Voiko itse päättää kumpi pelastetaan jos synnytksessä menee jokin vikaan?
Siis voiko äiti esittää toiveen, että pelastakaa hänet ensin ja sitten vasta vauva?
Kommentit (10)
vauva pelastetaan ensin..? En siis aio näin tehdä,kunhan kyselen..
Miksi muuten kuvittelette, että niitä sektioita tehdään? Ei ainakaan äidin toiveesta...eli vauva ensin, sitten äiti.
Miksi muuten kuvittelette, että niitä sektioita tehdään? Ei ainakaan äidin toiveesta...eli vauva ensin, sitten äiti.
Yleensä sektiotapauksissa pelissä on vain vauvan henki, ei äidin.
Tuo kumpi pelastetaan -kysymys oli ajankohtainen joskus muinaisina vuosikymmeninä, jolloin sektio ei ollut ollenkaan turvallinen vaihtoehto äidille.
En edes keksi tilannetta, jossa pitäisi valita kumman henki pelastetaan. Toisen henki kun ei nykyisin ole pois toiselta. Toista oli ennen, jolloin esim. pihtisynnytys tiesi yleensä vauvan kuolemaa. Nykyään ei pihtejä käytetä ja jos lapsi ei alakautta synny, sektiolla yleensä molemmat jäävät henkiin.
aika kornia, että isä sais päättää vaimo vai lapsi. Karseeta ees ajatella.
mulle ainakin synnytyslääkärit aina sanoneet ja siis tämä on fakta ja ohjeistus edelleen, ÄITI pelastetaan ensisijaisesti. Jos äitiä ei pystytä pelastamaan, niin sitten vauva. Siinä ei kysellä eikä mitään, äiti pelastetaan aina ensin.
kysykää vaikka joskus synnärillä...
mun kohdalla tehtiin ekassa sektiossa virhearviointi, mua leikkas joku kandi ja kun mulla romahti paineet niin se rupes pelastaa vauvaa... mä vuodin verta ja menetin tajuni... onneks kokenut anestesialääkäri sai mut elvytettyä. toisessa raskaudessa sama juttu ja tässä kokenut lääkäri joka ei hermostunut, mut pelastettiin eka ja sitten vauva otettiin mahasta, oli vähän veltto mutta onneksi ei kärsinyt pitkään hapenpuutteesta..
että vauva on ensisijainen. Mutta ei sellaista tarvitse nykyisin onneksi valita, vaan molemmat pelastuvat sektion avulla. Useimmiten.
että vauva on ensisijainen. Mutta ei sellaista tarvitse nykyisin onneksi valita, vaan molemmat pelastuvat sektion avulla. Useimmiten.
niin mitään turhia troppeja ei äideille synnytyksissä edes jaeltaisi. Saati mitään mukavuussektioita.
sitä en tiedä saako toiveen esittää.. Oisko se isä joka sitten päättää mitä tehdään? Tietääkö joku?