Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään Ikean ravintolassa joku vieras mies otti kuvan lapsestani.

Vierailija
06.05.2008 |

En tiedä miksi. Näin kuvan hänen puhelimessaan kun kuljin hänen takaansa pöytäämme takaisin. Käskin miehen poistaa kuvan, hän lupasi poistaa, mutta mistä tiedän poistiko oikeasti??

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita riittää, en jaksa itse kieltää kun ei ole mitään alastonkuvii nääs.

Vierailija
2/6 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luontoa, erilaisia tilanteita. Joskus on " pakko" ollut ottaa kuva, kun on sattunut olemaan valmiiksi kamera kädessä ja tapahtunut jotain hauskan tai kuvauksellisen näköistä. Esim. valo heijastunut johonkin paikkaan kauniisti tai lapset tehneet jotain pähkähullua. Yritetään tosin tehdä se herättämättä huomiota varsinkin kun on lapsista kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta luulin että on sanomattakin selvää että jos halutaan ottaa ventovieraista kuvia, niin siihen pyydetään lupa! Olisin itse kyllä tosi pöyristynyt, jos joku haluaisi kuvata lapsiani ilman lupaa.

Vierailija
4/6 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi on päätynyt monen japanilaisen turistin filmille, mutta he ovat yleensä kysyneet luvan.

Vierailija
5/6 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis sitä mieltä, että esim. kaupungilla vapun vietossa pitää käydä kysymässä lupa kaikilta ihmisiltä, jotka näkyvät kuvassa?

Ja muuten ihan lainkin mukaan kyllä julkisella paikalla saa kuvata ilman kohteen lupaa ja laittaa sen vaikka lehden etusivulla.

Me tosin emme sinänsä tee kuvilla mitään. Noita tarkoituksella vieraista ihmisistä otetuissa kuvissamme on ehkä viisi ja yhdessä tai kahdessa lapsia ja nekin kaikki otettu julkisissa paikoissa, joissa paljon ihmisiä.

t. olinko mä nyt 3

Vierailija
6/6 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko siinä luulossa, että esim. kaikissa lehtikuvissa on käyty kysymässä lupa kaikilta kuvissa näkyviltä ihmisiltä? Yleensä ei ole varsinkaan ns. yleiskuvissa, ei aina tarkemminkaan näkyvistä kuvista. Kaveri oli joskus onnettomuustilanteessa vieressä ja sangen tarkka kuva hänestä oli lööpissä (kuvassa siis 1 tai 2 ihmistä), eikä kukaan käynyt kysymässä saako kuvata.

Eikä varsinkaan tv:n kuviin kysellä lupia.

Olen itsekin bongannut itseni lehden etusivulta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä