Viisaammat, auttakaa! Imetysasiaa...
Ihana taaperomme, 1v4kk, tuntuu nykyään öisin rauhoittumaan vain ja ainoastaan tissille. Ja usein. Vuoden ikäisenä vieroitus alkoi suht' mukavasti ja ongelmitta, mutta sitten alkoi puskea poskihammasta urakalla ja kipeästi. Särkylääkkeestä huolimatta ainoa rauhoitin öisin oli rinta. Tutti ei ole koskaan kelvannut, eikä tuttipullo (onneksi, tavallaan), mutta nyt nämä rikkonaiset yöt alkavat ottaa voimille.
Taapero nukkuu nykyään perhepedissämme, enkä joudu nostelemaan... öisin saattaa käydä niinkin, että tyttö on omatoimisesti kaivanut tissin esiin ilman että olen havahtunut. Yöt ovat muutoin yhtä hulinaa...potkimista, juoksemista, uni-itkua ja ryömimistä.
Luonnollista ja kuuluu asiaan, mutta nyt on niin että olen niin väsynyt että yömaidoista vieroittaminen huudattamalla ei tule kuuloonkaan. Yritetty on, mutta useiden huutoöiden jälkeen se tissille rauhoittaminen on, no, helpoin ratkaisu yön sekaisina tunteina. Isä osallistuu niin paljon kuin pystyy, eli paljon ja hyvin, mutta matkustelee reippaasti. Ymmärrän, että olen itse itselleni kuoppaa kaivanut... :(
Asuntomme on suuri yksiö, jossa ei oikein toisaalle pääse nukkumaankaan...
Viisaammat ja kokeneemmat, olisiko teillä neuvoja? Päivisin imetän pari - kolme kertaa, lapsi on suloisista suloisin ja rakkain maailmassa. Mutta kun äitikin haluaisi joskus nukkua.
Kommentit (4)
ei sitä kiukuttelua ainakaan saa palkita kaikkein ihanimalla asialla mitä vauveli tietää.
näiden kahden viestin voimalla - kun tiedän etten ole ainoa ja kuuluu ikään - jaksan taas painaa vähän eteenpäin. Kyllä tämä tästä. Voimia teillekin (2 ja 3). AP yrittää nyt mennä nukkumaan. Tsemppiä hyvät naiset!
mutta ollaan samassa tilanteessa. lapsi on 1v8kk ja ainoa toimiva rauhoituskeino yöllä tai päivällä OIKEIN suureen kiukkuun on tissi. toisaalta haluaisin vierottaa, toisaalta pelottaa miten sitten käy, jos se ainoa keino todella oli ainoa keino, eikä muita keinoja ole.
saat todellakin kaiken sympatiani ja osanottoni huonon unitilanteesi vuoksi. itse kaivan omaa kuoppaani valvoskelemalla taas öisin, vaikka juuri selviydyin masennus- ja unettomuusjaksosta.
mutta meillä ollaan just samassa tilassa. Poika saman ikäinen.
Poskihampaita tekee ja herää öisin kirkumaan monta kertaa yössä. Ei auta kuin särkylääkettä antaa tarpeeksi ja sitten sitä tissiä, niin saa itsekin edes vähän nukuttua.
Tarkista särkylääkkeen riittävä annos.
Ei tulisi mieleenkään lopettaa imetystä nyt kun se on tärkeää. Lopetan sitten kun se ei enää ole niin tärkeää. Esikoinen lopetti itse parivuotiaana.