Kertokaa mulle miksi vaunuissa pidetään nykyään poikkeuksetta harsoa aukon päällä?
Onko se joku tapa, jota luullaan olevan pakollista noudattaa? Lumipalloefekti? Antakaa niiden vauvojen nyt edes vähän kurkistaa taivasta ja äidin kasvojakin... Toki kovalta tuulelta, häikäisyltä ja ampiaisilta on hyvä suojata, mutta että sideharso koko ajan edessä? Voisiko joku selittää. Ja kuten totesin, tästä ei poikkeuksia näe.
Kommentit (53)
Meillä oli rattaissa lennossa vaihdettava työntösuunta, joten tuuli tai aurinko ei haitannut. Minusta harso on kertakaikkisen TURHA kun on lämmintä -5, pimeää eikä sada ja kummasti tuolla ulkona on harso lähes joka vaunun/rattaat peittona
Harso ei varmasti suojaa oravilta, kissoilta tai jyrsijöiltä tms. niinkuin joku ketjussa uskotteli, sitä varten on olemassa ihan metallinen suoja.
Jotenkin tuntuu että jotkut yrittää suojella vauvaa "pelottavalta, pahalta maailmalta" sinne harson taakse.....
Kyllä se sen verran suojaa, etteivät posket palellu, mutta ilma kyllä kulkee reunoista.
Kokeilkaapas muuten laittaa harso naamallenne, sen läpi pystyy hengittämään, joten tuskinpa kukaan vauva vaunuihin kuolee harson takia.
Tuuleeko siellä niin kovasti vai mikä syynä moiseen?
Kesällä käytän auringon suojana ja matkarattaissa laitan yleensä rievun kun lapsi nukkuu. saa olla rauhassa.
Miten tämäkin asia voi häiritä jotakuta?
silloin kun vauva oli ihan pieni pidin siinä aukon päällä sellasta"verkkoa", mistä näkyi läpi, mutta ei tuuli tai ötökät lennelly rattaisiin, tämä siis oli silloin kun vauva oli muutaman kuukauden ikäinen, nyt kun hän on vanhempi en pidä vaunuissa mitään. Eli minä nyt olen se poikkeus, pidin siis viime kesänä tuota verkkoa.. En edes harkinnut harsoa, se verkko makso muutaman euron kaupassa, vaikka en tosin usko, että kukaan säästösyistä sitä harsoa pitää, se on monien mielestä vissiin kätevää? Ja yleistynyt kun monet näkee muilla sellaisia..
että vauvani on paremmin suojassa pakokaasuilta ja ihmisten pöpöiltä, ja muutenkin nukkuu rauhallisemmin kun ei näe hälinää ympärillä.
eikä heidän vauva-aikanaan noita harsoja pidetty.
Täälläpäin näkee myös, että kuljetaan sadesuoja vaunujen päällä kesät talvet, satoi tai paistoi. Sitäkin tapaa olen ihmetellyt, kun joillekin tuntuu olevan niin tarkkaa minkä väriset ja kuosiset vaunut ovat ja sitten ne peitetään karun näköisillä sadesuojilla lähes aina.
Täälläpäin näkee myös, että kuljetaan sadesuoja vaunujen päällä kesät talvet, satoi tai paistoi. Sitäkin tapaa olen ihmetellyt, kun joillekin tuntuu olevan niin tarkkaa minkä väriset ja kuosiset vaunut ovat ja sitten ne peitetään karun näköisillä sadesuojilla lähes aina.
jonka mukaan vauvan ja äidin katsekontakti on äärimmäisen tärkeä vauvan kehitykselle ja verrattiin stressivasteita vauvoilla, jotka joko näkivät äidin kasvot vaunuissa/rattaissa tai eivät nähneet. Ero oli selkeä.
Itse en ole ikinä nähnyt tarpeelliseksi. Kun ostaa kunnon vaunut, ei tarvita lisäsuojaa tuulelta, häikäisysuojaa, eikä edes ötökkäsuojaa, kun vaunuissa on kaikki tarpeellinen.
jonka mukaan vauvan ja äidin katsekontakti on äärimmäisen tärkeä vauvan kehitykselle ja verrattiin stressivasteita vauvoilla, jotka joko näkivät äidin kasvot vaunuissa/rattaissa tai eivät nähneet. Ero oli selkeä.
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa......
Miten tämäkin asia voi häiritä jotakuta?
Se ei kai sitten haittaa ettei niitä hienouksia näe kukaan xD
vaunujen kuomun edessä vaikka Oulussa tuulee aina. Minulle riitti että vaunupeiton etuläppä oli nostettu ylös ja se rajasi 1/4 osan kuomunaukosta.
Ne saasteet tunkevat kyllä harsonkin läpi, enkä muutenkaan päästäisi ihmisiä köhimään ja sorkkimaan kuomun sisälle.
Enkä muuten kertaakaan nukuttanut lasta ulkona jos ei muuten oltu vaunuilla ulkona liikkeellä.
josta aina riittää keskusteltavaa.
Ei uskoisi miten suuri vaikutus yhdellä rievulla on...
josta aina riittää keskusteltavaa.
Ei uskoisi miten suuri vaikutus yhdellä rievulla on...
Kukaan (rievun käyttäjä) ei sen kummemmin kyseenalaista tarpeellisuutta/järkevyyttä. Tehdään näin, kun muutkin tekee...
harso on ainoastaan silloin kun lapsi nukkuu. Olen huomannut että unet pitenevät hieman ja onhan se pakkaskelillä mukava kun lämpötila pysyy edes hieman pidempään lämpimänä siellä kopassa.
vauvamme on poikkeuksellisen ruma tai joskus silloin kun liikun yksin ilman vauvaa pummilla julkisissa kulkuvälineissä täällä pk-seudulla..