Mä en ikinä haluaisi omakotitaloa!
Siis asuntona ihan jees, mutta voi helvetti jos joutuisin pihaa laittelemaan ja kasteleen kukkia niin ei kiitos. Ja sitten vielä kaikki saatanan lumityöt, haravoinnit ja ruohonleikkuut.. Mulle riittää kyllä mainiosti kerrostalo elämä. Sisällä huushollissakin tarpeeksi siivoomistä ja laittamista joka päivä, ni vielä pitäisi pihaa laittaa.. ei kiitos! Nostan kyllä hattua jengille jotka pystyvät lasten lisäksi hoitamaan ison omakotitalon ja sen pihan..!! Itse en sitä jaksaisi/pystyisi.
Kommentit (26)
tai sitten olet laiska. Istut neljän seinän sisällä vetelehtimässä vapaa-aikasi.
Pihatyöt yms talon hommat voidaan laskea ihmisillä harrastukseksi.
Ne lehdethän kerää kätevästi sillä (joku erillinen lisäosahan siihen tarvitaan?).
ja nurmikonleikkuu hoituu istuttavalla leikkurilla, ettei sekään enää rasita.
taas omakotitaloasumisessa on enemmän sitä yhteisöllisyyttä. Esim. kaikki aina näkee, että millainen auto on kenenkin pihassa ja tosiaan enemmän voi olla sitä kyttäysmeininkiä. Meillä kerrostalossa taas vieraiden autot on vieraspaikoilla ja siitä ei voi kukaan alkaa laskemaan, että ahaa Niemisillä on nyt tuollainen auto vieraana, pettääköhän ukko jne. Koen, että kerrostalossa voi elää enemmän omaa elämää eikä tarvitse miettiä, että mitäköhän ne naapurit ajattelee. En väitä, että omakotitalossa näin välttämättä olisi, mutta on se kuitenkin sellaista "avoimempaa" asumista.
Mä en missään tapauksessa haluaisi asua rivitalossa. Pieni pihan läntti, johon yleensä näkymät naapureilta, joten ei siinä mitään osaisi tehdä tai nauttia siitä pihasta. Joko kerrostalo tai omakotitalo. Kerrostalon etuina edullisemmat hinnat ja yleensä paremmat sijainnit varsinkaan jos ei ole autoa.
Itse en ole yhteisöasuja, vaan kaipaan sitä omaa tupaa ja omaa lupaa, joten valitsimme omakotitaloasumisen.
että omakotitalosta onhelpompi lähteä ulos. Kerrostalossa saattaa varsinkin huonoilla keleillä jumittua sisälle useammaksi päiväksi, mutta omakotitalosta helpompi lähteä haukkaamaan ilmaa ulos. Ja nuo lumi- ja nurmikkotyöt näen vaan hyötynä, liikuntaa saa, toki vanhoilla/sairailla ihmisillä sitten eri asia.
Nyt asumme tilapäisesti kerrostalossa ja voi hemmetti sentään. Minusta ei todellakaan olisi asumaan kerrostalossa loppuelämääni. Onneksi talo on kohta valmis ja pääsemme muuttamaan.
Siinä saa ihan huomaamatta hyvää liikuntaakin samalla. Ja meillä on mies parempi ruuanlaittaja, vaikka kumpikin kyllä teemme kaikkia näitä em. töitä.