Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joilla sydämen lisälyöntejä paljon?

Vierailija
28.01.2009 |

Löytyisikö mulle kohtalotoveria. Tällä hetkellä paljon lisälyöntejä ja masentaa :(. Stressiä on tarjouttu syyksi, viimeksi kaksi päivää sitten päivystyksessä ja työterveydessä jne. Silti tämä jatkuva jumputus masentaa ihan kamalasti, vaikka lääkärit ovat todenneet, että vaaratonta on :(.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joilla on näitä kohtauksia jossa pumppu hakkaa nopeasti niin onko teillä matala verenpaine? Omat paineet välillä 56/89 ja sitä rataa.

Vierailija
22/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuitenkaan niin matala kuin sinulla nro: 18

T: 16

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisälyöntejä "vaarattomia" muka, kaikillahan niitä on.

Mun jumputtelut ei olleet vaaratonta laatua vaan minulla oli kalium-puutos ja se oli aiheuttaa hengenlähdön, 8vrk sairaalassa kalium-tipassa olin.

Onhan sulta tarkistettu kalium-arvot

http://www.farmasialiitto.fi/index.php?action=archive-getAttachment&arc….

Vierailija
24/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pysäyttäneet eli kun rupesi "laukkaamaan", niin se piti käydä aina käännättämässä ensiavussa tai pari kertaa lanssimiehet käänsi kotona, tosin hekin vei kuitenkin ensiapuun tarkistukseen.

Mutta sen sydänablaation (joka mulle tehtiin) jälkeen ei ole - ainakaan vielä - mitään tullut ja betasalpaajakin jäi sinne "leikkauspöydälle" eli sen syöntiä ei tarvinnut jatkaa.

Meikussa kardiologi sanoi, että heidän ensisijainen hoitoehdotus on tämä ablaatio, eikä esim. betasalpaajan syönti - mutta koska kyse on ns. vaarattomasta häiriöstä, niin potilas saa itse päättää, minkä hoidon ottaa.

Tosin siis, vaikka "vaaraton", niin pitkään ei rytmihäiriötä kannata pitää, koska nämä vaarattomatkin pitkään jatkuessaan saattavat aiheuttaa vahinkoa - mutta olikos se nyt noin 24h yhtäjaksoisesti kestävä... en ole varma nyt tuosta ajasta.

Vierailija
25/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pieni kaliumarvo (hypokalemia) todetaan aika usein 2. Tavallisin syy ovat nesteenpoistolääkkeet eli diureetit, joiden vaikutuksesta kaliumia menetetään virtsan mukana tavallista enemmän. Pitkään jatkuneet oksennukset ja ripuli voivat myös johtaa kaliumin liialliseen menetykseen. Joskus syynä on lisämunuaisen erittämän suolahormonin eli aldosteronin liikavaikutus. Hypokalemia altistaa sydämen rytmihäiriöille ja jos kaliumarvo pienenee kovin paljon, lihakset käyvät voimattomiksi.

Liian suuri kaliumarvo (hyperkalemia) liittyy ennen kaikkea munuaisen toiminnan häiriöihin. Harvinainen syy on suolahormonin puute. Joidenkin lääkkeiden käyttöön liittyy lisääntynyt hyperkalemian vaara. Liian suuri kaliumin pitoisuus aiheuttaa samanlaisia ongelmia kuin liian pieni pitoisuus: se altistaa sydämen toiminnan häiriöille ja aiheuttaa lihasheikkoutta.

Vierailija
26/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse joudun istahtamaan kohtauksen ajaksi, ei satu, mutta kyllä on puhti pois. Kohtauksen jälkeen olo on kyllä heti normaali ja pystyn jatkamaan hommia.

Vierailija
27/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin silloin seleeniä, koska luin kirjan -terveyttä ja pitkää ikää kirjan. Mikä lopulta auttoi -seleenikö vai ei?

Magnesium on ihan OK, sydän on myös lihas ja lihakset tarvitsevät mm. kalkkiakin, jota voit myös näiden lisäksi ottaa vaikka Mega calcium poreena pari pötköllistä. Sain kalkista apua päässäni olevaan suonen vetoon, imetin ja luovutin maitoa, ja lääkäri määräsi kalkin menetykseen tuota vaikka poretabletteina. Samoin voisi kuvitella että kalkki auttaa sydämeen, näin taviksena. Suonenvedot loppuivat, pidin kalkin saaannista jatkossa huolta.

Vierailija
28/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kylläkin silloin yli 15 vuotta sitten, kun ongelmat alkoivat. Silloin arvot olivat ok. Mua kyllä hieman ärsyttääkin, että päivystyksessä ei otettu mitään verikokeita :(. Lääkäri oli niin varma asiastaan. Silti olisi olltu hyvä sulkea jo ihan tulehduksetkin pois.

ap

PS. Onpa meitä tosiaan paljon. Sinänsä huojentavaa, vaikkei näitä kelleen toivokaan.

Vierailija
29/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomannut heti - vaikka pumppu "hakkasi" rajusti vuorokauden. Meni vasta seuraavana päivänä lääkäriin, kun oli jotenkin väsyneempi. Vietiin lanssilla ensiapuun, jossa sydän siirrettiin oikeaan rytmiin sähköllä --- eli joku voi tosiaan huomaamattaan (tai ei halua uskoa, että on jotain) kärsiä tuon 24 h.

Minulla "onneksi" rytmin muutos oli aina niin raju, ettei sitä voinut olla huomaamatta. Ja onneksi mulla rytmi palautui aina lääkkeellä eli ei tarvittu sähköä tähän. Ja nyt siis tuon ablaation jälkeen en ole vieraillut ensiavussa tämän vaivan takia.

Vierailija
30/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli eteisvärinä? sehän voi olla huomaamatonkin. nuo rajut tykytyskohtaukset taas eivät voi jäädä huomaamatta. eteisvärinä voi olla nopeasykkeinen mutta kuitenkin vähän eri asia. ja siis...tuo eteisvärinä nimenomaan on pitkään jatkuessaan vaarallinen (ilman oikeaa lääkitystä).

Vierailija
31/31 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos löytyisi joku syy...Nyt parhaillaan mulla tulee ihan vastan möyryämisestä :(. Vatsa pulputtaa ja murisee ja sydän möyryää samalla. Tylsä juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan