Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhe haluaisi kissan, paitsi minä. Mitä teen?

Vierailija
27.01.2009 |

Kertokaa kissan pitämisen etuja ja haittoja.

Miten se oppii sisäsiistiksi? Miten se pärjää yksin päivät? Entä useamman päivän? Voiko sitä ottaa mukaan matkoille? Miten ulkoilut hoidetaan?

En tiedä kissanhoidosta mitään, eikä varmaan kukaan muukaan meidän perheessä, mutta kovasti sitä haluttaisiin.

Ja minä en sitä halua, koska pelkään, että sen hoito jää lopulta yksin minun vastuulle

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tuhannesti!

Pitääkin alkaa miettimään asiaa. Jotenkin vain en haluaisi enää ylimääräistä "palloa jalkaan", kun lapsetkin alkaa olla jo sen verran isoja (pienin eskarissa).

Osaatteko vielä sanoa noista roduista, että pitäiskö sen olla rotukissa vai vaan joku "tavallinen"?

-ap

Vierailija
2/31 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luet luonteenkuvauksia ja otat vastuulliselta kasvattajalta pennun. Maatiaisissahan sitä sukupuuta ei tiedetä, eli siellä voi olla mitä vaan, ja sitä kautta voi tulla ylläreitä. Mutta, maatiaiset ovat usein terveempiä. Meillä on itsellämme 2 ragdollia, aivan uskomattoman ihania luonteeltaan! Ja mielettömän kauniita! Käy tutustumassa:

http://www.finragdolls.net/

Rotukissoja ei sitten saa päästää vapaaksi ulos, se on yleensä ehtona, että kasvattaja suostuu pentua edes myymään. Kissan paikka ei ole ulkona vapaana!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvastavat, raapivat, haisevat...

Vierailija
4/31 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvastavat, raapivat, haisevat...

Vierailija
5/31 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raapivia ja purevia petoja! Hyi!

Vierailija
6/31 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissat on tosi ihania, mutta olen samaa mieltä, että kaikkien pitää haluta sitä! Itse en haittapuolia kissoista keksi lainkaan. Minä itse asiassa pelkäsin ennen kissoja, mulla oli just tuollainen mielikuva kissoista, että vaan raapivat ja hyökkäävät päälle (lapsuudessa maalla oli huonoja kokemuksia kissoista). Sitten sattumalta kaupungissa asuessa tutustuin yhteen sisäkissaan, ja olin aivan hämmästynyt, että tällaisiäkö kissat onkin!! Ulkona vapaana liikkuva kissa useimmin on sellainen, että saattaa raapia, uskon sen johtuvan siitä, että se tottuu tuolla ulkona saalistamaan ja sen vietti on suurempi. Sisäkissat taas vaan olla möllöttävät, niillä tuo saalistusvietti on huomattavasti pienempi (varsinkin rotukissoilla). En ole vielä yhtään ainutta sisäkissaa tavannut, joka olisi kynsinyt ja raapinut, ja paljon olen kissoja elämässäni nähnyt! Kissa ei todellakaan haise, se on yksi puhtaimmista eläimistä mitä on. Kissan suu esimerkiksi on paljon puhtaampi kuin ihmisen suu! Kissa rakastaa puhtautta!

Vierailija
7/31 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raapivia ja purevia petoja! Hyi!

Vierailija
8/31 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauta kissa

- tyttökissa on rauhallisempi

- lasitetttu parveke kesäpesä ( ei helteellä) sinne ruoka- ja juoma-astia ja kissan kiipeilytelineitä ym

- valjaat ulkoiluun- ei välttämättä ulkoilua lainkaan= sisäkissa

- ruuaksi naksuja ja vettä- jos haluat whiskas kissankosteaa ruokaa myös 1-2 / kertaa pv

- kissanhiekka edullisinta Lidlissä 10 kg= noin 4 e ja vaihda kissanhiekka vähintään 1 kertaa/ vk

- kissanhiekka-astia sekä ylä- että alakerran wc:hen ja parvekkeelle jos on 2- kerrosasunto- wc;n ovi auki

- käytä kissan karkotussuihketta sohviin ja joulukuuseen

- kissanmintulla houkuttele kissa sinne minne haluat

- pitkäkarvakissa harjaa joka pv, lyhytkarvakissa sillloin kun muistat

- matkoille hanki kissan kuljetushäkki ( pentukissa on rauhallinen, jos saa nukkua siinä pyyhkeen päällä noin 4 kk yöt)

t. 3 kissaa omistava

Vierailija
9/31 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt päädytte kissan ottamaan, niin älä ikinä missään tapauksessa suostu pitkäkarvaiseen! Siinä sitä hoitoa on ja karvoja paikat täynnä ja oksennusta todella paljon useammin! En kyllä suosittele kissaa teille, koska äidin vastuulle ne eläimet yleensä viimein aina jää...

Vierailija
10/31 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähti enemmän karvaa. Tai se oli sellaista inhottavaa "yleistä karvaa" joka puolella, noista pitkäkarvasista lähtee enemmän sellaisia tuppoja, jotka on helppo noukkia maasta. Se lyhytkarvainen oksentelikin enemmän (oli maatiainen, nuo pitkäkarvaiset rotukissoja, liekö sillä merkitystä?).

Vierailija
11/31 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisevat, levittävät karvoja ja tauteja, epämiellyttäviä kaiken kaikkiaan.

Vierailija
12/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisevat, levittävät karvoja ja tauteja, epämiellyttäviä kaiken kaikkiaan.

ettet vaan nyt kerro miehesi ominaisuuksista??

Vierailija
13/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat voivat tehdä myös tuhoja, kynsienteroituspuusta huolimatta kangassohvaa ei meillä voi ajatellakkaan ja nahkasohva on täynnä pieniä kynnenjälkiä, kun ne sporttispurttien lähtöteline ja maali on siellä. Kissat myös oksentavat aika säännöllisesti karvapalloja tai kun ovat hotkineet ruokaansa, joten mattojen tulee olla helposti putsattavia. Yleensä se nimittäin löytyy matolta ja ilmaantuu yön aikana. Meillä on siivottu yrjöt sekä sunnuntaina että tänä aamuna. Kys. syystä olkkarin ovi on öisin kiinni. Se taas suututtaa kissaa: Mau mau...MAUUUU.! Kissat eivät voi sietää kiinni olevia ovia. Joskus on pakko pistää kissa yöksi kylppääriin. Myöskin aamuseitsemältä sängyn vierestä kuuluva tiukka MAUU tarkoittaa että herätys tarjoilija, mulla on nälkä.

Muistuttaisin että kissa elää kauan, jos on terve. Meidän kissa on 16-v. Jaksaa yhä riehua! Enoni kissa kuoli 23-veenä ja Aira Samulinin kissa kuoli hiljan 22-veenä ja olen lukenut myös suomalaisesta 28-vuotiaasta kissasta. Eläintä ei pidä ottaa, jos ei ole valmis sitä hoitamaan sen koko iän. Kaikkia noita huonoja puolia pitää miettiä, voiko niitä sietää.

ihanasti kuvasit kissojen elämää :-)

Vierailija
14/31 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkki on aika silkkinen ja alusvillaa vähänlaisesti, ja karvanlähtö vähäistä.

Kissa ei hyökkäile nilkkoihin tai käsiin, kun opettaa sen leikkimään leluilla eikä ihmisen käsillä.

Kissat voivat tehdä myös tuhoja, kynsienteroituspuusta huolimatta kangassohvaa ei meillä voi ajatellakkaan ja nahkasohva on täynnä pieniä kynnenjälkiä, kun ne sporttispurttien lähtöteline ja maali on siellä. Kissat myös oksentavat aika säännöllisesti karvapalloja tai kun ovat hotkineet ruokaansa, joten mattojen tulee olla helposti putsattavia. Yleensä se nimittäin löytyy matolta ja ilmaantuu yön aikana. Meillä on siivottu yrjöt sekä sunnuntaina että tänä aamuna. Kys. syystä olkkarin ovi on öisin kiinni. Se taas suututtaa kissaa: Mau mau...MAUUUU.! Kissat eivät voi sietää kiinni olevia ovia. Joskus on pakko pistää kissa yöksi kylppääriin. Myöskin aamuseitsemältä sängyn vierestä kuuluva tiukka MAUU tarkoittaa että herätys tarjoilija, mulla on nälkä.

