Jahas, mihin kastiin perhepäivähoitajat kuuluvat?
Me emme vie omia lapsiamme päiväkotiin, mutta olemme tieten tahtoen hankkineet lapsillemme kavereita, jotka tulevat joka päivä meille ja äiti saa siitä vielä rahaakin :) Onko tämä hyvä vai huono asia omien lasten kannalta? Itse väittäisin, että oikein hyvä! Saa olla kotona, lapsilla äiti saatavilla, vähemmän sairastelua, ei pitkiä hoitopäiviä jne. Mitäs tuumaatte? Mitähän Nina Mikkonen on mieltä ylipäätään perhepäivähoidosta verrattuna "tarhaan"? Itsekään en tarhoja kannata ja mielestäni kodin jälkeen paras hoito olisi pph.
Kommentit (12)
toimintaa katsonut läheltä, etten koskaa laittaisia lastani pph:lle. Nytkin lähi asukaspuistossamme pyörii sellainen luuska, että huhuhuh. Ämmä ramppaa koko ajan tupakalla (puiston ulkopuolella sentään) ja yksivuotias mönkii maassa ilman hanskoja, kun akka kälättää kännykkään ja vetää röökiä aidan toisella puolella. Välillä lehmä keskeyttää puhelunsa karjuakseen jotain hoitolapsilleen. Ämmällä on sentin kerros sinistä luomiväriä pöhöttyneessä naamassaan.
Ja näitä on nähty useampia...
hyvältä mainokselta tämäkään:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1637829
;D
ja luotan häneen. Kai niitä huonojakin on vähän niin kuin on olemassa hyviäkin kotiäitejä ja sitten on Nina M...
yhdellä oma lapsi vakituisesti ja parin muun luona on ollut varahoidossa. Lisäksi tunnen kaksi muuta. Ei mitään muuta kuin positiivista sanottavaa, ainoastaan se että palkkaus on aivan onneton siihen työmäärään verrattuna.
joten siihen porukkaan kuuluu parikymmentä lasta. Niitä on hauska bongailla viikonloppunakin, kun lapsi tuntee toisia lapsia joita minä en ole koskaan nähnytkään :) minusta tuo hoitomuoto on toiminut erittäin hyvin ja arvostan hyviä hoitajia.
Valitsinhan ammatinkin lapsityön parista..Hoitolapsistani tykkään ja takuulla suojelen heitä kuin omiani! Ja ihana nähdä miten kiintyneitä lapset ovat toisiinsa. Hoitolapsia odotetaan nkonlopu jälkeen kovasti. Ja me retkeillään, kerhoillaan, puistoillaan jne..eli lapset ovat luoneet useita ystävyyssuhteita muihinkin..
Jos olisin surkea pph...niin saisitte minusta vielä surkean tarhatädin, kun se aika koittaa;)
Mutta jos rva Mikkosen kaltainen ihminen yrittäisi ryhtyä alalle niin eihän se saisi edes töitä! Ainakin meidän alueella (puhun siis vanhempana, en pph:na) alueen johtaja sanoi että suuresta pph-pulasta huolimatta hän joutuu suuren osan työpaikanhakijoista käännyttämään, koska eivät ole persoonaltaan sopivia.
Voi kun alan arvostus nousisi, olen itse ollut niin valtavan onnellinen meidän pph:n panoksesta lapsemme hoitoon. Lapsi puhuu ihan rakastavansa pph:ta.
ja omaa muksuani en laittaisi pph:lle. Niin monta peliriippuvaista nähnyt työni puolesta. Kärrätään lapset kauppaan ja ruvetaan pelaamaan pelikoneilla, toista tuntia lapset on toppavaatteissaan istumassa ikkunalaudalla ja jos jotain vänkäävät kuumissaa niin sitten niille karjutaan. Huh, mität touhua. Tarhaan menee oma muksu kun sen aika koittaa.
Meillä kolme lasta ja kaikki olleet perhepäivähodossa. osa yksityyisellä ja osa kunnallisessa.
Kaikki ovat menneet heti äityisloman jälkeen hoitoon. Pph:llä on aina ollut aikaa pitää sylissä ja tarjota kodinomainen hoitoympäristö ja siellä on tehty kodinomaisia asioita. Lisäksi minun toiveeni esim. lasten nukuttamisetn suhteen on otettu hyvin vastaan.
Olen varmaankin ollut onnekas, että hoitaja on ollut samoilla linjoilla kanssani kasvatuksen ym. suhteen.
Meillä vanhin ja keskimmäinen olivat pph:lla niin kauan kunnes menivät esikouluun. Keskimmäinen ja nuorin olivat samalla pph:lla ja nuorin jäi vielä samaan paikkaan niin kauaksi aikaa kunnes menee esikouluun.
Minulla on ainoastaan huonoja kokemuksia päiväkodista, jossa esikoulu on. Ja lapsetkin viihtyvät siellä paljon huonommin kuin perhepäivähoidossa.
Minä arvostan nimenomaan kokemukseni puolesta erittäin paljon perhepäivähoitajia.
Me emme vie omia lapsiamme päiväkotiin, mutta olemme tieten tahtoen hankkineet lapsillemme kavereita, jotka tulevat joka päivä meille ja äiti saa siitä vielä rahaakin :) Onko tämä hyvä vai huono asia omien lasten kannalta? Itse väittäisin, että oikein hyvä! Saa olla kotona, lapsilla äiti saatavilla, vähemmän sairastelua, ei pitkiä hoitopäiviä jne. Mitäs tuumaatte? Mitähän Nina Mikkonen on mieltä ylipäätään perhepäivähoidosta verrattuna "tarhaan"? Itsekään en tarhoja kannata ja mielestäni kodin jälkeen paras hoito olisi pph.
Joitakin perhepäivähoitajia moititaan , pelaavat ja lapset toppapuvuissa. puhuu kännykkään, lapsi ilman käsineitä.
Pyytäkää ohjaajaa tulemaan puistoon katsomaan, mitä tapahtuu tai jos tiedätte hoitajan nimen, ilmoittakaa sinne toimistoon.
Ne hoitolapset on usein vaan rasite hoitajalle. En laittaisi omaa lastani ikinä perhepäivähoitoon.
yli 3:n lapsen ryhmässä lapset kärsivät... Voi sääli suurperheitä ;D