Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en ikinä haluaisi omakotitaloa!

Vierailija
30.01.2009 |

Siis asuntona ihan jees, mutta voi helvetti jos joutuisin pihaa laittelemaan ja kasteleen kukkia niin ei kiitos. Ja sitten vielä kaikki saatanan lumityöt, haravoinnit ja ruohonleikkuut.. Mulle riittää kyllä mainiosti kerrostalo elämä. Sisällä huushollissakin tarpeeksi siivoomistä ja laittamista joka päivä, ni vielä pitäisi pihaa laittaa.. ei kiitos! Nostan kyllä hattua jengille jotka pystyvät lasten lisäksi hoitamaan ison omakotitalon ja sen pihan..!! Itse en sitä jaksaisi/pystyisi.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon oikein tyytyväinen elämääni rivarissa. Pihaa sen verran että saa jonkun kukkapurkin laitettua ja lapsille leikkimökin. Siinä on ihan riittävästi nurmikon leikkuuta sun muuta hommaa, enempää en haluais.

Huvittaa kun omakotitalossa asuvat kaverit aina kyselee että koskas te rakennatte talon. Ei koskaan, mutta kun eivät usko =D On vissiin vaikea uskoa, että kerros- tai rivitalossa voi oikeasti elää asumismuotoonsa tyytyväisiä ihmisiä!

Vierailija
2/26 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asunto kerrostalon ylimmässä kerroksessa ja ikinä en omakotitaloon lähtisi. Tämä on jollekin vaikea asia ymmärtää että se omakotitalo ei ole kaikkien unelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin pihan "sisustaminen".En voisi kuvitella asuvani kerros-tai rivitalossa.meiä on niin joka lähtöön;)

Vierailija
4/26 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan luule, että kaikki haluavat okt:n, vaikka meillä sellainen onkin ja se on aina ollut meille mieluisin asumismuoto.

Ei omakotitalossa asuminen muuten välttämättä ole niin kauhean työlästä, riippuu paljon talosta, miten piha on laitettu jne. Meillä esim on iso tontti, mutta pakollisia lumitöitä vähän, sillä autotalli-katos on ihan tien vieressä. Pakko kolata vain kulkuväylä talolle.

Vierailija
5/26 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on iso piha ja hoidan sitä vaan silloin kun huvittaa. Ei lehtipuita, eli ei haravointia. Lumitöitä tehdään sen verran, että päästään ovelta autotallille.

Kyllä nuo lapioimiset ovat pientä verrattuna siihen iloon, kun lapset ja koira saavat rynnätä vaikkaa aamulla kuudelta peuhaamaan omalle pihalle lumeen ja vanhemmat voivat palata takaisin peiton alle! (Keväästä, kesästä tai syksystä puhumattakaan).

Vierailija
6/26 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä sellainen peruspiha tai varta vasten vähätöiseksi suunniteltu piha ihan siistinä pysyy aika vähälläkin työllä. Meillä ainakin. Ei olla ns. puutarhaihmisiä että oltaisiin jatkuvasti kädet mullassa, mutta omakotitalosta emme ikinä lähtisi. Oma rauha ja vapaus, lapsilla turvallinen piha jne.

Vierailija
7/26 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haaveissa on omakotitalo. Tosin sopivan omakotitalon löytäminen varsinkin kaupungista on haastavampaa kuin kerrostaloasunnon, sillä monet omakotitalot on postimerkkitontteja, joissa katsellaan suoraan naapurin ikkunoihin. Lisäksi myös sijainti rajoittaa, sillä en haluaisi mihinkään kovin kauas keskustasta ja palveluista muuttaa. Ja yleensä juuri palveluja lähellä olevat talot ovat niitä joissa pihat vieri vieressä ja tuijotellaan toisia.

Vierailija
8/26 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ostettiin omakotitalon sijasta kerrostalo-osake. Mutta eivät ymmärrä sitä, että kaikki eivät tahdo sitä punaista tupaa... Lapsillakin pihassa aina leikkikavereita, ei tarvitse yksin leikkiä ja jos putki pamahtaa, niin soittaa vaan ilmaiseen huoltoyhtiöön joka tulee heti korjaamaan tilanteen. Lumitöitä ei ole ja jos haluaa tehdä pihahommia ni senkus hakee taloyhtiön haravan tai lumikolan roskiskatokselta ja ryhtyy hommiin..

Vierailija
9/26 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuvat kerrostalossa. Lunta on nykyään niin vähän, että lumityöt nyt menee ja nurmikonleikkuu hoituu istuttavalla leikkurilla, ettei sekään enää rasita.

Kesällä pihalla grillaaminen perheen tai ystävien kesken taas on niin mukavaa, että en ymmärrä mitä sitten tehtäisiin, jos asuttaisiin kerrostalossa. Eli plussat ja miinukset kun ynnää, niin kyllä omakotitalo nyt ainakin voittaa. Jos ei olisi miestä, niin muuttaisin heti kerrostaloon, eli tilanteen mukaan tässä elellään.

Vierailija
10/26 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-6h penthouse kämppä :) eli kerrostalon ylinkerros tai sit toka kerros kävis kans...

Vierailija
11/26 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä haluais enää asua kerrostalossa.. oon kasvanu omakotitalossa ja haluan aina asuakkin.. oon kyllä asunut myös kerrostalossa ja rivitalossa.. Mutta ei ne lyö vertoa omakotitaloon.. etenkin kun se on maalla:)

Vierailija
12/26 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrostalomme pihassa vantaalla :) ei oo ku yx valittaja ämmä meille siitä valittanut, ei muut. se muija valitaa kyllä kaikesta mahollisesta. GRILLAUS kieltoja ei talon säännöissä ole, paitsi parvekegrillaus tietty.

Vierailija
13/26 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas kaipasin kaupungissa asuessani koko ajan tilaa ympärilleni. Lumityöt on kivaa hyötyliikuntaa ja nurmikonleikkausta rakastan! Taidan olla vähän hullu... :) Nytkin haaveilen maaseudusta, 1000 neliön pihassa tuntuu siltä, että naapurit tulee niskaan.

Vierailija
14/26 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ne pihatyöt ja talon kunnossapito ei houkuta. Varsinkin kun mies kerran haaveili omakotitalosta ja aloin puhua kaikista hommista, mitä se tuo tullessaan, niin mies katsoi mua silmät pyöreinä ja kysyi "mitä hommia"?? Ei kiitos, täällä rivarissakin saan tehdä lähes kaikki hommat itse.

Vierailija
15/26 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omakotitaloa ei tuohon yhtälöön mahtuisi, ei vaan riittäisi aika.

katsotaan sitten uudestaan jos nuo kaksi viimeistä myydään tai jotain.

Vierailija
16/26 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt miksi kukaan haluaa asua rivitalossa. Naapurit seinän takana, piha pieni ja hyödytön ja hintaa paljon enemmän kuin kerrostaloasunnolla.

Vierailija
17/26 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä asumismuodossa on niin paljon yhdessä päätettäviä ja tehtäviä juttuja, että erittäin helposti tulee riitaa naapureiden kanssa. Ja aina osuu samaan rivariyhteisöön joku täysin taulapääperhe, joka on joka asiassa eri mieltä yhtiökokouksissa. Kerrostalossa ja omakotitalossa tätä ongelmaa ei ole.

En ole koskaan ymmärtänyt miksi kukaan haluaa asua rivitalossa. Naapurit seinän takana, piha pieni ja hyödytön ja hintaa paljon enemmän kuin kerrostaloasunnolla.

Vierailija
18/26 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos putki pamahtaa, niin soittaa vaan ilmaiseen huoltoyhtiöön joka tulee heti korjaamaan tilanteen. ..

harvat yhtiöt ovat niin vakavaraisia, että vastiketta ei kerätä

Vierailija
19/26 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmiset jakautuu näin, omakotitaloihmisiin ja kerros-ja rivari-ihmisiin.

Eihän siitä mitään tulisikaan että kaikki haluaisivat omakotitaloon.

Itse en ole yhteisöasuja, vaan kaipaan sitä omaa tupaa ja omaa lupaa, joten valitsimme omakotitaloasumisen.

Aluksi en osannut mitenkään hoitaa pihaa, ihan ummikkona siis lähdimme tähän hommaan. Mutta nyt sormet syyhyää jo kovasti kevättä odotellen, että pääsee pihahommiin! Hullua mutta totta :)

Se on terapiaa mulle että pääsee kasvattamaan ja hoitamaan oman pihan puita, pensaita ja kukkia ja hyötyvihanneksia.

Ymmärrän kyllä silti täysin jos joku on täysin eri mieltä, minäkin olin vielä muutama vuosi sitten :)

Vierailija
20/26 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päällepäsmäri tai muuten hankala tyyppi. Ja omaa rauhaa ei pihalla ole. Mielummin okt tai kerrostalo. Kaikista löytyy kokemusta. Kesäisen ulkona oleilun kannalta okt on houkuttelevin vaihtoehto. Hinnaltaan taas kerrostaloasunto. Mutta eikös nuo nurmikonleikkuut ja lumenluonnit ole pääsääntöisesti sen miespuolisen kumppanin hommia, näin meillä ainakin. Pidän näppini erossa niistä hommista, ihan riittää pyykinpesut ja muut mulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi