Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hämmennys...juuri 9v täyttäneellä tytöllä karvoitusta alapäässä.

Vierailija
29.01.2009 |

Hänellä ei ole muita buberteetin merkkejä. On pienen kokoinen. Ei rintojen kasvua tms. Mutta siis alapäässä ihan runsaasti karvoitusta. Normaalia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan että itselläni eka merkki oli juuri karvoituksen ilmestyminen. 3.luokalla uimahallissa häpesin jo silmät päästäni alapään karvoja suihkutiloissa...

Vierailija
2/7 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomasin asian. Pidän niin pikkutyttönä, kun on vielä tosi kirppusen kokonenkin. En tietysti näyttänyt hämmennystä tytölle. Mutta jotenkin suruttaa, että nyt jo alkais murrosiän merkit näkyä. Saispa viel olla ihan laps vailla tollasia huolia. Varsinkin siis jos muilla ei vielä luokassa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mun 10v tytöllä jo rintojen kohalla näkyy semmoset ihan pienet pallot.. koita nyt jotenkin tsemppaa tyttöä, ettei tarviis hävetä.

en tiedä, näinköhän jostain tuolta puberteetista jo juontaa se, että minäkin naisena usein häpeän omaa vartaloani..

Vierailija
4/7 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi kuvitella, että häntä ehkä hämmentää myös tuo juttu. Onko milloin tulleet? Tai siis milloin olet viimeksi nähnyt ettei ole vielä karvoitusta tullut.

Vierailija
5/7 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin pienestä kyläkoulusta ja toinen, jolla oli pimppikarvat olikin sitten jo 12-vuotias, nolotti vietävästi, eikä ollut äitiä puhumassa asiasta. Yritin jopa sheivata karvata pois ennen terkkarin tarkastusta, joka tietysti huomasi viillot ja tivasi kauheasti, kuinka mulla koulu menee (mikä logiikka). Menkkani alkoivat 11-vuotiaana.

Vierailija
6/7 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

murrosikä alkaa hyvin eri aikoina ja ensimmäiset merkit voi toisilla olla alapään karvat... VOi kyllä myös käydä niin, että muut merkit antavat vielä odottaa.¨

Mun mielestä on hyvä, jos kerrot lapselle murrosiästä (joka tapauksessa se on edessä), kuukautisista jne. Kerrot tietenkin luonnollisena asiana ja myös sen, että voi hävettää, mutta että jokainen kohtaa samat asiat jossain vaiheessa anyway.

Tyttö voi olla hämmentynyt, siksi tärkeää että otat asian esiin.

Vierailija
7/7 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mua haitannut, mutta se haittasi, että olin 10 v kun karvaa kasvoi jo napaan asti ja pitkälle reiden puolelle. Se hävetti. Hormoneita tsekattiin useaan otteeseen ja kaikki niiden puolesta ok. Olenpa vaan karvaista sukua.

Tuli ainakin nuorena opeteltua vahan käyttö (onneksi äiti antoi luvan) ja valoimpulssilla poistin karvat lopullisesti heti kun se Suomessa onnistui, vaikka maksoikin maltaita. Joskus olen miehelle karvoistani kiukutellut ja hän on sanonut, ettei ole kellään nähnyt aina yhtä "siistittyjä paikkoja" kun mulla. No, joo - mutta kyllä siinä jumalaton duuni on ollut!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme