Miksi niin monilla pikkutytöillä on otsatukka?
Varsinkin pulleaposkisilla se on aika karsean näköistä mielestäni. Miksi otsatukkaa kuitenkin suositaan?
Kommentit (19)
ainoastaan lonttoposkiset, crack-huoranoloiset Kate Moss -kloonit saavat pitää etuhiuksia. Ja tämä sääntö koskee myös alle 10-vuotiaita.
Vierailija:
Itselleni jäi traumat otsiksesta, joten siksi omalla tyttärelläni en sellaista leikannut ja ihan hyvin pysyy hiukset pois silmiltä silti ;-)
Sillä on otsatukka vähän väkisinkin. Tai siis jos sitä ei leikkaa otsatukaksi niin siinä on sellainen lyhyt alakerros, jonka päälle tulee päälaelta yksittäisiä pitempiä hapsuja.
Oletettavasti korjaantuu iän myötä, mutta toistaiseksi (lapsi 2,5v) ei ole vaihtoehtoja otsikselle.
Ei sen puoleen, musta otsatukka on ihan söpö lapsilla ja jopa joillakin aikuisilla. Kaveri just leikkasi otsatukan joka on niin ihana että itsekin aloin melkein harkita otsiksen leikkaamista...
Omat " traumani" johtuu siitä, että äiti ei antanut kasvattaa otsista pois, kun " se on sitten koko ajan silmillä" ... Pääsin otsiksesta vasta joskus 10-vuotiaana, aah mikä helpotus se oli. Nythän otsis on muodissa ja sopii joillekin hyvin, itselleni en kyllä silti vieläkään voisi otsista leikata ;-)
samannäköisiä niistä suurin osa on, ainakin taaperona ja leikki-ikäisenä
tai kiinni. Lyhyen otsatukan kanssa tukka voi olla aukikin häiritsemättä lasta ja olematta epäsiisti. Otsatukka voi olla myös muuta kuin korvalta korvaan leikattu suora linja.
Vierailija:
Omat " traumani" johtuu siitä, että äiti ei antanut kasvattaa otsista pois, kun " se on sitten koko ajan silmillä" ... Pääsin otsiksesta vasta joskus 10-vuotiaana, aah mikä helpotus se oli. Nythän otsis on muodissa ja sopii joillekin hyvin, itselleni en kyllä silti vieläkään voisi otsista leikata ;-)
Mulla anoppi ja hänen miehensä suorastaan suunnittelevat tyttärieni otsatukkien leikkaamista lyhyemmäksi. Ovat kuulemma niin irvokkaan näköiset ;-D Tytöillä molemmilla on otsatukat, mutta vanhemman polven mielestä ilmeisesti liian pitkät (kulmakarvojen kohdille). Heidän mielestään otsatukan pitäisi olla maks 2cm pitkä, kyllä minäkin tsellaisesta saisin traumoja ;-)))
T: nro 7
Ja meidän tytöllä oli aiemmin otsis, mutta nyt kasvatettu pois. Otsista joutuu useammin leikkauttamaan, mutta toisaalta ilman otsista pakko laittaa hiuksia jotenkin kiinni.
suoora, ohut, hahtuvainen, lentäväinen, helposti sähköistyvä tukka. On kutittava, eikä pysy poissa silmiltä ilman valtavaa määrää tiukkoja pinnejä. En viitsi niillä kiusata pientä tyttöä.
Itse voin onneksi käyttää kaikenmaailman tököttejä, vähän hillitsee lentävyyttä.
ja alkoi tuntumaan, että mun olisi pitänyt traumatisoitua enemmän siitä otsiksen kasvatusvaiheesta, sillä laitoin otsikseni joka aamu ponnarilla keskelle otsaa törröttämään... Koskahan semmoinen taas tulis muotiin, silloin ainakin omasta mielestäni olin hyvännäköinen ;-)
Haluaisin kovasti kasvattaa hänen etuhiuksensa pitkiksi, mutta kun tyttö ei anna pitää minkäänlaisia pinnejä tai pampuloita hiuksissaan, niin on melkoisen hankalaa. Lisäksi hiukset ovat todella ohuet, joten lyhyempi versio on siksikin parempi.
ja sitäpaitsi molemmat tytöt inhoavat sitä kun hiukset ovat koko ajan silmissä, suussa ja nenässä. Joo, pinnit on keksitty, mutta eivät meidän 3- ja 4-vuotiaat niitä itse osaa laittaa ja ne lähtevät irti n. kerran tunnissa. Ponnarit ja letit saattavat välillä saada olla rauhassa jopa tuntikausia, mutta niistäkin pakenee haituvia.
tytöillä pitää olla POLKKATUKKA. Äidit leikkelee ite fiskarseilla " nätit" otsatukat ja suoran polkan takaa. Mä en käsitä miksi? Kun toi ei vaan sovi juuri kenellekkään.. Monesti näkee, että kaikilla sisaruksissa on sama potta kampaus..
ja hänellä on hyvinleikattu polkka. Tytöllä on vaaleat, kihartuvat hiukset ja näyttää tosi söpöltä. Kasvattaisin pitkän otsiksen, jos tyttö suostuisi pitämään pinnejä ja pampuloita. Mutta ei suostu.
Haluaisin hänelle pitkät hiukset ilman otsista, laittaisin aina saparoita ja kahdet palmikot... Nykyinen kampaus on ihan pakon sanelema juttu. Mutta sopii kyllä tosi hyvin mun tytölle.
Vierailija:
ja hänellä on hyvinleikattu polkka. Tytöllä on vaaleat, kihartuvat hiukset ja näyttää tosi söpöltä. Kasvattaisin pitkän otsiksen, jos tyttö suostuisi pitämään pinnejä ja pampuloita. Mutta ei suostu.Haluaisin hänelle pitkät hiukset ilman otsista, laittaisin aina saparoita ja kahdet palmikot... Nykyinen kampaus on ihan pakon sanelema juttu. Mutta sopii kyllä tosi hyvin mun tytölle.
Vierailija:
tytöillä pitää olla POLKKATUKKA. Äidit leikkelee ite fiskarseilla " nätit" otsatukat ja suoran polkan takaa. Mä en käsitä miksi? Kun toi ei vaan sovi juuri kenellekkään.. Monesti näkee, että kaikilla sisaruksissa on sama potta kampaus..
Hän inhoaa pinnejä ja pampuloita, ei anna laittaa hiuksia kiinni silloin kun ne ovat pitkät. Lyhyt on siis paljon kätevämpi.
Kakkosella taas on tukka aina naamalla, hänellä ei ole otsista koska keskellä hiusten hiusrajaa on todella voimakas pyörre. Pinnin laitain suunnilleen kerran tunnissa, mutta kolmevuotias nyppii sen pois vähän väliä. Erittäin ärsyttävää.
jos joskus haluaa kasvattaa otsiksen pois, niin sitten kasvattakoon, nyt vielä alle 4-vuotiaana olkoon helpomman kampauksen kanssa. Ja hyvinhän tuo näyttää otsis tytölle sopivan.
Itselleni jäi traumat otsiksesta, joten siksi omalla tyttärelläni en sellaista leikannut ja ihan hyvin pysyy hiukset pois silmiltä silti ;-)