Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joilla sydämen lisälyöntejä paljon?

Vierailija
28.01.2009 |

Löytyisikö mulle kohtalotoveria. Tällä hetkellä paljon lisälyöntejä ja masentaa :(. Stressiä on tarjouttu syyksi, viimeksi kaksi päivää sitten päivystyksessä ja työterveydessä jne. Silti tämä jatkuva jumputus masentaa ihan kamalasti, vaikka lääkärit ovat todenneet, että vaaratonta on :(.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku oppinut elämään näiden kanssa?

Vierailija
2/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on pelottanut, ja kun kerran oli monta vuorokautta putkeen, niin että tuli noin 5 sekunnin välein, kävin kyllä lääkärissä joka päivä. Mutta lääkkeitä eivät halunneet antaa, hidastavat kuulemma muutenkin kuin sydäntä. Ja niin tarkkaan on tutkittu, että terve sydän pitäisi olla. Ja minulle on aika korkean tason lääkäri sanonut, että paras olisi, jos oppisi vain olemaan huomaamatta, vaikka lisälyöntejä tulisi joka toisessa lyönnissä.

(tämä siis liittyy nimenomaan muljahteluihin, ei mihinkään värinöihin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös just noita muljuja, jotka pahimmillaan voi tulla monta kertaa minuutissakin. Silloin muakin on pelottanut. Sitten se menee taas ohi ja tulee harvakseltaan. Hitsi, kun oppisi olemaan huomaamatta!! Uskallatteko muuten matkustaa esim. lentokoneessa ihan normaalisti??

Vierailija
4/31 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..onko teillä koskaan löäydetty mitään varsinaista syytä noihin häiriöihin (paitsi siis silloin kun on selvä johtoratahäiriö)?

Vierailija
5/31 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Propralin syöjä

Vierailija
6/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksan vuotta sitten oli tihein jakso, jolloin tutkittiin sydäntä tarkemmin, mutta vaaratonta pitäisi olla. Mutta kyllä se ahdistaa ja pelottaa silti välillä, varsinkin, jos on muuten stressaantunut.

Minulla on selvästi sekä stressiin, sairauksiin, että hormonitoimintaan liittyvää. Imetysajat, raskausajat ja kuukautisten alku ovat pahimpia. (tuossa järjestyksessä) Nyt en onneksi enää imetä enkä aio olla raskaana, joten vähän helpommalla pääsen.

Vierailija
7/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaiko siis korkea pulssi eli nopeutunut lyönti...?

Minulla aktivoitui raskauden viime vaiheissa ns. vaaraton rytmihäiriö, joissa siis sydän pomppasi hyppäämään todella tiheästi - pulssi kohosi 200:aan. Jouduin käymään aina ensiavussa, jossa rytmi palautettiin. Viime vuoden kesällä kävin sitten operaatiossa, jossa löydettiin synnynnäinen ylimääräinen sähkörata, joka poltettiin ja nuo todella rajut pulssimuutokset/rytmihäiriöt jäivät pois. Silloin tällöin, varsinkin kk-kierron aikana joskus tulee "tykytyksiä".

Eli siis lähinnä yritän lohduttaa, että vaarattomia rytmihäiriöitä on. Ja jos jäisi "ns. päälle" todella nopea rytmi (jolloin pitää mennä lääkäriin), niin sen kyllä huomaa - tai ainakin mulla sen huomasi heti. Mulla ei vaan palautunut ilman, että rytmi palautettiin ensiavussa.

Vierailija
8/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan ostaa purkin seeeniä ja kokeilla sitä ohjeen mukaan. Olen itse ottanut sitä pelkkänä seleeninä "kuurin,"

Muuten saan sitä päivittäin monivitamiinitableteista pienemmän määrän, kun ei ole enää oireita.

Mm. Suomen maaperä on kai niin "köyhä" että lisäseleeniä tarvitaan. Hyväksi muutenkin lihastolle...

Vierailija
9/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtelevasti myöskin. Nyt harvinaisen huono kausi :/. Normaalisti huonona jaksona tulee muutama tunnistettava per päivä...nyt tulee pahimpina hetkinä pari per minuutti. Lääkärin mielestä vain hyvälaatuista edelleen. Itseäni lähinnä huolettaa se, että onko jossain joku piilevä tulehdus...lääkärin mielestä ei voi olla, koska minulla ei ole kuumetta :/. Ja siis sydänlihastulehduksen merkkejä ei ainakaan sydänfilmistä näkynyt.

Jotenkin yritän ajatella, että jos tämä olisi kuolemaksi, olisin varmaan jo kuollut vuosia sitten....

Ja joo, nämä ovat siis niitä muljahduksia eli lisälyöntejä, eivät nopealyöntisyyskohtauksia.

Vierailija
10/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse meinasin hakea apteekista magnesiumin rinnalle b-vitamiinia mutta pitäisikö vielä seleeniäkin?

Vierailija
11/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koska mulla on niitä niin paljon, sain siihen tuon Propralin, vaikka vaarattomista lisälyönneistä onkin kysymys. Propralia olen syönyt siihen n. 15 vuotta, mutta lisälyöntejä on ollut jo n. 30 vuotta.

Vierailija
12/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tms kilppari- ja lisämunuaiskuoren sairaudet muutenkin.

Vierailija
13/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koska mulla on niitä niin paljon, sain siihen tuon Propralin, vaikka vaarattomista lisälyönneistä onkin kysymys. Propralia olen syönyt siihen n. 15 vuotta, mutta lisälyöntejä on ollut jo n. 30 vuotta.

Minulle lääkäri ehdotti ensin 20 mg ja sitten 40 mg max 3 krt/päivässä. Ennen on olut vain 10 mg.

Vierailija
14/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aina aiemmin vastaavan oireilun yhteydessä. Vastaavaa ollut siis yli 15 v, tosin ihan näin usein ei ole tullut muljahduksia eli lisälyöntejä. Kahvia en ole voinut juoda 15 vuoteen :).

Voisikohan tuollainen lisämunuaiskuoren sairaus olla piilossa 15 vuotta?

Vierailija
15/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus erityisen pahoina kausina 4 x 40 mg. - 7

Vierailija
16/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus erityisen pahoina kausina 4 x 40 mg. - 7

Pitääpä koittaa itsekin nostaa siihen 40 mg:aan, kuten päivystävä lääkäri ehdotti. Tosin ajattelin ehkä odottaa holterin tuloksia, jotka kuulen toisaalla ensi viikolla...ainakin, jos yöksi otan tuon 40 mg. Jos vaikka siellä yöaikaan on liian matalia pulssitasoja...

Vierailija
17/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut lapsesta saakka näitä tiheälyöntikohtauksia joissa pulssi lähentelee välillä 200 . Osaan ne kuitenkin itse pysäyttää, toki ei aina heti onnistu, mutta ei ole tarvinnut päivystykseen mennä. Raskausaikana ollut todellinen riesa, pienikin väärä liike niin kohtaus alkaa. Nyt ei ole taas ollut yhtään vaivana kun vauva 4kk.

Vierailija
18/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tulla juuri pienestäkin väärästä liikkeestä (huonona aikana).

t. ap.

Vierailija
19/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä meitä on paljon!Minäkin ollut huolesta sekaisin kun sydämmeni muljahtelee varsinkin kun hetkeksi heittäydyn makuulle.Tämä minun rytmihäiriöistä kärsiminen alkoi toisen lapseni vauvaiässä(nyt lapsi 2v.).Isäni kuollut aikanaan sydänkohtaukseen ja siksi pelännyt oman kohtaloni olevan sama.Työterveyslääkäri väitti näitä harmittomiksi.

Vierailija
20/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tuntui, että sydän hakkaa rinnasta irti. sitten ei ollut pitkään aikaan mitään, kunnes loppuvuoden ja alkuvuoden aikana on alkanut tulla. Ne ajoittuu yleensä ilta-aikaan ja menevät nopeasti ohi. Saan siis nukutuksi suhteellisen hyvin. En ole vielä käynyt lääkärissä, koska kohtaukset eivät ole liiemmin elämää haitanneet, mutta mietityttävät kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme