Laihtumisesta. Ei ole nälkä, onko pakko syädä?
Nyt olen syönyt 500 kaloria eli aamusta asti kasviksia ja hedelmiä, keiton ja leipää 4 siivua. Ei lainkaan voita.Juustoa yksi iso siipale. Onko tosiaan pakko syödä vielä? Eikö ihminen pärjäisi tällä ruoalla? Näläntunne on hävinnyt.
Kommentit (8)
paitsi vähemmän leipää.
musta kans tuntuu illalla että pärjään vaikken syö enempää kuin tuon n.500 kaloria, mutta aamulla on sitten tosi huono-olo. oksettaa eikä tahdo mitään saada alas, eli nälkä on mennyt yli..
800 kalorilla ei tule sitä aamu krapulaa
mun leivät on siis kaksi haperoa näkkäriä kahvileipänä ja yksi leipäpari kerrosleipänä, joss sisällä sinappia ja tonnikalaa sekä kasviksia. Lisäksi kasviksia eli lähinnä porkkanaa. Säästän samalla rahaa.... Ja en halua syödä rasvaa.
Mutta äläpä sitten ylläty jos painosi jymähtää paikalleen hyväksi aikaa. Olet kai kuullut säästöliekistä?
Ja rasvoja pitää syödä. Ne ovat ihmisen elimistölle välttämättömiä aineita. Ilman rasvahappoja masennut, muisti huononee ynnä muuta kivaa. Lisäksi kannattaisi huomioida tuota proteiinin määrää. Saatko sitä tarpeeksi? Tuskin.
Vai onko tämä laihdutuksen "alkuhuumaa" ;)? Mulle käy usein niin että jos jonkin akikaa mässäilen ja sitten lopetan sen, alan vaikkapa laihduttaa niin alkuun elimistö ei tunnu tarvivan juuri mitään energiaa. Siitä se sitten tasoittuu ja nälkäkin iskee yksi kaunis päivä!
proteiinia ei ole tarpeeksi, ja kyllä sitä rasvaakin tarvitaan
Oikeiden elämäntapojen löytymisessä yksi juttu on se että kuuntelee kroppaansa. Minulla se tosin tarkoittaa erityisen tarkkaa kuuntelua aamuisin. Olen huomannut että runsas aamiainen ON tärkeä juttu, ainakin minulle. Toisinaan syön lounaan ja päivällisen. Toisinaan syön lounaan ja laitan lapsille päivällisen mutta syön itse hyvin kevyesti. Joskus harvoin syön kevyen lounaan.
Mutta oma kokemukseni on että kannattaa sittenkin syödä enemmän, koska silloin jaksaa myös liikkua ja olla tyytyväinen ja silloin aineenvaihdunta pysyy käynnissä paremmin. Verensokeria ei kannata päästää liian alhaiselle tasolle, koska silloin muuttuu vihaiseksi eikä jaksa mitään.
Ei kannata myöskään urheilla liikaa kalorien kanssa, joillakin meistä on lyhyt matka syömishäiriöön, siitäkin on kokemusta. Liiku ja nauti ruoasta, ja muista tosiaankin myös hyvät rasvat sekä maitotuotteet. Tutkimusten mukaan maitoa käyttävät naiset pystyvät paremmin hallitsemaan painoaan ja lisäksi se suojaa osteoporoosilta.
että nimenomaan en syö jos ei ole nälkä. Vaikka olisi ruoka-aika, niin otan joskus vain pienen lautasen ja syön vähän jotain mitä tekee mieli, mutta en väkisin ahda isoa ateriaa.