Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vähänkö meni hermot, istuin päivystyksessä 3,5 TUNTIA odottamassa

Vierailija
05.12.2008 |

välillä oli puoli tuntiakin ettei lääkärin huoneeseen otettu ketään, sitten sinne meni taas yksi ja sama homma jatkui koko ajan, minun ohitseni senkun meni ihmisiä. 2 lääkäriä mukamas oli, kuitenkin vain puolen tunnin välein joku pääsi sisään..

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vantaalla peijaksesa on jo 10 v ollut tilanne tuo eikä edes sisään oteta korvatuleduksen takia esim,

Vierailija
22/42 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua, miten ihmiset ovat niin uusavuttomia etteivät osaa flunssaa hoitaa ilman lääkäriä.

Meidän kunnassa tuo jonotusaika venyy yleensä 4-5 tuntiin. Kiva viettää flunssa kausina päivät terv.keskuksessa kun jokaisen lapsen kanssa saa käydä eri päivänä:(

tuskin kukaan aikuinen meneekään päivystykseen flunssaa HOIDATTAMAAN, vaan hakemaan sairaslomalappua, se kun monellakin työssäkäyvällä vaaditaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alle tunnissa sisään ja ulos. Pääsin kyllä jonon ohi kun oli naama auki...

Vierailija
24/42 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko, että ihmiset tulevat sinne kiusallaan? Eiköhän ne ihan oikeasti ole huolissaan voinnistaan? Tukala olla? Ym?

sairaanhoitaja, sääli että moni työkaveri on väärällä alalla.

Vierailija
25/42 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jutut voi viedä hyvin paljon lääkärin aikaa, mm. tottumattomat tk-lääkärit väsäävät mielenterv.potilaan M1-lähetettä pitkään (huoneessaan yksin) jne. ja konsultaatiopuhelut saattaa viedä aikaa ja sanellakin pitää - joka potilaan välillä

kokeilkaa itse!

Vierailija
26/42 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin jonottamaan lääkärille pääsyä kolme tuntia ja se oli päivän paras hetki! Jokainen, jolla on ollut poskiontelontulehdus, tietää mitä on kumarrella ja hoitaa lasta kipeänä. Ei todellakaan harmittanut odottaa, kun sain istua rauhassa vuoroani odottamassa.

Vierailija
27/42 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paljon valittaisi. Olen istunut 6 tuntia päivystyksessä. Ota huomioon että päivystävä lääkäri hoitaa myös osastojen potilaita.

Vierailija
28/42 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalääkärille terveyskeskukseen. Sairausloma-asiat eivät todellakaan kuulu päivystykseen! Ne voi hoitaa seuraavana päivänä terveyskeskuksessa.

Vierailija
29/42 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lääkäriä on, joista toinen hoitaa ns seurantaa (= huonokuntoisia petipotilaita). Yleensä en päivystysvuroon aikana käy vessassa, en syömässä.

lääkäri

Vierailija
30/42 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät tajua mitä varten päivystys on. Normaali ihminen soittaa aamulla terveyskeskukseen ja varaa ajan lääkärille.

Vierailija
31/42 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta pitkittyessään ja kuumeilun kestettyä lapsilla yli 3 vuorokautta, aikuisilla yli 5vuorokautta, tai yleiskunnon selvästi huonontuessa pitää mennä lääkäriin (tarkoittaa, ettei jaksa juuri muuta kuin nukkua, ei syö eikä tarvi edes käydä vessassa).

Tämän kun ihmiset tajuaisivat, lyhenis ne jonot selvästi. Ei se lääkäri pysty normi flunssaa parantaan. Ei siihen auta kuin lepo ja riittävä juominen.

Sairaslomalapun voi hakea työterveyslääkäriltä.

Vierailija
32/42 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin TK:ssa on omalääkärijärjestelmä, ajan saattaa saada kahden viikon päähän! Jotkut työnantajat vaatii lääkärintodistuksen omasta ja lapsen sairaudesta. Joillakin työpaikoilla ei ole työterveyshuoltoa kuten miehelläni! Eli pakko mennä päivystykseen, jos omalle lääkärille ei pääse. Ja ex-työpaikassa oli työterveyshuoltoonkin kamalat jonot. Ja mitä teet kun sairastut viikonloppuna? Moni tthuolto ei ole viikonloppuisin auki! Ja kuulkaa: kaikilla ei ole varaa mennä yksityiselle eikä maksaa sairaskuluvakuutuksia! Täällä palstalla on niin paljon onnekkaita ja hyväosaisia, etteivät kykene asioita ajattelemaan laajemmin. Todella surullista.

Vierailija
33/42 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilta-aikaan ei onnistu. ja kun kaikilla ei ole työterveyslääkäriä! tiedätkö, mikä on minimi työterveyshuolto? ei vaadi lääkäripalveluja - valitettavasti. pakko siis joidenkin mennä päivystykseen (ei mun, mut tedän, että kaikilla ei oo asiat samalla lailla)

Sairaslomalapun voi hakea työterveyslääkäriltä.

Vierailija
34/42 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin keuhkokuumeessa yli 4h lääkäriin pääsyä. Samoin alle 5v pikkupoika vieressäni.

Katsos ne lääkärit saattavat välillä käydä osastoilla, ensiavussa, käytävillä makaavia potilaita katsomassa ja JOPA pitävät välillä ruoka/pissa/kahvitaukoja.

Vierailija
35/42 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin yritetään koulia näitä idioottitapauksia, jotka tulevat päivystykseen turhaan.

Jos se MINÄ MINÄ ihminen joskus oppisi ettei flunssan takia tarvitse tulla yöksi päivystykseen istumaan.

Omasta kokemuksesta...

Ihan samaa tehtiin pankeissa ainakin 90-luvulla, että ihmiset koulittiin käyttämään itsepalveluita. Alle kahdessakymmenessä minuutissa et päässyt tiskille hiljaisempaankaan aikaan. Ruuhka-aikaan jonottamiseen meni tunnista kahteen ilman hidastelua ja tausta töitäkin.

Suomalaiset oppivat muuten todella nopeasti käyttämään kortteja, maksuautomaatteja ja myöhemmin nettipankkia.

Vierailija
36/42 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lääkärit käyvät (sivuovesta) heitä arvioimassa, ja siinä voi mennä aikaa.

Kerran minulla kävi niinkin, että jälkeeni tulleet menivät ennen minua. Kävin kysymässä, kun oli jo muutama mennyt, ja oli kuulemma vahinko. Pyysivät kovasti anteeksi.

Vierailija
37/42 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse oltiin lapsen kanssa 6t jonossa ja oli molemmat ranneluut murtuneet,edellisen kerran oli keuhkokeeme,sama jonoaika taas. Ja ei ne lääkärit siellä huoneessa tyhjänpanttina istu,konsultoivat puhelimitse ja heitä konsultoidaan (kriisiapu,kotihoito,osastot ym)

Vierailija
38/42 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kannattaa miettiä myös, mikä on odottelun hinta. Menisit yksityiselle.

Vierailija
39/42 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 tuntia odottamassa. Ja silloin oli lähetekin sisätautien polille yksityiseltä puolelta.

Sellaista se on.

Vierailija
40/42 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Osastojen potilaita, kun oitaja soittaa ja pyytää katsomaan osastolle, lääkäri menee tarvittaessa

- Päivystyksen valvontahuoneessa olevia potilaita, jotka seurannassa

- Osa on voinut tulla päivystykseen, kerrottu että 5 ennen heitä. Menee kahvioon, kotiin, ym odottelemaan.

- Tosiaan nuo todistukset, määräykset, ym vie aikaa

- Itse olen vanhainkodissa töissä. Jos tarvitsemme lääkärin mieleipidettä, soitan päivystävälle puhelimitse. Lääkäri hoitaa tälläistäkin siinä työnsä ohessa