Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyskokemuksia! :)

27.01.2009 |

Tänne vois kirjottaa oman synnytyskokemuksensa, niitä olis kiva lukea ja vertailla omaan. :)

Kopioin omani irc-galleriasta, kun en jaksa uudestaan kirjottaa. :)

Lauantaina 17.01 klo.19.00 katselin rauhassa telkkaria maaten sohvalla, koko päivän oli ollu kauheen huono olo. Joka ilta olin aiemmin toivonut, että yöllä tulisi lähtö synnyttämään, mutta tämä päivä oli ainut, kun toivoin, ettei tarvis lähteä.

Olin nukkunut edellisenä yönä todella huonosti, vain 4 tuntia, joten ajattelin ottaa pienet torkut. Olin juuri nukahtamassa, kun tunsin ja kuulin kovan napsahduksen mahassa, mietin, että mikä se oli.

Juho tuli kotiin ja kerroin juholle napsahduksesta ja sanoin ihan vitsillä, että kuitenki tarkotti sitä, että menee lapsivesi kohta ja sanoin, etten uskalla nousta istumaan. :D

Makasin siis sohvalla vielä hetken, kun yhtäkkiä klo.19.30 alkoi tulla kauhea määrä lapsivettä ja juoksin suihkuun.

Soitin lohjalle (tai no juho soitti :D) ja sanoivat, että voin ihan rauhassa odottaa aamuun asti kotona ja ottaa panadolia jne. Panadolia en ottanut, koska se olisi kuitenkin vain hidastanut synnytystä?

Supistukset alkoivat 20.00 ja tulivat heti 3min välein.

Ne ei vielä olleet mitenkään kipeitä, joten olin kotona jonkun aikaa, kunnes 22.00 lähdimme ajamaan sairaalaan. Ja onneks lähettiin, koska perillä supistukset alkoivat kovenemaan aivan tajuttomasti.

Klo: 01.00 en enään kestäny supistuksia vaan halusin epiduraalin. Juho meni isien huoneeseen nukkumaan ja mut vietiin synnytyssaliin. Sain epiduraalin ja olo helpottui aivan tajuttomasti. Tosin sain nukuttua vaan 3min pätkiä, kun joka kerta kun tuli supistus, tunsin kovaa painetta alapäässä ja heräsin siihen.

04.00 sain epiduraalia lisää, koska teho alkoi heiketä. 05.30 kätilö haki Juhon synnytyssaliin, koska olin kokonaan auki.

06.55 alkoi ponnistusvaihe, joka kesti reilun tunnin ja 18.01 klo:08.08 syntyi maailman kaunein tyttö kovan tuskan tuloksena. :D

Mä olin ennen synnytystä pelännyt ainoastaan supistuksia ja sitä, että miten ne sattuvat, mutta ei ne supistukset ollut vielä mitään verrattuna siihen pään syntymiseen, joka oli yhtä helvettiä suoraan sanottuna. :D En olis ikinä voinu kuvitella sitä kipua. Ja kolme kätilöä huutaa mulle, että ponnista ja mä huudan takasin, että en varmana ponnista! :DDDD Teki niin kipeetä. :/ Tosin se johtui siitä, kun mun ei annettu mennä enään vessaan ja oli ihan kauhea pissahätä. Loppujen lopuksituli sitten toinen kätilö, joka katetroi mut, koska pissahätä teki ponnistuksesta todella tuskaista.

Synnytys oli siis aika traumaattinen kokemus, en sinänsä revennyt, vaikka tyttö olikin iso (4070g, 50cm, pää 36cm) mutta tuli nirhaumia, jonka takia 12 tikkiä.

Mutta mitään parempaa en osaisi edes toivoa, kuin tuo pieni tuhiseva tyttö tuolla sängyssä.<3

Raskauden aikana mulle tuli 20kg lisää painoa, mutta synnärille jäi niistä 8 ja uskoisin, että nyt on lähtenyt vielä enemmän, koska syöminen on ollut vähän niin ja näin, ei oikein mikään maistu..

Yhdessä vaiheessa ponnistusta mietin, että en pysty siihen enään, olin aivan tajuttoman väsynyt, koska en ollut pahemmin nukkunut, mieleeni tuli, että haluan hätäsekstion HETI, mutta en sanonut mitään.

Alapääkin on jo paljon parempi ja pystyn istumaan ihan normaalisti ja käymään vessassa ilman ongelmia. Ensimmäinen iso hätä pelotti, mutta se olikin ihan samanlaista kuin ennenkin. :D

Nyt vaan odotan, että alapää paranee kokonaan ja jälkivuoto loppuis.

Mutta nyt jään odottelemaan muiden kokemuksia. :)

Jadmiras ja Oona 1vk 2pv

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo. :))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla