Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa mulle miksi vaunuissa pidetään nykyään poikkeuksetta harsoa aukon päällä?

Vierailija
30.01.2009 |

Onko se joku tapa, jota luullaan olevan pakollista noudattaa? Lumipalloefekti? Antakaa niiden vauvojen nyt edes vähän kurkistaa taivasta ja äidin kasvojakin... Toki kovalta tuulelta, häikäisyltä ja ampiaisilta on hyvä suojata, mutta että sideharso koko ajan edessä? Voisiko joku selittää. Ja kuten totesin, tästä ei poikkeuksia näe.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvamme on poikkeuksellisen ruma tai joskus silloin kun liikun yksin ilman vauvaa pummilla julkisissa kulkuvälineissä täällä pk-seudulla..

Vierailija
2/53 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli rattaissa lennossa vaihdettava työntösuunta, joten tuuli tai aurinko ei haitannut. Minusta harso on kertakaikkisen TURHA kun on lämmintä -5, pimeää eikä sada ja kummasti tuolla ulkona on harso lähes joka vaunun/rattaat peittona

Harso ei varmasti suojaa oravilta, kissoilta tai jyrsijöiltä tms. niinkuin joku ketjussa uskotteli, sitä varten on olemassa ihan metallinen suoja.

Jotenkin tuntuu että jotkut yrittää suojella vauvaa "pelottavalta, pahalta maailmalta" sinne harson taakse.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sen verran suojaa, etteivät posket palellu, mutta ilma kyllä kulkee reunoista.

Kokeilkaapas muuten laittaa harso naamallenne, sen läpi pystyy hengittämään, joten tuskinpa kukaan vauva vaunuihin kuolee harson takia.

Vierailija
4/53 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuleeko siellä niin kovasti vai mikä syynä moiseen?

Vierailija
5/53 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä käytän auringon suojana ja matkarattaissa laitan yleensä rievun kun lapsi nukkuu. saa olla rauhassa.

Miten tämäkin asia voi häiritä jotakuta?

Vierailija
6/53 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun vauva oli ihan pieni pidin siinä aukon päällä sellasta"verkkoa", mistä näkyi läpi, mutta ei tuuli tai ötökät lennelly rattaisiin, tämä siis oli silloin kun vauva oli muutaman kuukauden ikäinen, nyt kun hän on vanhempi en pidä vaunuissa mitään. Eli minä nyt olen se poikkeus, pidin siis viime kesänä tuota verkkoa.. En edes harkinnut harsoa, se verkko makso muutaman euron kaupassa, vaikka en tosin usko, että kukaan säästösyistä sitä harsoa pitää, se on monien mielestä vissiin kätevää? Ja yleistynyt kun monet näkee muilla sellaisia..

Vierailija
7/53 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vauvani on paremmin suojassa pakokaasuilta ja ihmisten pöpöiltä, ja muutenkin nukkuu rauhallisemmin kun ei näe hälinää ympärillä.

Vierailija
8/53 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä heidän vauva-aikanaan noita harsoja pidetty.

Täälläpäin näkee myös, että kuljetaan sadesuoja vaunujen päällä kesät talvet, satoi tai paistoi. Sitäkin tapaa olen ihmetellyt, kun joillekin tuntuu olevan niin tarkkaa minkä väriset ja kuosiset vaunut ovat ja sitten ne peitetään karun näköisillä sadesuojilla lähes aina.

Vierailija
9/53 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin näkee myös, että kuljetaan sadesuoja vaunujen päällä kesät talvet, satoi tai paistoi. Sitäkin tapaa olen ihmetellyt, kun joillekin tuntuu olevan niin tarkkaa minkä väriset ja kuosiset vaunut ovat ja sitten ne peitetään karun näköisillä sadesuojilla lähes aina.

Vierailija
10/53 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka mukaan vauvan ja äidin katsekontakti on äärimmäisen tärkeä vauvan kehitykselle ja verrattiin stressivasteita vauvoilla, jotka joko näkivät äidin kasvot vaunuissa/rattaissa tai eivät nähneet. Ero oli selkeä.

Vierailija
11/53 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ikinä nähnyt tarpeelliseksi. Kun ostaa kunnon vaunut, ei tarvita lisäsuojaa tuulelta, häikäisysuojaa, eikä edes ötökkäsuojaa, kun vaunuissa on kaikki tarpeellinen.

Vierailija
12/53 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka mukaan vauvan ja äidin katsekontakti on äärimmäisen tärkeä vauvan kehitykselle ja verrattiin stressivasteita vauvoilla, jotka joko näkivät äidin kasvot vaunuissa/rattaissa tai eivät nähneet. Ero oli selkeä.

Vierailija
13/53 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa......

Vierailija
14/53 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämäkin asia voi häiritä jotakuta?

Vierailija
15/53 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei kai sitten haittaa ettei niitä hienouksia näe kukaan xD

Vierailija
16/53 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaunujen kuomun edessä vaikka Oulussa tuulee aina. Minulle riitti että vaunupeiton etuläppä oli nostettu ylös ja se rajasi 1/4 osan kuomunaukosta.

Ne saasteet tunkevat kyllä harsonkin läpi, enkä muutenkaan päästäisi ihmisiä köhimään ja sorkkimaan kuomun sisälle.

Enkä muuten kertaakaan nukuttanut lasta ulkona jos ei muuten oltu vaunuilla ulkona liikkeellä.

Vierailija
17/53 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta aina riittää keskusteltavaa.

Ei uskoisi miten suuri vaikutus yhdellä rievulla on...

Vierailija
18/53 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta aina riittää keskusteltavaa.

Ei uskoisi miten suuri vaikutus yhdellä rievulla on...

Vierailija
19/53 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan (rievun käyttäjä) ei sen kummemmin kyseenalaista tarpeellisuutta/järkevyyttä. Tehdään näin, kun muutkin tekee...

Vierailija
20/53 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

harso on ainoastaan silloin kun lapsi nukkuu. Olen huomannut että unet pitenevät hieman ja onhan se pakkaskelillä mukava kun lämpötila pysyy edes hieman pidempään lämpimänä siellä kopassa.