Muistuttaisin että kissa elää kauan, jos on terve. Meidän kissa on 16-v. Jaksaa yhä riehua! Enoni kissa kuoli 23-veenä ja Aira Samulinin kissa kuoli hiljan 22-veenä ja olen lukenut myös suomalaisesta 28-vuotiaasta kissasta. Eläintä ei pidä ottaa, jos ei ole valmis sitä hoitamaan sen koko iän. Kaikkia noita huonoja puolia pitää miettiä, voiko niitä sietää.

Vierailija
15/31 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan niin pitkään kun muu perhe ei asiaan perehdy (lue kirjallisuutta ja muutenkin opettele kissan hoitoa). Pese kätesi koko asiasta. Tee selväksi, että se on muun perheen - ei sinun kissasi.

Minä en haluaisi kissaa, pelkään niitä. Ne kynsii ja hyökkii nilkkoihin kiinni... Nuolevat takamustaan ja muutenkin ovat ällöttäviä ;) En siis ole ihan oikea ihminen vastaamaan muuten tähän viestiin :D

Vierailija
16/31 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ja kun se on minusta kiinni. Kauhea määrä kissankarvoja joka paikassa.

Vierailija
17/31 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on erittäin omatoimisia.

Ruokaa ja raikasta vettä ja siisti hiekkalaatikko niin kissa on ihan tyytyväinen. Jotain leluja sille voi tietysti ostaa, mutta ei meillä kissat ainankaan ole pentuiän jälkeen jaksaneet innostua leikkimään. Lähinnä ne nukkuu tai katselee ikkunasta lintuja.

Kissaa voi ulkoiluttaa valjaissa pihalla. Se tarvitsee myös rokotukset ja leikkauksen, kiimainen kissa ei ole kivaa seuraa....

Kissa on aivan loistava ja helppo lemmikki. Yksin se pärjää päivät, mutta moneksi päiväksi sitä ei voi yksin jättää. Meillä kissa on olut muutaman päivän yksin kotona niin, että joku on käynyt antamassa sille ruokaa ja vettä.

Ja eipä noista kisuista juurikaan karvaa lähde.

Vierailija
18/31 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se oppii sisäsiistiksi?

-Yleensä se luovutetaan sisäsiistiksi.

Miten se pärjää yksin päivät?

-Ottakaa saman tien 2.

Entä useamman päivän?

-Voi olla 2 vrk yksin.

Miten ulkoilut hoidetaan?

-Ei tarvitse ulkoilua.

Ja minä en sitä halua, koska pelkään, että sen hoito jää lopulta yksin minun vastuulle

[/quote]

-Ei kissasta/kissoista ole paljon vaivaa.

Vierailija
19/31 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisia häirikkökissoja te oikein tunnette??

Vierailija
20/31 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran kerron, että jos kuitenkin haluatte sisäkissan, niin valitkaa hyväluontoinen, jonka emo on kasvattanut poikasen sisäsiistiksi ja ihmisystävälliseksi ennen teille tuloa. Villikissa on kamala sisällä, eikä mikään vitsi, sillä monella on sellainen, valitettavasti.

Pystyykö kissan hiekka-astiaa sijoittamaan esim parvekkeelle (parvekelasit tms ettei kissa putoa, karkaa ja pissaa naapurin pihalle)? Jos ei, niin hui mitkä hajuhaitat tiedossa, vaikka putsisitte hiekka-astian jokapäivä. Lisäksi raapii ja karvaa asuntoa. Pääsisikö kissa joka päivä edes hihnassa ulos?

Miten olisi marsu tms?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä