APUA! Mistä vyötärön ympärys mitataan? Paljon sulla on?
Vai olenko vain oudon mallinen??
Mulla BMI 22,4 eli ihan kai pitäis olla normaalipainoinen. Eli pituus 174cm ja paino 67.
Mutta navan kohdalta ympärysmitta 94 cm. Kylkiluitten alta taas 80.
Kommentit (7)
Tuo napa on siitä huono merkki, että ihmiset ovat yksilöllisiä ja napa voi sijaita hieman eri kohdassa eri ihmisillä.
Itselläni on oikeasta kohtaa mitattuna 73cm ja navan kohdalta 81cm, ja painoindeksi 23. Mutta toki, varaa olisi hieman saada rasvaa pois nimenomaan masun kohdalta, tosin mitäköhän vaatteita sitten kaupasta ostaa, kun nytkin kokona on S tai koko 36, joka vaatetta kun ei saa koossa 34. Ja muutenkin lyhyenä ihmisenä vaatteiden löytäminen on hankalaa. Jos tästä vielä laihdun (oma toive), niin siirryn sitten teiniosastolle varmaan.
Ihmisillä on harhaluulo, että vyötärö sijaitsee navan kohdalla tai alempaa, mutta vyötärö sijaitsee kyllä ylempänä. Onkohan tuo harhakuva tullut lantiohousujen myötä?
jos on normaali, synnyttänyt nainen!
Mulla navan kohdalta 85cm vaikka olen ihan normaalipainoinen
Ja jossain luki, että se mitataan "2cm navan yläpuolelta kevyen uloshengityksen jälkeen".
Mutta se navan sijaintihan voi tosiaan vaihdella...
Minulla 88cm, olen synnyttänyt 3kk sitten. Parhaillaan laihdutan. :)
ja mitat mulla nyt 166/59. Nuorena painoin n. 53kg (ja nuorella tässä tarkoitan siis 20-30v, nyt olen 38...)
Jostain luin, että oikeasti vyötärön kohta on just alempien kylkiluiden alla. Mutta esim mullakin on paksuin kohta siinä navan kohdalla tai hiukan sen alapuolella
Mulla "oikean" (?) vyötärön kohdalta 76cm, paksummasta kohtaa 81cm.
"Mikä olikaan naisilla se kriittinen raja? 80 senttiäkö?"