Selviytymisstrategia häihin 2v:n kanssa...?
Kommentit (10)
lapsirakas pari ja lapset on varta vasten kutsuttu myös...
ja selviytymispakkaus. Pakkaukseen kannattaa varata piirrustusvälineitä ja muuta pientä puuhaa. Kunnolliset päikkärit jos on mahdollista ennen häihin menoa. Istumapaikka kannattaa valita sen mukaan (jos mahdollista), että pääsee helposti liikkumaan. Toivottavasti paikka on sellainen, että ulos pääsee purkamaan energiaa välillä. Saippuakuplat on kivoja eivätlä sotke vaatteita. Ja jos hääpari on hyvin varautunut, pienille vieraille on varattu jotain tekemistä/ omaa ohjelmaa. Kun asennoituu oikein, teillä on varmasti kivaa.
Niin ja mikäs sen mukavampaa, jos joku voi hakea lapsen jossain vaiheessa iltaa nukkumaan, että itse voi jatkaa juhlintaa hiukan pidempään!
Itse olisin ehkä niin röyhkeä, että ottaisin kirkkoon mukaan karkkia, tai muuta lapsen suosikkiherkkua, joilla pitäisin lapsen hiljaisena toimituksen ajan...
Siis rusinoita yms joiden kanssa jaksaa. Pitäisi hyvin ainakin 15-20 min jaksaa kirkossa. Toivottavasti ei ole pitkä kaava :)
Lapset ovat sitten päästelleet energiaa juostessaan eteistiloissa tai ulkona.
Hyvät päiväunet pienillä tärkeät.
Sitten lapset tarvitsevat tekemistä eli kuten jo joku sanoi piirrustusvälineitä yms ja mahdolliseti joku uusi kiinnistava lelu. vahemmat voi vuorotella hoitamista. Välillä ulos kävelylle, jos mahdollista. Kirkossa on aina pärjätty naposteltavan voimin. Kun lapsi syö se pysyy melko hiljaa. varauduttava myös, että toinen vanhemmista lähtee ulos. Myös juhlapaikalle ruokaa mukaan, sillä lapsi ei välttämättä syö sitä mitä on tarjolla.
Lapsen ehdoilla ja pitkä pinna mukaan ja kaikilla on hauskaa. Jos paikalla on muitakin lapsia, niin seuraa riittää.
kysy rehellisesti hääparilta voiko lapsi vapaasti touhuta kirkossa vihkitoimituksen ajan!
Ulko-ovet ovat kuitenkin kiinni.
Pääset huomattavasti helpommin.
Tai onko jonkun mahdollista ( joka ei tule häihin) olla lapsesi kanssa kirkonluona esim ulkona sen reilun puolen tunnin ajan.. No tai jos on kyse pidemmästä kaavasta :) niin sitten tunnin verran...
mukaan: rusinoita, kirjoja, uusi lelu? (lahjontaa...), jokin juttu mitä yhdessä olette sopineet tarkkailevanne (esim. morsiamen puku tai kirkon arkkitehtuuri..)...
Voisiko 2-vuotiaanne kanssa jo sopia jotain etukäteen? Kerro, minne olette menossa ja keitä siellä on ja miten siellä käyttäydytään. Menkää ajoissa kirkkoon, jotta voitte vähän tutustua paikkaan.
Lahjonta, kiristys, uhkailu...
Pieni kirmailu reunakäytävällä ei mua haittaa, mutta kunhan nyt hääpari pysyisi keskipisteenä.
Kirkkoon voi muuten mennä vaikka ensi sunnuntaina tutustumaan...
Yleensä ollaan jätetty poika hoitoon mut viime kesänä oli mun serkun häät ja poikakin sillloin 2,5-v oli ihan vartavasten kutsuttu. Mun vanhemmat oli kans paikalla ja se auttoi tosi paljon. Varmaan kaikki lähimmät sukulaiset osallistuivat viihdytykseen. Kirkossa meil oli mukana rusinoita ja kirja mutta poikaa kiinnosti enemmän vihkitoimitus ja valokuvaus.
Häät olivat onneksi suht lähellä (noin 30kilometriä) meidän kotia ja mies kävi viemässä pojan kotiin ruokailun jälkeen. Anoppi tuli meille iltahoitajaksi. Me saimme juhlia häät loppuun.
Eli häihin pitäs mennä ja äiti hikoilee tuskissaan jo valmiiks... Just oltiin hautajaisissa ja vaihteeks häivyttiin kesken pois, kun ei toi poika pysy aloillaan ja jos pitää väkisin, huutaa kuin hyeena... Siinä vaiheessa, kun yrittää karata kirkonpenkin selkänojan yli, kaikki kirjat sun muut on luettu, eikä ees kännykkä enää kiinnosta, katson yleensä parhaimmaksi mennä pois... Edistystä sentään oli tapahtunut, kun ennen joulua kesti ehkä 2 minuuttia hautajaisissa ja nyt ainakin vartin :P
Mä kun vaan haluisin nää häät nähdä... Kyseessä on miehen veli, joten tällä kertaa se sitten lienen taas minä, joka poistuu pojan kanssa johonkin hautuumaan reunalle juoksentelemaan...
Ei kellään olis mitään vinkkivitosia, miten homman voisi klaarata sit kuitenkin jotenkin kunnialla? Uhma on vaan kasvanut sitten viimeisestä, joten tuskin ehtii edes hääpari alttarille ennen kun poika vetää herneet nenään...
Onko ihan epäkorrektia, jos antaa pojan vähän vipeltää kirkon reunakäytävällä? Vaihtoehtona on siis oma konsertti tai poistuminen kokonaan... :(