Onko rv 38 ja painoarvio 2300 g
aivan liian pieni?
Onko sikiössä siis mahdollisesti jotain vikaa? Istukka, virtaukset ja lapsiveden määrä olivat hyvät.
Kertokaa kokemuksia.
Kommentit (7)
Mitään vikaa ei löytynyt. Oli vain pienikokoinen (vanhemmatkin pieniä) ja on edelleen.
Alkaa vaan näin loppumetreillä ajattelemaan että mitäs jos kaikki ei olekkaan kunnossa...
Niin ja itse ja mies ollaan normaalikokoisia joten ei geenitkään ole tän asian "puolella"...
En nyt haluaisi ajatella kauhean negatiivisesti, mutta mitä sikiöperäisiä syitä voi olla?
Mulle arvioitiin 3kg ja kuukauden päästä syntyi 2800g painonen vauva. Hyvin on nyt ottanut isompana syntyneitä kiinni :)
Onko sulla epäilty raskausmyrkytystä?
Jotkut vauvat ovat vaan pienempiä kuin toiset :)
siskollani arvioitiin rv36, että vauva on n 2100g. Syntyi viikolla 38 ja painoi 3380g.
Toisaalta yhdellä ystävälläni lapsi syntyi hätäsektiolla viikolla 38. Istukka oli ollut puoliksi irti ilmeisesti jo jonkin aikaa ja siksi vauva oli vain 1900g syntyessään. Kätilö sanoi, että saattoi olla ihan päivästä kiinni ennen kuin istukka olisi irronnut kokonaan.
voi olla vain keskivertoa sirompi yksilö! Ja kuitenkin täysin terve.
Jos kerran istukka, virtaukset yms. kunnossa. Ja jos sikiö jaksaa liikkua, niin hyvin se todennäköisesti voi.
Mutta...
Pelottaa jos sillä on joku kromosomihäiriö tai jotain ja on siksi pieni...
Siksi kaipailen lisää kokemuksia (toivottavasti positiivisia...).
T: ap
että mulla noi painoarviot menny aina mönkään! Noin 1kg alakanttiin :)