Mulla on käsivarsiin ilmestynyt pieniä punaisia pisteitä, kuin verenpurkaumia.
Onko kellään kokemusta tälläisistä?
Niitä on tosi paljon, käsivarret ja kämmenet ihan täynnä. Verta ei tihku, mutta kun kohdasta painaa, muuttuu eka vaaleaksi ja sen jälkeen kirkkaan punaiseksi, eli ovat ihon alaisia alle millin kokosia pisteitä.
Eilen kyllä ihmettelin kun pesin kädet ja käsivarret tuli paperiin veriviiru eikä mulla ollut haavaa. Nyt huomasin nuo pisteet.
Kommentit (5)
Sinuna menisin kyllä ja äkkiä lääkäriin.
Olen joskus pohtinut, että olisko jotain auringosta johtuvaa. Tai sitten, joku ehdotti, että voisi olla jotain jäykistä niskoista johtuvaa verenpurkaumaa, mutta en tiedä miten se aiheuttaisi niitä pisteitä. itse asiassa nyt kun katselin käsivarsia, niin niitä ei niin näkynyt. Mutta viime kesänä oli niitä tosi paljon.
Vai pitäiskö odotella muutaman päivän, että häviävätkö..
Mulla on kyllä niska ja hartiavaivaa ollu tosi pitkään. Jatkuvasti huippaa ja päätä särkee. Fysikaalinen auttaa aina vähäks aikaa.
Siinä haettiin varmaan aivokalvontulehdusta, jonka oireet ovat kuume, päänsärky, niskajäykkyys, valonarkuus, pahoinvointi, oksentelu ja tajunnan tason muutokset. Näiden lisäksi usein petekioita eli niitä pieniä verenpurkaumia iholla.
ihan kirkkaan punaisia pisteita siellä täällä esim. olkavarsissa, juuri tosi pieniä eli alle millin. Niitä on ollut aina, mutta viime talvena tuli paljon lisää. Painamalla eivät käyttäydy mitenkään eri tavalla kuin iho muutenkaan.
Eli en osaa auttaa, muuta kuin että miullakin on.