Neuvokaas aloittelijalle miten tehdään maukas nakkikastike
Kommentit (22)
Olennaisin asia on valita kuorelliset nakit, eli luonnonsuoleen tehty. Tuo jo kertoo, että nakissa on jonkunlainen lihapitoisuuskin. Mutta jos ei ole kuorellisia nakkeja, niin unohda koko homma.
Vierailija kirjoitti:
Tällä reseptillä ja Snellmannin kunnon nakeista.
Samaa mieltä Snellmannin kunnon nakit on parhaita. Teen kastikkeen Blå Band kermakastikejauheesta. Paahdan nakkipaloja pannulla ja lisään tuon kastikkeen sitten vaan hämmentelen ja lisään välillä vettä, jos alkaa liikaa sakeutua.
Pippureita voi lisää, jos haluaa tai hieman lihaliemikuutiosta.
Kivikylän vanhanajan nakit. Ei mitään kuoretonta paskaa tai halpis jauhotikkuja
Rasvassa ruskistetaan vehnäjauhoja kasassa, lisätään vettä samalla keittäen, suolaa ja muitakin mausteita voi laittaa, pilkotaan nakit sekaan. Jos tuntuu vaikealta osta valmis valion ruskeakastike. Olen joskus ostanut myös sipulisen ruskeakastike jauheen, tulee hyvää.
2 osaa kastiketta ja 1 osa nakkeja.
Itse ajattelin tehdä seuraavaksi tomaattisen nakkikastikkeen. Sipulia, valkosipulia, nakkeja ja valmis pastakastike. Voisi tehdä myös tomaattimurskaan, siihen vain suolaa, pippuria tai chiliä ja ehkä yrttimaustetta.
Vierailija kirjoitti:
Rasvassa ruskistetaan vehnäjauhoja kasassa, lisätään vettä samalla keittäen, suolaa ja muitakin mausteita voi laittaa, pilkotaan nakit sekaan. Jos tuntuu vaikealta osta valmis valion ruskeakastike. Olen joskus ostanut myös sipulisen ruskeakastike jauheen, tulee hyvää.
Perinteinen vehnäjauhoon tehty ruskeakastike tottakai, ei mitään valmiskastikkeita. Unohdit mainita että kuorelliset nakit ja sipuli myös ruskistetaan ennen kastikkeeseen lisäämistä.
Nakkikastike on pahaa ja en syö sitä itse, mutta olen joskus tehnyt sitä työssä asiakkaille. Resepti kaikessa typeryydessään on
Pilko 10 kpl kuorettomia nakkeja palasiksi, kuori ja pilko 1 kg eli noin 13-14 keskikokoista perunaa noin kuutioiksi. Keitä vettä ja lisää sinne liha-tai kasvisliemikuutio, pussi pakastekeittojuureksia, ja pilkotut perunat. Nakit ehtii lisäämään vähän myöhemminkin, vaikka 5-10 min myöhemmin. Kokonaiskeittoaika noin 10-15 min..Tarkista perunoiden kypsyys.
Luin nakkikeitto. No ihan sama, Sait jo nakkikastike reseptejä.
10.
Vierailija kirjoitti:
HK nakkeja kuorettomia ja paloina. Ensin pannulle voita iso pala . Anna lämmetä levy nelosella. Keitä perunoita samalla kattilassa . Lisää pannulle 2 ruokalusikallista vehnäjauhoja siihen voin päälle . Sekoittele . Kun jauhot alkaa ruskistua vähän enemmän lisää vettä 1 desi . Sekoittele sitten lisää taas 1 desi . Jos haluaa oikein hyvää paista ensin voissa sipulisilppua ruskeaksi se tulee kastikkeen sekaan myöhemmin . Mutta noin muuten lisää nakit kypsymään siihen voivehnnäjauho vesi seokseen ja lisää vielä vettä 1 dl sekoittele . Sitten kun nakit on kuumennut siinä lisää pilkottuja paprikapaloja ja suolakurkku pilkottuna silpuksi. Anna muhia sekoittele . Puulastalla. Puulasta ei myös vahingoita teflon pintaa. Älä siis hosu mitenkään vaan tee pikkuhiljaa sillä hitaasti kypsennys on parasta . Lopuksi laita pari ruokalusikallista ketsuppia sekaan. Ripaus valkopippuria. Suolaa ei tarvi koska suolakurkku. Kuori perunoita lautaselle kypsinä ja laita kauhalla kastiketta päälle . Pari tuoretta tomaattiviipaletta. Haarukka ja veitsi , posliini lautanen ja selvetti. Lasi maitoa tai viini . Voissa paistetuista jauhoista ei tule kokkelia kun sekoitat kokoajan lusikka tai puulasta. Väri oltava ruskea ennenkuin lisää vettä. Nyt on hyvää .
Nakkeja on myös kana kuin kalkkuna kun vegaani kuin maustettuja. Kuin lammas kuin poro .
Aloittelijalle nakkikastike, mikä tuon helpompaa on kuin keksii päästään itse mitä siihen laittaa. Uusavuton tyyppi, niin aloittelijaa ei ole olemassakaan joka tuohon apua tarvitsee.
Citymarketissa on hyviä lammasnakkeja ja kana. Possu on maultaan parasta.
Perus ruskea kastike tavalla tai toisella, johon paistetut makkaranpalat, ruskistettu sipuli ja suolakurkkua.
Omaan kastikkeeseeni tulee yleensä mausteeksi currya, paprikaa, pippuria, löräys ketsuppia, liraus soijakastiketta.
Vierailija kirjoitti:
Nakkikastike on pahaa ja en syö sitä itse, mutta olen joskus tehnyt sitä työssä asiakkaille. Resepti kaikessa typeryydessään on
Pilko 10 kpl kuorettomia nakkeja palasiksi, kuori ja pilko 1 kg eli noin 13-14 keskikokoista perunaa noin kuutioiksi. Keitä vettä ja lisää sinne liha-tai kasvisliemikuutio, pussi pakastekeittojuureksia, ja pilkotut perunat. Nakit ehtii lisäämään vähän myöhemminkin, vaikka 5-10 min myöhemmin. Kokonaiskeittoaika noin 10-15 min..Tarkista perunoiden kypsyys.
Tuo on makkarakeitto.
Snellmanin tuotteissa on vaikka teurasjätettä silti syötävää . On valmiiksi maustettuakin. Valmiit purkki kastikkeet ja pussikastikkeet on silti hyviä. Kokeile vaikka paistella nakkeja pannulla sitten heitä päälle texmex kastike lasipurkista . Hyvää on. Sopii niin perunaan kuin riisiin kuin spagettiin kuin maissilastuille.