Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko on "runsas alkoholinkäyttö"?

Vierailija
29.01.2009 |

.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 annosta viikossa

Vierailija
2/7 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu tosi pieneltä määrältä. vaikka 2 saunaolutta viikolla ja kaksi lasillista (24 cl normi lasi) viiniä vkl. Tosi "suurta" käyttöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurkulutuksen rajana pidetään miehillä viikossa 24 annosta ja naisilla 16 annosta ja kertarajat on 7 (m) ja 5 (n) annosta. Kun itse miettiin, niin nuohan on minusta tosi paljon viikossa, mut sitten kun taas muistelee jotain BB-taloa, niin siellähän oli ilmeisesti tarkoitus tehdä asukkaista suurkuluttajia.

Vierailija
4/7 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sen mukaan mä olisin kyllä joku ongelmakäyttäjä (vaikken kyllä ole). Ihan helposti menee 6 annosta viikossa. Parit saunasiiderit, ehkä yks olut ja sitten pe ja la ruoan kanssa pari lasia viiniä. Sehän on jo 7 annosta.

Vierailija
5/7 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viikonloppuisin 1pullon viiniä. Pe pari lasia ja lauantaisin loput. Kertaannos ei ylitä tota kuutta yleensä koskaan, olenko siis alkkis? Ainakin yli 6 annosta siis menee viikossa, ei kyllä yli 16 ikinä.

Vierailija
6/7 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurkulutuksen rajana pidetään miehillä viikossa 24 annosta ja naisilla 16 annosta ja kertarajat on 7 (m) ja 5 (n) annosta. Kun itse miettiin, niin nuohan on minusta tosi paljon viikossa, mut sitten kun taas muistelee jotain BB-taloa, niin siellähän oli ilmeisesti tarkoitus tehdä asukkaista suurkuluttajia.

Vierailija
7/7 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta viisi annosta naisella ja seitsemän annosta miehellä per YKSI JUONTIKERTA on suurkulutuksen raja. Siis jos joku juo viikolla pari saunakaljaa ja viiniä ja viikonloppuna pari siideriä säännöllisesti, ei ole virallisen määritelmän perusteella suurkuluttaja. Eri asiahan on se, että vähäisistä määristä huolimatta, jos ei voi olla juomatta tuota saunaolutta, on alkoholiriippuvainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme