!

Vierailija
65/83 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla puskee ihosta jotenkin sellainen eltaantunut haju, mutta vain jos olen syönyt monta päivää herkkuja, keksejä, jätskiä ym. Parhaillaan nytkin. Inhottavaa, haistan hajun käsivarsista erityisesti, kun ovat lähellä kasvoja. Voiko ruokavalio vaikuttaa näin paljon, vai kuvittelenko vain.?

Kyllä se tosiaan vaikuttaa.

Vierailija
66/83 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiristakin huomaa kuinka ne tuoksuu kaikki erilaiselle.

Vierailija
67/83 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä totta, minulla on hyvä hajuaisti ja huomaan tämän. Varsinkin jotkut miehet haisevat todella epämiellyttävälle, eikä tosiaan kyse ole likaisuudesta mikä on se yleisin syy hajulle. Tämä on vähän kuin jonkun eläimen ominaishaju. Sitten on kyllä joitakin naisiakin joilla on epämiellyttävä ominaishaju, eräs ystäväni on tällainen eikä se todellakaan johdu pesemättömyydestä, hän huolehtii hygieniastaan hyvin.

Ja kun huomaan, että jotkut aivan siistit ihmiset haisevat minun nenääni pahalta, niin olen alkanut pelätä, että ehkä minäkin muiden mielestä haisen, eihän sitä omaa ominaishajuaan itse huomaa. Eihän tämmöisiä asioita kohtelias ihminen toiselle sano, joten jos haisen tuttavieni mielestä pahalta niin en koskaan saa sitä tietää.

Vierailija
68/83 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
69/83 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
70/83 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan teistä epäillyt haistavansa esim. hämähäkkejä? Hajuaistini ei ole aina kovin hyvä, mutta kesällä huomasin yhdessä tilassa epämiellyttävän ummehtuneen hajun. Muutamien päivien päästä sieltä löytyi pari mustaa isoa hämähäkkiä. Kammoan hämähäkkejä muutenkin, niiden löytyminen inhotti. Kun näin ne, ne ottivat jalat alleen ja häipyivät näkyvistä.. Samalla poistui haju.

Vierailija
71/83 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haistan sperman ja pesuaineen sekoituksen, aamubusseissa ja työpaikoilla usein haistaa, viimeksi kaupassa. Se on todella tunnistettava haju, peseytykää paremmin.

Vierailija
72/83 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä herkkänenäistä porukkaa.

Vierailija
73/83 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ex-kollegani, josta tuli myos hyva ystavani, haisi/ haisee perunakellarille. Jotenkin sellainen ummehtunut itaneen perunan haju potenssiin sata. Han on reilut 50v nainen, todella siisti ja uskoisin etta huolehtii hygieniastaan. Itse olen hiukan hanta nuorempi mies enka omaa mitenkaan erityisen tarkkaa hajuaistia. Nykyaan nahdaan harvemmin kun ei asuta enaa samassa kaupungissa, mutta silloin kun nahdaan niin tuntuu kuin oltaisiin perunakellarissa 😃.

Minusta, raavaasta miehenjarkaleesta, on taas sanottu, etta tuoksun hunajamaidolle. Wtf!? (Pari exaa sanoi nain.)

Asui ns. hometalossa.

Vierailija
74/83 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haistan sperman ja pesuaineen sekoituksen, aamubusseissa ja työpaikoilla usein haistaa, viimeksi kaupassa. Se on todella tunnistettava haju, peseytykää paremmin.

Joku tietty pyykinpesuaine haisee minun nenääni kuvailemaltasi ja voimakkaasti haiseekin. En usko, että kaikki ne ihmiset (molempia sukupuolia löytyy) kulkevat spermaisissa vaatteissa, mutta jo töissä ulko-ovesta tullessa haistaa, jos joku tällä pesevistä ihmisistä on vuorossa. Joskus koetin selvittää, että mikä merkki on kyseessä, mutten muista, että oliko se joku tietty Omo vai mikä.

Vierailija
75/83 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmäinen tuoksu voi johtua myös syövästä.

Vierailija
76/83 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kausia jolloin haisen yleisesti pierulle ja joskus haisen jollekin itämaiselle makealle mausteelle.

Puskee kainaloista ja imusolmukkeista voimakkaasti.

Olen saanut kehuja että ompa upea hajuste.

Se on vain omaa hienhajua.

Toisinaan kainaloista tulvii voimakas curry-lihapullien tuoksu. Se on speciaalini jolla hurmaan muut.

Syön silloin paljon sipulia ja säilykelihaa suoraan purkista.

Vierailija
77/83 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin eräänä päivänä, että haisin jotenkin imelältä. Seurasin tilannetta ja huomasin, että haju ei johtunut ainakaan pesemättömyydestä, sillä haisin samalta suoraan suihkusta tullessakin. Noin 3 viikon kuluttua soitin terveyskeskukseen kysyen, onko haju mahdollisesti jonkin sairauden merkki vai mistä mahtaa olla kyse. Sieltä ei osattu sanoa asiaan juuta eikä jaata, kehotettiin vain seuraamaan tilannetta. No, nyt en enää hajua huomaa, mutten valitettavasti tiedä haisenko edelleen vai olenko vain tottunut hajuun.

Vierailija
78/83 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku tietty pyykinpesuaine haisee minun nenääni kuvailemaltasi ja voimakkaasti haiseekin. En usko, että kaikki ne ihmiset (molempia sukupuolia löytyy) kulkevat spermaisissa vaatteissa, mutta jo töissä ulko-ovesta tullessa haistaa, jos joku tällä pesevistä ihmisistä on vuorossa. Joskus koetin selvittää, että mikä merkki on kyseessä, mutten muista, että oliko se joku tietty Omo vai mikä.

Ei kyllä tämä on ihan sitä itseään, miehenä muistan teini-iästä tutun hajun, ei sitä vielä osannut silloin yhdistää, ja naiset ei tältä tuoksu (ellei tietty ole naamahoitoa saanut). Usein on käytetty jotain urheilusaippuaa, joka tekee siitä yhdistelmästä todella pistävän tuoksun.

Vierailija
79/83 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
80/83 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amfetamiinin käyttö saa myös ihmisen haisemaan kummalle (imelä/etikkainen löyhkä, vaikea salittää)